Bianchi Grizzly 29.3 – dostupný taliansky krásavec

Budem sa už opakovať, ale stále tvrdím, že my ženy sa v mnohých veciach orientujeme podľa farebnosti. Odkedy u nás doma svietil Maťov „celeste“ model Bianchi, do tej farby som sa doslova zamilovala...

A nebudem klamať, keď mi spomenul, že na rok 2018 plánujú aj hliníkový model v tejto, "oku lahodiacej farbe", a tak v kútiku duše som verila, že by to mohlo vyjsť. Plán vymeniť môj starý bike bol už na spadnutie, tak to celé hralo akosi spoločne do karát .


Prechod na 29"

Možnosť ochutnať Bianchi a rovno na kolesách s priemerom 29" som mala minulý rok na požičanom biku počas dvoch kratších dovoleniek v Taliansku a užila som si na ňom aj legendárne Stelvio. Presne si pamätám svoje prvé pocity v sedle, cítila som sa najskôr ako na „traktore“, ale keď som potom doma presadla na svoju „dvadsaťšestku“, bol to zrazu „detský bicykel“ ako vyšitý . Blondína na talianskych cestách na ich kultovej značke vo farbe, ktorá kričala už z diaľky, to bol palec hore na každom kroku. Nebudem veru klamať, že tam bola radosť jazdiť. V podstate som na ňom takmer zakončila minuloročnú sezónu, takže štart tej novej na novom kúsku nebol pre mňa až taký šok. Rozhodnutie pre väčší priemer kolies nebolo pri mojej výške 176 cm až také nečakané, zároveň to má aj dodatočné servisné výhody, keďže Maťo rovnako jazdí „29“.


Aby som to uviedla na pravú mieru, som len obyčajný „hobby“ jazdec, k biku som sa akosi prirodzene dostala vďaka frajerovi a chuti spoločne tráviť voľný čas. A musím sa priznať, že som si postupne vypestovala určitú závislosť na aktívnom pohybe. Už som to v niektorom z článkov spomínala, že nie som práve najlepšia v zjazdoch a radšej potiahnem do kopca. Vďaka väčším kolesám cítim tento rok o kúsok viac odvahy púšťať si to v teréne, až kým ma nezastaví ten môj „blok“ v hlave a radšej si tie najstrmšie úseky pekne bezpečne zbehnem pešo . O tom, že motivácia je tento rok naozaj dostatočná, svedčí aj fakt, že už som s Grizzlym stihla absolvovať dva menšie preteky. Nešlo mi vôbec o súťaženie, ale vyslovene skúsiť nové terény a zažiť tú „race“ atmosféru, ktorú bežne zažívam z tej opačnej strany diváka.


Komponenty

Poďme si tohto „hardtail medveďa“ predstaviť trošku bližšie. Základ tvorí hliníkový rám, ktorý je dostupný v štyroch rôznych veľkostiach. Ja jazdím konkrétne veľkosť 17. Okrem pre Bianchi typickej farby „celeste“ – špeciálny odtieň tyrkysovo-zelenej (CK16) v kombinácii s čiernou, je dostupná aj verzia v sivo-čierno-červenej farbe. U mňa bol výber farebného variantu viac než jasný. Vidlica RockShox 30 Silver TK má zdvih 100 mm s uzamykaním na riadítkach. Keďže je vzduchová so systémom Solo Air, dá sa ľahko nastaviť aj na nižšiu hmotnosť.

Celý prevodový systém, vrátane bŕzd, zastrešuje japonské Shimano Deore v prevedení 2x10. Na ráfikoch Wtb XC25 TCS s možnosťou konverzie na Tubeless Ready sú plášte Kenda Honey Badger, celok dopĺňajú náboje Formula CL. Pôvodné sedlo Tec som vymenila za širšie od značky PRO, ktoré nie je vyslovene ženským modelom, ale sadlo mi veľmi dobre vďaka svojej šírke. S cieľom znížiť celkovú hmotnosť bicykla a vylepšiť jazdné vlastnosti, sme vymenili plášte a tiež sa doma našli aj jedny staršie karbónové riadítka. Časom sú v pláne aj nejaké ľahšie kolesá, ale to už sem až tak nepatrí.


