Test: Marin Pine Mountain 1 – pluskový návrat ku koreňom MTB

Test: Marin Pine Mountain 1 – pluskový návrat ku koreňom MTB

36 komentárov

bimjeam 25.04.2018 15 fotografií   MTB Horsky Bike Horska Cyklistika Marin Test

Široké gumy a odolný oceľový rám. Vďaka tejto, dovtedy nevídanej kombinácii, si horské bicykle v deväťdesiatych rokoch zamilovali mnohí z nás.

 

Na tomto jednoduchom a nadčasovom vzorci len ťažko niečo pokaziť. Marin Pine 1 z dnešného testu je takou malou skúškou správnosti, či táto dogma stále platí, a to aj po takmer tridsiatich rokoch.



Prvé rande – geometria a dojmy z prvého prevezenia


Marin Pine 1 nie je síce mojou prvou trailovou známosťou s pluskovými kolesami, no je to už veľmi dlho, čo som sa preháňal na odpruženom biku na oceľovom ráme. Hoci bike nemá žiadne osadenie z ríše snov, ani logá, pod ktorými sa vám vybavia dúhoví majstri sveta, napriek tomu má v sebe určitú iskru, ktorá vyplýva z jednoduchého dizajnu podriadeného maximálnej funkčnosti.





Sedlovka hore, predstavec dole a ide sa!


Posledné roky som zvyknutý na dlhé rámové trojuholníky, nízke standovery, krátke hlavovky a reťazové vzpery, asymetrické stavby a neviem čo všetko iné... V tomto prípade však po nasadnutí zažívam mierny šok. Riadítka širšie ako vchodové zárubne sú pomerne vysoko, posed je pohodlne vzpriamený, kratučký predstavec zatočí ochotne predné koleso na prvý pokus aj za roh a ja sa veziem vyškerený ako „pan táta“ po rodnej dedine. Hučiace trojpalcové kolesá mi podozrivo ani trochu nevadia.



Tenké Cr-Mo trubky – oceľ, ktorá ešte nepatrí do starého železa


Oranžový nápis Cr-Mo 4130 double butted tým sčítanejším napovie, že sa jedná o zoslabovaný rám pozváraný z chróm-molybdénových oceľových trubiek zliatiny 4130. Už pri samotnom šprngnutí o rám sa ozve jasný zvonivý zvuk, vďaka ktorému viete, že tento rám toho znesie veľa. Hoci zadné vzpery sú v pomere k šírke pneumatík naozaj subtílne, rám sa do strán krúti len minimálne. Za to tlmenie nárazov kombinácie správne podhustených plášťov a oceľového rámu je niečo, čo sa ťažko opisuje.

Tam, kde by vám na bežnom HT-čku cvakali zuby ako na Sibíri, si s Marinom idete vyškerený ako lečo hodnú chvíľu, než si všimnete, že sa veziete v koľaji zaschnutého šípového vzoru od traktora. Navyše, na ráme sa nachádza celkovo trojica úchytov na košík, príprava na nosič aj blatníky, takže z Pine Moutain-u môžete pokojne spraviť expedičný bicykel a vybrať sa s ním na viacdňový exploračný výjazd. Zaujímavosťou sú aj pätky zadného kolesa, ktoré sú v boost šírke, no pre 9 mm rýchloupínaciu osku.



Výbava – nič naviac „aneb“, v jednoduchosti je krása


Čo sa z katalógu pravdepodobne nedozviete je, že vidlica Recon so zdvihom 120 mm je 29“ model s oskou 15x110 mm, ofsetom 51 mm a kompatibilitou pre torque cap koncovky náboja. Miesta pre 3“ plášť je v nej na rozdávanie a nemusíte sa báť, že aj plášť komplet obalený blatom by drhol o mostík. Z funkčného hľadiska vidlica veľmi pekne zobe drobné nerovnosti. Pri prvej jazde som musel zosadnúť a pozrieť sa na nálepku na ľavej nohe, či to nie je náhodou pružinová vidlica. Nápis Solo Air ma však vrátil späť na zem s príjemným zistením, že už aj vidlice strednej triedy makajú ukážkovo. Pohon pozostáva z komponentov radu Shimano SLX. Kazeta s rozsahom 11-46 zubov je doplnená kovanými kľukami vlastnej produkcie s 30z oceľovým prevodníkom, ktorý sa len tak nezoderie.

