Prilby a rukavice - základ ochrany

Dôležitosť prilby ako základného bezpečnostného prvku jazdy na bicykli snáď nie je potrebné zdôrazňovať a ani rukavice by z hľadiska ochrany nemali zostať bez povšimnutia.

Dnešná ponuka prilieb na trhu je viac než pestrá. Každý si môže vybrať podľa svojich preferencií s dôrazom na štýl jazdy, tvar a veľkosť hlavy, no to najdôležitejšie v tomto prípade je nosiť ju vždy, keď sadáme na bicykel. Nemali by sme zabúdať ani na dôležitý doplnok v podobe rukavíc. Okrem toho, že nás v prípade pádu môžu ochrániť pred škrabancami a odreninami, poslúžia aj ako „potítko“, ale hlavne zabránia tomu, aby sa nám ruky na riadítkach šmýkali, čo je základom udržania kontroly. V nasledujúcich riadkoch si predstavíme niekoľko modelov prilieb a rukavíc z aktuálnej ponuky.

Kellys Bond

Rukavice zo super tenkej a odolnej syntetickej kože AX Suede Cinco, vďaka ktorej má jazdec pocit „druhej kože“ a plnú kontrolu nad bicyklom. Komfort a pohodlie zabezpečuje elastický, vopred zahnutý strih, bezmanžetové upínanie a priedušnosť na chrbtovej časti. Na končekoch prstov majú rukavice priľnavú silikónovú potlač, vďaka čomu je v nich možné ovládať dotykový displej na telefóne. Cena sa pohybuje okolo 30 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

Alpina Mythos 3.0

Tretia generácia modelu Mythos v doteraz najľahšom prevedení a modernej matnej úprave. Prilba poskytuje vyššiu ochranu aj vďaka mierne zníženej zadnej časti. Má 25 vetracích otvorov, tie vpredu majú ochrannú sieťku proti hmyzu. Vnútorné polstrovanie je vyrobené z antibakteriálneho materiálu, ktorý zamedzuje vzniku zápachu pri potení. Cena sa pohybuje okolo 90 € v mnohých farebných verziách. Viac sa dozviete na tomto odkaze.

Answer Won

Ľahké dlhoprsté rukavice s koženou perforovanou dlaňou bez výstelky a anatomicky tvarovanými prstami, vďaka čomu má jazdec dobrý kontakt s riadítkami. Palec je potiahnutý fleecovým materiálom vhodným na utieranie tváre. Rukavice majú silikónovú protišmykovú potlač, takže je v nich možné ovládať dotykový displej mobilných zariadení. Sú dostupné v štyroch farebných kombináciách a ich cena sa pohybuje okolo cca 30 €. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Cratoni C-PRO

Nové revolučné konštrukčné riešenia a testovanie v aerodynamickom tuneli dali finálnu podobu prilbe Cratoni C-PRO. Má 15 vetracích otvorov, vďaka ktorým nedochádza k prehrievaniu hlavy a jej nízka hmotnosť 210 g ešte zvyšuje komfort pri jazdení. Delený remienok na prilbe uľahčuje manipuláciu a je možné trojité nastavenie výšky upínania. Prilba je vybavená reflexnými prvkami pre lepšiu viditeľnosť a je dostupná za cca 200 €. Pre viac informácií kliknite na tento odkaz.

Roeckl Baia

Ergonomické polstrovanie rukavíc, aké má aj model Baia, zvyšuje komfort jazdenia v teréne. Mäkká pena FLEX-FOAM absorbuje nárazy a vibrácie, čím chráni citlivé nervy na dlani. Chrbát rukavíc je vyrobený z príjemného materiálu Polyester Mesh, na dlani je použitý tenký a vysokopriedušný materiál MICRO-AIR comfort. Palec je potiahnutý froté vrstvou, ktorá je vhodná na utieranie potu. Cena sa pohybuje okolo 29 € a viac informácií sa dozviete na tomto odkaze.

