Continental – MTB plášte do každého terénu a pre každé použitie

V širokej ponuke MTB plášťov od značky Continental pre rok 2018, nájdete 29 modelov na rôzne terény a použitie. Predstavíme vám niekoľko z nich...

Nároky na komponenty sa zvyšujú každý rok - jazdí sa rýchlejšie, skáče sa vyššie a ďalej, zdoláva sa čoraz náročnejší terén. Pri tom všetkom zohrávajú práve plášte kľúčovú úlohu a kombinujú nároky na nízku hmotnosť, odolnosť a dobrý grip. Continental ponúka modely vytvorené presne podľa potrieb jednotlivých disciplín, vrátane množstva vlastných a unikátnych technológií. Na niektoré sa bližšie pozrieme.

Novinkou v ponuke je Mountain King ProTection, určený na trailové jazdenie v hornatom prostredí a tiež optimálny na celodenné túry. Stredová vzorka zaručuje výborný grip podporený výčnelkami po stranách. Zabezpečuje výborný pomer medzi držaním v teréne a valivým odporom. Vyrába sa vo veľkostiach 29", 27.5" aj 26" a šírke 2.30", s kevlarovou pätkou, v zmesi Black Chili a jeho hmotnosť je pri 29" - 745 g, 27.5" - 705 g a pri 26" - 670 g.

Ďalším trailovým plášťom je all-rounder Cross King ProTection. Poskytuje výborný pomer medzi držaním v zatáčaní a ľahkým odvaľovaním sa. Je to všestranná pneumatika s profilom pre ľahké odvaľovanie, ktorá sa vie adaptovať na hocijaký povrch, navyše s excelentnou ochranou proti prerazeniu vďaka technológií ProTection. Je dostupný v rozmeroch 29" - v šírkach 2.40" (760 g) a 2.20" (655 g), 27,5" - 2.40" (715 g) a 2.20" (620 g) a 26" - 2.40" (660 g) a 2.20" (595 g).

Treťou veľmi populárnou pneumatikou je model Trail King ProTection Apex. Zaujme pre jej komfortnosť a dostatočnú šírku na bicykloch kategórie enduro a all-mountain s odpružením od 140 mm vyššie. Množstvo malých výčnelkov garantuje výbornú trakciu aj na obtiažnych trailoch a excelentnú odolnosť proti prerazeniu. Stabilitu zabezpečuje technológia ProTection TubelessReady a spevnenie Apex. Zmes Black Chili zase zaručí vysokú výdrž, excelentný grip a efektívne odvaľovanie sa. Vyrába sa vo veľkostiach 29" - 2.40" (1 035 g) a 2.20" (885 g), 27,5" - 2.40" (950 g) a 2.20" (835 g) a 26" - 2.40" (960 g) a 2.20" (800 g).

Pre kategórie cross country a maratón je výborná pneumatika z názvom Race King ProTection. Ide o pretekárku konštrukciu s malým valivým odporom, nízkou hmotnosťou, ochranou proti prerazeniu ProTection Tubeless Ready, veľkou výdržou a gripom vďaka zmesi Black Chili. Je dostupný vo veľkostiach 29" - 2.20" (645 g), 27,5" - 2.20" (610 g) a 26" - 2.20" (580 g).

Vzor Cross King RaceSport je vhodnou voľbou pre pretekárov až po trailové jazdenie. Kombinuje bezpečnosť pri zatáčaní s charakteristikou ľahkého odvaľovania. Dezén je všestranný a perfektne sa adaptuje na rôzne povrchy - vzor je rýchly a odskúšaný vo svetovom pohári. Black Chili zabezpečuje vysokú výdrž, výborný grip a efektívne odvaľovanie sa. Rozmery: 29" - 2.40" (650 g) a 2.20" (555 g), 2.00" (465 g), 27,5" - 2.40" (610 g) a 2.20" (525 g) a 26" - 2.40" (560 g), 2.20" (500 g) a 2.00" (420 g).

Pre milovníkov zjazdu má Continental v ponuke viacero modelov, jedným z nich je Der Kaiser 2.5. Je to downhillová pneumatika, ktorá pri naháňaní najrýchlejšieho času podrží v každom teréne. Dvojitá Apex ochrana zabezpečuje odolnosť a Black Chili zmes zase ekcelentný grip, vysokú výdrž a efektívne odvaľovanie. Dostať ju v rozmere 26x2.50" s hmotnosťou 1 215 g. K dostaniu je aj verzia Der Kaiser 2.4 Projekt Apex, ktorá sa vyrába aj v 27,5" verzii alebo Der Kaiser 2.4 Projekt ProTection Apex so zvýšenou ochranou vo všetkých troch veľkostiach kolies.

V poriadnom blate sa ukážu vlastnosti plášťa Mud King ProTection. Je určený práve na mäkký, blatistý podklad a má redší vzor pre potrebné samočistiace schopnosti. Výrazné výstupky prispievajú k dobrému brzdnému účinku a optimálnemu vedeniu stopy aj v ťažkých podmienkach. Vďaka ProTection Tubeless Ready má vysokú odolnosť proti prerazeniu a samozrejmosťou je zmes Black Chili. Je dostupný v rozmeroch 29x1.80" (580 g), 27,5x1.80 (550 g) a 26x1.80 (520 g). Vyrába sa aj vo verzii so zosilnením Apex v šírke 2.30" s názvom Mud King Apex.

Použité technológie ako ProTection či RaceSport so zmesou Black Chili posúvajú tieto pneumatiky do kategórie pre najnáročnejších jazdcov. ProTection je ochranná vrstva na technické jazdenie, ktorá zosilňuje ochranu plášťa pred preseknutím a vonkajšími mechanickými pôsobeniami. RaceSport zosilňuje cross-country plášte a tie vďaka tomu ostávajú v rozumnej hmotnosti. A na tom všetkom je patentovaná zmes Black Chili, ktorá vytvára výborný pomer medzi gripom a valivým odporom – to všetko aj pri vysokom kilometrovom nájazde. Rozdiel vo vlastnostiach medzi vyššími modelmi a základným drôteným prevedením je tak veľmi výrazný a dva rovnaké dezény môžu byť vo výsledku úplne iné.

Ak sa pri výbere stále neviete rozhodnúť, na domovskej stránke Continental si môžete vybrať podľa viacerých kritérií - plánovaného použitia, hmotnosti, odolnosti, či rýchlosti odvaľovania sa. Rovnako tam nájdete všetky podrobnosti o ponúkaných modeloch.

Jedny MTB plášte na všetko?

Nechcete nič riešiť a mať jedny plášte schopné pokryť široké spektrum podmienok? Podľa čoho vyberať si ukážeme na jednom výbornom reprezentantovi, s ktorým mám dlhodobé skúsenosti.
Test: Plášte Pirelli Scorpion – ako som prišiel na chuť ľahkým plášťom

Trailové plášte sú veľmi široký pojem. Doteraz som veľmi ľahkým plášťom s nízkym dezénom neveril. Až tento test mi viac otvoril oči.
Výbava pre každý typ cyklistu – uži si bike po svojom PR článok

Výbava pre každý typ cyklistu – uži si bike po svojom

Všetkých nás spája láska k dvom kolesám. Okrem toho máme radi aj kúsky výbavy, ktoré neraz dokážu zachrániť výjazd alebo zdravie.