Rád by som vyzdvihol aj tubeless ready plášte Vee Rubber, ktoré subjektívne odvaľujú lepšie ako plášte Nobby Nic Performance v rozmere 27,5x2,8“ , ktoré som mal možnosť jazdiť minulý rok. Ostatná výbava je maximálne sparťanská, žiadne lockouty, teleskopická sedlovka, rýchloupínaky, pressfit, objímky, ani nič podobné. Žiadne zbytočnosti ani komponenty, ktoré sa môžu potenciálne pokaziť.



Vkusné detaily, pre ktoré nemusíte rozbíjať rezervné prasiatko


Už samotná polomatná metalická indigová farba, v ktorej je inak zladený aj predstavec, pôsobí vkusným a decentným dojmom. Príjemným spestrením sú však aj drobné dizajnové prvky ako je viečko hlavového zloženia s vystúpeným trojuholníkom, kovový 3D emblém na hlavovej trubke, ako aj nenápadne vypieskovaná hlava šelmy na kľukách, ktorá je prítomná aj na záslepkách riadítok. Takéto príjemné detaily vôbec nie sú pravidlom ani na bicykloch vyššej cenovej kategórie.





Reálne pocity – bezstarostná jazda


Ak by som mal Pine Moutain vystihnúť názvom filmu, tak by to bola celkom určite snímka "Easy Rider". Bezstarostná jazda je presná definícia toho, ako na mňa tento bicykel pôsobí. S úsmevom a radosťou vymetám všetky jamy a výmole, dvíham predné koleso do vzduchu, nemám potrebu kontrolovať počet kilometrov na tachometri a je mi na saláme, že nejdem ani 20 km/h. Široké plášte majú trakcie doslova na rozdávanie. Hoci na asfaltových rovinkách táto vlastnosť pochopiteľne spomaľuje, v krátkych strmých výjazdoch, klopenkách a na koreňoch som pánom situácie ja. Bike drží stopu ako prikovaný a tam, kde by ma za iných okolností dávno vynieslo alebo by mi prešmykovalo zadné koleso, si to púšťam ešte rýchlejšie a celkom bez obavy.



Tučné gumy a slušná porcia zábavy


Tučné kolesá odpustia veľa a hoci vás na rovinatých presunoch vytrápia trochu viac, tak v zjazde sa vám táto energia určite vykompenzuje nefalšovanou radosťou. Ja osobne si viem celkom dobre predstaviť, že by som k takémuto typu bicykla dokúpil ešte druhý set 29“ kolies s rýchlejšími plášťami a nemal by som problém využívať bicykel na všetko - od dochádzania do práce, cez odjazdenie marátonov, až po blbnutie na technických singláčoch alebo brázdenia zasneženej krajiny cez zimu. Jediné, čo mi na takomto type bicykla mierne chýba, je teleskopická sedlovka. Chápem, že snahou návrhárov bolo spraviť bike čo najjednoduchší a bezporuchový, no možnosti na ešte väčšie vyblbnutie sa v zjazdoch by to patrične znásobilo.



Druhou a poslednou výtkou z mojej strany je celková hmotnosť bicykla. Nejaké to kilečko nadváhy je pochopiteľné vzhľadom na oceľový rám a objemné kolesá s extra širokými ráfikmi. Ja by som určite potenciálnym záujemcom odporúčal prerobiť kolesá na bezdušové, keďže plášte aj kolesá sú na to pripravené a stačí dokúpiť pásku, ventilky a tmel. Nehovoriac o tom, že odstránením pluskových duší by ste si polepšili minimálne o pol kila.

Suma sumárum - jedná sa o vydarený a mimoriadne hravý bike, ktorý aj v rámci kategórie pluskových hardtailov, patrí určite k tomu lepšiemu z hľadiska geometrie a jazdných vlastností.

