Do Tábora 17 Slovákov, najviac sa očakáva od Haringa či Bellana

Až sedemnásť reprezentantov vyšle Slovensko na nadchádzajúce majstrovstvá Európy v cyklokrose, ktoré sa budú konať v českom Tábore v závere tohto týždňa.

Na základe doterajších výsledkov predložil reprezentačný tréner Róbert Glajza komisii cyklokrosu SZC nomináciu v podobe štyroch juniorov, štyroch žien do 23 rokov, štyroch mužov do 23 rokov, dvoch elitných žien a troch elitných mužov. V hlavných kategóriach medzi mužmi budú reprezentovať Martin Haring (Dukla Banská Bystrica), Ondrej Glajza (Johnson Controls M.Boleslav) a Šimon Vozár (Firefly) a medzi ženami Janka Keseg-Števková (Outsiterz) a Tatiana Jaseková (Bikepro SK). Všetky boje o medaily sú na programe v nedeľu 5. novembra od 9.00 h, o deň skôr sa predstavia Slováci v kategóriach Masters.

"Rozhodli sme sa dať príležitosť štartovať na majstrovstvách Európy najmä mladým pretekárom. Avizovali sme už pred začiatkom sezóny, že ME je vzhľadom na blízkosť a dobrú znalosť trate v Tábore pre nás vrcholom. K nominácii pomohli najmä výsledky v Slovenskom pohári, ktorý bol z veľkej časti prvýkrát v histórii zaradený do kalendára UCI, ale zavážili aj výsledky v iných UCI podujatiach, najmä českom Toi Toi cupe. V Tábore uvidíme, na čo jednotliví pretekári majú. Smerom k majstrovstvám sveta budeme ďalej počítať len s tými, ktorí majú schopnosti obsadiť pozície minimálne v prvej polovici štartovného poľa," povedal predseda cyklokrosovej komisie SZC Martin Fraňo v tlačovej správe Slovenského zväzu cyklistiky.

"Nominácie som navrhol na základe zverejnených kritérií. Každý, kto niečo ukázal, dostane šancu. Najviac si sľubujem od eliťáka Martina Haringa, ktorý má skúsenosti a ukazuje aj zvýšenú formu. Zvíťazil v troch UCI podujatiach za sebou, atakuje prvú tridsiatku vo svetovom renkingu. Veľmi dobre sa javí aj naša jednotka v kategórii do 23 rokov Juraj Bellan, ktorý sa k cyklokrosu vrátil po niekoľkých rokoch. U oboch by som bol nadmieru spokojný s umiestnením do 15. miesta, hoci len ťažko zatiaľ dokážeme ohodnotiť konkurenciu, kto sa nakoniec na ME objaví. V kategórii juniorov nemáme jasného favorita, naši juniori sú relatívne vyrovnaní, aj keď v posledných týždňoch sa najviac ukazuje Kubiš. Medzi ženami je jasnou jednotkou Janka Keseg-Števková a dáme šancu aj štyrom mladým pretekárkam do 23 rokov, pre ktoré to bude skúška ohňom,“ povedal k nominácii reprezentačný tréner Róbert Glajza.

Prvá časť výpravy, predovšetkým s mladými dievčatami, ktoré potrebujú väčší čas na natrénovanie záludností trate, vyrazila do Tábora pod vedením trénera Glajzu už v stredu, zostatok výpravy sa k nim pripojí v piatok. Český Tábor privíta už v sobotu najlepších európskych cyklokrosárov v kategóriách masters, v nedeľu sa na rovnakej trati predstavia juniori, muži U23, ženy U23 a elitné ženy a muži. Po prvýkrát v histórii sa podujatie uskutoční na jednom mieste aj pre elitné aj pre masters kategórie. Rovnako v sobotných pretekoch v boji o európske medaily v kategóriách masters bude na štarte viacero slovenských pretekárov, kde medzi najväčšie želiezka v ohni patrí dvojica obhajcov titulu Majstra Európy masters Milan Barényi a Róbert Glajza.

Nominácia SR na ME 2017 v cyklokrose v Tábore (4.- 5. 11.):

• juniori- Lukáš Kubiš (ŠK Železiarne Podrezová a.s.), Matúš Černerk, Matúš Baniar (obaja MŠK Žiar nad Hronom - CK), Oliver Jaroš (CKM Poprad)
  • ženy do 23 rokov: Natália Glajzová (Johnson Controls Mladá Boleslav), Erika Glajzová, Radka Rabatinová (obe CK Banská Bystrica), Radka Paulechová (Cys- Akadémia Petra Sagana)
  • muži do 23 rokov: Juraj Bellan, Jakub Varhaňovský (obaja Dukla Banská Bystrica), Matej Ulík (OŠK Tatran Liptovská Osada), Jakub Kurty (ISAKO Košice)
  • ženy - elite: Janka Keseg-Števková (Outsiterz), Tatiana Jaseková (Bikepro SK)
  • muži - elite: Martin Haring (Dukla Banská Bystrica), Ondrej Glajza (Johnson Controls Mladá Boleslav), Šimon Vozár (Firefly)

Vedúci výpravy, manažér reprezentačného družstva: Martin Fraňo

• 13.00 h elite - ženy
  • 14.30 h elite - muži
SITA
© 2024, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry.
Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.