BBB BHE58

Enduro model od značky BBB s nastaviteľnými popruhmi pre komfortné usadenie na hlave. Systém TriFit umožňuje pomocou jednej ruky prispôsobenie jej výšky podľa potreby. Prilba má dvanásť ventilačných otvorov a antibakteriálnu výstelku, ktorú je možné prať. Vďaka hliníkovým pinom si je možné nastaviť potrebnú výšku ochranného šiltu. V ponuke je niekoľko výrazných farebných prevedení s cenou okolo 90 €. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Karpos Rapid

V ponuke značky Karpos postupne pribúda aj oblečenie a doplnky pre horskú cyklistiku. Nájdeme v nej aj krátke rukavice Rapid, ktoré sú vďaka použitým materiálom ideálne na jarné a letné výjazdy. Sú mimoriadne priedušné, ľahko sa navliekajú a zabezpečia ochranu rúk v prípade pádu. Dlaň je z odolného syntetického semišu s protišmykovou silikónovou potlačou pre pevný úchop riadítok. Cena sa pohybuje okolo 38 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Eleven Long 05

Univerzálne dlhoprsté rukavice v prepracovanom tvare, ktorý dobre sedí na ruke. Dlaň je polstrovaná a tlmením nárazov tak poskytuje maximálne pohodlie a istotu úchopu. Vrchná časť je vyrobená z hrejivého a jemne zatepleného materiálu, ktorý je dostatočne elastický, takže sa rukavice dobre nasadzujú. Zároveň ide o priedušnú tkaninu, takže nehrozí prehrievanie rúk. Tento model je dostupný v cene cca 23 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.

BELL 4Forty MIPS

Zvýšenú ochranu hlavy vďaka hlbokému profilu kryjúcemu zátylok, ponúka model 4Forty MIPS. Prilba je dobre odvetraná cez 15 ventilačných otvorov a upínací systém Float Fit zabezpečuje, že dobre sedí. Technológia MIPS (Multi-Directional Impact Protection System), ktorá je dostupná vo vybraných farbách, poskytuje zvýšenú ochranu proti pôsobeniu rotačných síl na hlavu. Prilba má polohovateľný štítok a jej cena sa pohybuje okolo 76 €. Viac informácií nájdete na tomto odkaze.

CRAFT Route

Značka CRAFT má v ponuke rukavice Route s dlhými prstami, ktoré majú na dlani perforovanú syntetickú kožu, vďaka čomu je zachované ich odvetrávanie. Elastická manžeta na hornej strane zápästia zaručí, aby dobre sedeli a neťahali. Mäkký froté materiál na palci ocení jazdec pri utieraní tváre. Na ukazováku je umiestnené reflexné logo, aby bola zvýšená viditeľnosť v prípade jazdy na ceste. Tento model je dostupný za cca 35 € viac informácií nájdete na tomto odkaze.

Prilba a rukavice by mali tvoriť základ výbavy každého cyklistu, navyše súčasné modely sú komfortné a pri jazde nijako neobmedzujú. Pre podrobnejšie informácie o predstavených produktoch, prosím navštívte stránky jednotlivých výrobcov / dovozcov.

Zimné rukavice na bicykel - aby sme neprimrzli k riadidlám PR článok

Zimné rukavice na bicykel - aby sme neprimrzli k riadidlám

Jazda na bicykli môže byť príjemná aj v zime, základom je samozrejme tepelný komfort. Prinášame vám niekoľko tipov na ochranu rúk pred chladom.
Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu PR článok

Prilba – najpodstatnejší ochranný prvok cyklistu

Bez prilby môžeš stratiť omnoho viac, než si myslíš. Určite nezanedbávaj jej nosenie nech už vieš jazdiť akokoľvek dobre a na akokoľvek bezpečnom mieste.
Pitný režim - hydratuj, regeneruj, doplň energiu PR článok

Pitný režim - hydratuj, regeneruj, doplň energiu

Príjem tekutín a dopĺňanie energie je nesmierne dôležitou súčasťou športu, ale aj bežného života. Či už si bežec, cyklista, alebo turista, vyber si z našej ponuky.