Plusy:

  • Odolný a pohodlný oceľový rám.
  • Hravá geometria.
  • Tubeless ready kolesá aj plášte.
  • Príprava na 3 košíky, blatníky aj nosič.
  • Vkusné detaily.

Mínusy:

  • Absencia teleskopickej sedlovky.
  • Vyššia hmotnosť.




Na záver už doplním len, že bicykel sa vyrába v piatich veľkostiach (S-XXL) a doporučená maloobchodná cena pre tento model je stanovená na 1 150 € . Kompletnú špecifikáciu nájdete na stránkach výrobcu Marin.
 

Fotogaléria k článku

 

Páči sa ti tento článok?

Zďieľaj ho:
Buď naším fanúšikom:
Článok je zle napísaný
V článku sú chyby
Nepáči sa mi obsah
Nepáčia sa mi predstavované produkty
Iné
Odoslať

Podobné články

Komentáre

jachmel 26.04.2018 (15:33)

Ja autorom naopak podakujem za chut ukazat nam ostatnym zaujimavy kusok techniky, vyskusat ho na svojej kozi a spracovat do prijemneho jednoducheho clanku.

 
p.ferenc.ml 29.04.2018 (15:07)

Tiež stále jazdím Author Sector 26" z roku 199X s Chromolibden triple rámom a nedám dopustiť. Žiadna hrdza, praskliny alebo ohnutia. Samozrejme komponenty sú nové ale rám by som zatiaľ menil len z dôvodu že môj model ešte nemá navarky na kotúčové brzdy. Inak veľká spokojnosť. Na moje hobby jazdenie kdekoľvek od Karpát po Slovenský raj bohate postačuje

 
roleta 26.04.2018 (10:07)

pekny bajk. Skoda ze ho nerobia 29+ - to by boli aj presuny po betone brnkacka. Ta geometria mi pride skorej na dlhe vylety ked chces telu ulavit a nie na divoke "santenie". ked to zrovnas s tym Kellys Gibon co ste tu minuly rok recenzovali co ti viac sadlo?

 
bimjeam roleta 26.04.2018 (10:38)

Gibon mal ľahší rám, ale pocitovo pomalšie kolesá. Na gibone mi vadil pomerne dlhý predstavec. Tá geometria je veľmi pohodlná a posed je vzpriamený. 69° hlavový uhol spolu s krátkym predstavcom a extra širokými rajdami však funguje dobre aj v zjazdoch. Samozrejme na nejaké extra technické úseky, aby si si to užil musíš dať sedlovku dole.
Bike by som chápal skôr ako univerzál a Trail bike, nie ako HT enduro a pod. Ak by som mal brať základný setup, tak mi vyhovoval viac Marin. Aj TLR kolesá a ráfiky sú z môjho pohľadu veľké plus na tento typ biku.

 
roleta bimjeam 26.04.2018 (13:03)

mne na tom gibone prisel moc uzky "volant". Jasne ze do toho dat dropped sedlovku a bajk by bol ako vino. vdaka

 
Podoba 26.04.2018 (10:48)

a testovanie bicykla prebieha na 2 posledných fotkách v lycre?

 
Gusto0 26.04.2018 (14:08)

fajn komenty, stoja za "vela"

 
Sarinator 26.04.2018 (15:33)

Chlapi a ako viete ze Bimjeam nevie soferovat, ja ho nepoznam z fotiek to neviem posudit tak ako to robite nemyslim v zlom vazne sa pytam .

 
AdamSakovy Sarinator 26.04.2018 (15:52)

napoveda tomu uz samotna recenzia, fotogrfie a "outfit" tento pocit uz len prehlbuje. su jazdci ktori su doobliekany strasne, ale to ze vedia jazdit maju niecim podlozene. MTBiker videa kde testovaci jazdec sedi vedla biku na lavicke a vymenuje komponenty nijak u mna nevytvara dojem ze vie jazdit. na zahranicnych forach sa tieto zrucnosti testovacich jazdcov daju dohladat vo videach a vacsinou uz z fotiek vidno ci clovek jazdi, alebo sa len vezie.