Pocity z jazdenia

Prakticky sme okrem uvedenej výmeny a nastavenia výšky sedla neriešili nič a po namontovaní „SPDčiek“ som mohla s novým bikom vyraziť na prvú jazdu. O tom, že motivácia bola naozaj vysoká, svedčí aj fakt, že bolo ešte dosť chladné jarné počasie s dosť nepríjemným vetrom a teplotou pod nulou. Z plánovanej hodinky vonku bol napokon 2,5-hodinový výjazd, počas ktorého sa nám pred vetrom podarilo pekne ukryť v lese. Prvé jazdy boli ešte na pôvodnom sedle, takže jediný problém, ktorý som mala, bola bolesť sedacej časti, ale tu vyriešila následná výmena.


Zvykala som si len na drobnosti ako napríklad fakt, že som mala vpredu zrazu „len“ dve možnosti prevodov oproti pôvodným trom. A teda som si v kopci musela viac zamakať a márne tlačila na páčku, aby padol ešte ľahší (aspoň ja si takto ospravedlňujem svoje fučanie v strmých úsekoch ). Prevodníky majú počet zubov 36/26 a kazeta ma rozsah 11 - 42. Celkovo je bike svižný a ľahko ovládateľný. Nemám až také skúsenosti a jazdné schopnosti, aby som som sa tu rozpisovala o geometrii či tuhosti. Viem ale posúdiť, ako sa na ňom cítim, že sa mi jazdí komfortne a s radosťou, čo je pri cyklistike to najdôležitejšie. Toľko odjazdených kilometrov, ako sa mi už v tomto úvode sezóny podarilo nazbierať, hovorí za všetko.


V jednoduchosti je krása

Úprimne, nikdy by ma nenapadlo, že sa budem aj ja voziť na značke Bianchi. Vždy boli pre mňa synonymom drahých bicyklov, ktoré na moje rekreačné jazdenie nie sú potrebné. Bolo mi jasné, že sa v tomto prípade platí aj za značku, ktorá má vo svete dvoch kolies rozhodne „cveng“. Je mi preto veľkým potešením, že sedlám tátoša z ich stajne. Nedávno sa ma kamarát pýtal, keď zbadal môj bike na streche auta, že či to je karbón a dodal, že vyzerá fakt dobre . Grizzly prináša podľa mňa cenovo dostupnú možnosť naozaj podareného dizajnu, komfortnej jazdy aj prirodzenej agresivity v teréne. V tomto prípade platí staré známe, v jednoduchosti je krása. A ja sa už teraz neviem dočkať, ako ho prevetrám „doma“ v Taliansku...


Cena testovaného modelu sa pohybuje okolo 1 200 € a viac informácií nájdete na tomto odkaze.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Výbava od Assos - občas si treba dopriať

Výbava od Assos - občas si treba dopriať

Spôsobov, ako sa motivovať do novej sezóny, existuje niekoľko. Pre niekoho to môže byť objavovanie nových lokalít, pre iného nová výbava. U mňa sa to nejako pomiešalo dokopy a motivácie na jazdenie bolo tento rok na rozdávanie.
Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Test: KLS Dare II – trailová krásavica so slovenskými koreňmi

Hľadáte ideálneho spoločníka, ktorý vám pri trailových dobrodružstvách spoľahlivo ochráni hlavu? Trailová prilba DARE II od slovenského výrobcu Kellys je skvelou voľbou.
Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Test: VAUDE Kuro Tech – pre intenzívnu jazdu

Dobrý pomer vlastností zo sveta cestnej aj horskej cyklistiky, spojených s pohodlím a výkonom. To vôbec neznie zle. Ako sa jazdí v tretrách Kuro Tech a kde majú limity?
keyboard_arrow_up