 
Sarinator AdamSakovy 26.04.2018 (15:57)

Cize je to tvoj nepodlozeny dohad postaveny na predpoklade, ktory si nadobudol z fotografii a statickych videi.
Ak si pozrie smoje prispevky som posledny co by som branil redakciu , ale toto co pise je doooost povrchne. Keby si Frantu Mrazka riesil na zklade toho co pises, seredne by si sa odrbal.

 
AdamSakovy Sarinator 26.04.2018 (16:01)

sudim na zaklade dostupnych informacii samozrejem, ale test z MBR som sem dal prave preto, ze na rozdiel od tejto recenzie a fotografii mam dojem ze jazdec odpohladu jazdit vie a kto nevidi medzi tymito fotografiami rozdiel tak sa nieje velmi o com bavit, lebo je v tom pripade vsetko v poriadku a tunajsia recenzia uz v podstate nemoze byt v ziadom smere kvalitnejsia ako je

 
Sarinator AdamSakovy 26.04.2018 (16:07)

Kaaamo ja ti spravim fotku kde budes ako Cédric Garcia a ver tomu, ze tu zakrutu ako on nedas. Chapem o co ti ide, ale argumentacne si na vode kym tu nebude video kde uvidime neuvidime ako vedia soferovat toto cele su len argumentacne cvicenia ako na strednej v USA.

 
AdamSakovy Sarinator 26.04.2018 (15:58)

subjektivne som to tak zhodnotil a dokaz o tom ze by mal jazdec pokrocile schopnosti som zatial vevidel... ale tu o seba teraz narazaju rozne ega, ale zamysliet sa nad podstatou kritiky sa asi nikomu z adminov nechce.

 
Sarinator AdamSakovy 26.04.2018 (16:01)

Ty tvrdis, ze za to, ze je obleceny ako je a dal tam fotky ako z casopisu Pelotonu 1998, ze nevie jazdit a nema co pisat. No a on tvrdi, ze pod sa povozit a zhodnot. Nemam pocit, ze narazas na jeho ego.

 
AdamSakovy Sarinator 26.04.2018 (16:06)

ze ja uvidim ci vie alebo nevie, alebo on ci viem ja nejak zasadne tomuto foru nepomoze asi. pomoze mu profesionalita, pri foteni, toceni videii a vnom pouzitych jazdcov ktori naozaj dostanu bike na limity a teda riadne odtestuju.

 
AdamSakovy 26.04.2018 (11:00)

Zlozte toho cestaka z bicykla nech to odtestuje niekto adekvatne.

 
bimjeam AdamSakovy 26.04.2018 (11:26)

Som nevedel, že musím mať na sebe voľný dres a gate, aby som mohol jazdiť na horskom bicykli. Ďakujem za osvetu.

 
AdamSakovy bimjeam 26.04.2018 (11:32)

Nemusis, staci horsky bicykel testovat mmmm, v lese a aj ho tam odfotit, lebo takto test a reci o tuhosti a hravosti su pre mna irelevantne.

 
bimjeam AdamSakovy 26.04.2018 (11:46)

Ono, viem že profi fotografovi sa to bude vysvetľovať asi horšie, ale nie vždy mám možnosti brať so sebou fotografa alebo zrkadlovku na výjazd do lesa a pofotiť to ako do katalógu. Každopádne si môžeš byť istý, že som sa nevozil len po asfaltkách a okolo panelákov.

 
AdamSakovy bimjeam 26.04.2018 (11:49)

fotografa nutne netreba, odfoti to kazdy dako, len ja sa obavam ze relevantny jazdec nieje k dispozicii.

 
bimjeam AdamSakovy 26.04.2018 (12:10)

Keď budeš mať niekedy cestu okolo Púchova, zober Nicolaia, dáme nejaký spoločný výjazd, napr. na Kanadu, Žltý Kvet, alebo po Lachovci
a môžeme to prebrať

 
AdamSakovy bimjeam 26.04.2018 (12:25)

Dakujem za pozvanie, o mna tu ale nejde, cely cas sa bavime o urovni MTBiker testov, teda "testov". Ja sa nepovazujem za tak dobreho jazdca aby som si myslel ze viem relevantne odtestovat bicykel, mam sebareflexiu.

 
Henry33 AdamSakovy 26.04.2018 (13:53)

Tak potom nechapem tvoju kritiku. Ak to vies lepsie ukaz

 
slavo AdamSakovy 26.04.2018 (16:22)

Fotky vznikaju rozne a nie vzdy na vyjazde je priestor fotografovat, hlavne na tych zaujimavejsich vyjazdov, ked si to ide jazdec uzit, alebo poskusat, co bike dokaze.

To ci bimjeam vie jazdit, nie je velmi na diskusiu /aj ked svetovy pohar v zjazde ani xc nevyhra isto /,no staci pozriet jeho obsahove clanky a chalanisko sa veru vyzna - https://bimjeam.mtbiker.sk/clanky Samozrejme nikto nevie vsetko, ale rozhlad a prakticke skusenosti mu rozhodne nechybaju.

Ak ale nestaci ano to, pozri jeho vyjazdy, casy a segmenty na, ktorych jazdi https://www.strava.com/athletes/2831095

 
AdamSakovy slavo 26.04.2018 (16:31)

Ak ma byt toto forum a recenzie relevantne, je vo vasom zaujem tuto vasu relevantnost dokazovat a nie mne, mna mozete mat na haku, ale ostatnym uziatelom fora. ak ale podla vas nieje priestor na kritiku tak sa casom zrutite sami do seba, ak neporastiete

 
Sarinator AdamSakovy 26.04.2018 (16:38)

Je zakazane hodonotit a komentovat PR clannky (kde cakam uz len na test parfemu), a v tomto fore zmyzol Henrryho prispevok kde tvrdil, ze trepes kraviny takze kritiku beru z tazka a cenzuru maju radi, ale
bimjeam to v tejto debate sa zachoval ako rovny chlap, klobuk dole.

 
AdamSakovy Sarinator 26.04.2018 (16:44)

Ja proti bimjeamovy nemam nic, vyzera to byt fajn chalan, ale to na kvalite recenzie nic nemeni, je kam rast.

 
Podoba bimjeam 26.04.2018 (11:37)

za málo, osvetu je tu na mieste. Jazdné vlastnosti biku až po jeho limity sa zvyknú testovať v podmienkach, do ktorých je určený a tomu zodpovedá aj technická výbava a úroveň jazdca.

 
Sarinator AdamSakovy 26.04.2018 (15:43)

Toto mi celkom, vadi jazdim od 1995, a za tu dobu ver tomu sa vystriedalo po k... roznych saticiek. No a vzdy boli a budu satickari, je total jedno v com ten chalan ide v jeho prispevku nieje nic v rozpore s mbr co si poslal.

 
EskiMag AdamSakovy 27.04.2018 (14:23)

Napríklad ja som rád, že bicykel testuje nejaký bežný smrteľník, ktorý sa na veci pozerá podobnou optikou ako ja. To, že nejaký bike prehlási špičkový pretekár za úžasný, je mi nanič, keď moje použitie by bolo okolo baráku a do najbližších kopcov „sa povoziť“. Nerozumiem tej snahe vytvárať atmosféru, že všetci sú neuveriteľní zjazdári, pretekári a pocítia každý gram a milimeter. Dupľom nie pri takomto bicykli, ktorý je evidentne pre pohodovo zameraných ľudí, pre ktorých sú prioritami výdrž, spoľahlivosť a jednoduchosť.

 
bimjeam EskiMag 27.04.2018 (15:46)

Ďakujem za triezvy názor

 
AdamSakovy EskiMag 27.04.2018 (15:53)

Ved ak je to vacsinovy nazor, tak je to v poriadku, take domacke, amaterom od amaterov a ti co chcu viac mozu hladat inde, ostatne to tak aj robia.

 
Pridaj komentár