madbugie ja mám tie pedále, a úplne v pohode. Do roboty chodím ak je sucho na biku a používam poltopánky a podrážka drží v pohode, tenisky tiež držia bez problémov.
03.03.2020 - 08:58:24
02
madbugie napísal:
tak motyka asi vystrelila... po pár telefonátoch a sklamaní z nedostupnosti, sa predsa len niečo u jedného predajcu našlo... tak snáď to klapne a cca budúci týždeň bude Koyuk doma, záloha zaplatená, ale ukázal mi to v objednávkovom CTM systéme, všetko fuč...

to je sila totok... stále tomu akosi neverím...

idem k tomu objednať takéto dvojstranné pedále - z jednej strany klasika, z druhej SPDčka máte s tým niekto skúsenosti, neničia tie imbusové šróby tenisky?

https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/pedale/naslapne-mtb/shimano-spd-pd-eh500-naslapne-pedale-zar-sm-sh56.html


Ja ich používam už cca rok a som s nimi nadmieru spokojny. ničenie tenisiek som nepostrehol a to používam tenisky na nich na dennej baze, viac ako spd cka, a navyse tie imbusaky drzia super stabilne tenisku na mieste, zatial co na klasickych starych pedaloch sa mi noha bezne zosuchavala tak na týchto sa mi zatial noha nezosuchla ani raz.

    03.03.2020 - 09:04:55
    01
    inak ak by mal niekto záujem, všimol som si, že v predajni im tam jeden minuloročný Koyuk 1.0 (modro-žltý) vo veľkosti 56 visel na štránku... ;-) tuším za 820 €

    --- === as mad sa possible === ---

    03.03.2020 - 13:11:09
    00
    Zdar,páni.Zvazujem prerabku "kokpitu" momentalne mam barany-brzd.+radiace paky SH 105 St-r7020 na kolesach kotuce hydrauliky..a chcem sa opytat ci nemate sajnu resp.skusenosti ako je to s vymenou za rovne riadidla+radenie+brzdove paky,(fitness bike)proste vsetko co ku tomu patri aby to jazdilo,radilo a brzdilo tak ako ma.Diky,diky vsetkym.
    04.03.2020 - 23:15:37
    00
    budes potrebovat
    https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/105-5800/SL-RS700.html
    https://www.bike24.com/p2300142.html
    https://www.bike24.com/p2300139.html
    04.03.2020 - 23:24:40
    00
    elpha napísal:
    elpha dik a je toto vsetko zohnatelne u nas na SK?
    04.03.2020 - 23:32:58
    00
    podla mna to bude z bike24 lacnejsie aj ked postovne bude 10e
    04.03.2020 - 23:34:25
    00
    O postovne nejde.Ide len o to aby to vsetko pasovalo 🤔 chcem to dat prehodit do servisu tak aby mi tam potom nepovedali ze toto nesedi a toto je na p....
    04.03.2020 - 23:41:23
    00
    Ak si chceš byť na 100% istý, tak to aj s kúpou komponentov nechaj na servis. Výjde to o niečo drahšie, ale veľký rozdiel v tom nebude.
    05.03.2020 - 07:01:46
    01
    Nazdar borci.

    Rozhodol som sa kupit gravela. Chcel by som vas požiadať o radu(som laik).

    Aky velky rozdiel bude medzi kellys soot 30 a 70 co sa týka využitia. Bike vyuzijem primárne ako tréningový prostriedok a budem jazdit vacsinou asfalt a kopce v Karpatoch. Pocitim ten 700 eurovi rozdiel? Mam ist radsej do tej 70tky, alebo mi bude stacit 30 a zvyšok penazi investovat do oblecienia, tachometra, atd. Dikees
    05.03.2020 - 11:15:52
    00
    Rozdiel je v prevodoch, Soot 30 má 2x8, Soot 70 má 1x11, rozdiel v brzdách mechanika vs hydraulika. Inak čo som rýchlo pozeral, zvyšok by mal byť rovnaký. Ja osobne by som šiel do dvojprevodníka, jemnejšie odstupňovanie, ak plánuješ asfalt a kopce.

    Zvyšok je na tebe. Či ti stojí ten rozdiel za to. Ja mám 100kg a mechanické kotúče mi v Karpatoch stačia. Prípadne pozri Decathlon,
    https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-triban-rc-500-id_8502354.html čo je tiež zaujímavá voľba, alebo potom model RC520
    05.03.2020 - 12:01:03
    01
    a co pak si pod tím pán představuje... tvoja výška, váha, čo si máme predstaviť pod pojmom tréningový prostriedok (profík, amatér, nadšenec, či len tak na schudnutie), koľko km výjazdy, atď, atď...

    základný rozdiel je v prevodoch a type bŕzd... 30ka má skôr prevody ako cesťák, čo by v kopcoch mohlo robiť trošku problémy (najlahší prevod 1,06) a síce kotúčové brzdy, ale mechanické (lanko), 70ka je jednoplacka a prevody do kopcov 1,05 ale má hydraulické brzdy, lepšie dávkovanie a brzdiaci výkon pri danej sile...

    ideálny kompromis, podľa mňa na trnafské brdky, ako hovorieva sváko sagan je 50ka... vpredu dvojpíla najlahší prevod 0,88 a aj po rovinke sa dá švihať, ale je to o preferenciách jednotlivca čo a ako mu vyhovuje...

    --- === as mad sa possible === ---

    05.03.2020 - 12:05:06
    02
    Dakujem pani za odpoved.

    Mam 187 cm, 74 kg a chcem prejst z behania na bike. Budem robit vyjazdy dlhe 50 az 100 km po asfalte plus tie svatojurske kopečky.

    Nerozumel som prave tym prevodom a tomu, ci sa oplati, priplatit za hydro brzdy, pripadne teleskop sedlovku(soot 70) v rámci môjho používania bajku.
    05.03.2020 - 12:32:04
    00
    V ramci toho co pises by bol asi ideal Soot 50.
    05.03.2020 - 12:49:18
    04
    Marteni pri prevodoch ide o pomer. 1 otočenie pedálom je 1 otočenie kolesom. Čím je pomer menší, napríklad tých 0.8, tak na 1 otočenie pedálom máš 0,8 otočenie kolesa. Teda potrebuješ na to menej sily ale si zároveň aj pomalší, je to vhodné do kopcov, na veľké stúpania. Čím je pomer väčší, napríklad 2.0, tak na 1 otočenie pedála sa koleso 2x otočí, teda môžeš ísť rýchlejšie ale musíš vyvinúť viac sily, teda je to vhodné viac na rovinky. Ak si šofér auta, tak to asi poznáš, že do niektorých kopcov musíš podradiť, ak samozrejme nemáš nejaké veľkoobjemové auto s vysokým výkonom.

    Tým že chceš jazdiť prevažne asfalt, tak nutne nepotrebuješ gravel, kľudne ti bude stačiť aj napríklad ten Decathlon čo som dával alebo niečo podobné. Či kľudne cestný bike s endurance geometriou (je to pohodlnejšia geometria rámu, je viac prispôsobená na dlhšie a pohodlnejšie jazdenie, nie je orientovaná tak prísne na výkon). Cestný bike v rovnakej výbave dostaneš lacnejšie ako gravel. A menej sa na ne čaká. Dokonca veľa gravelov je už teraz vypredaných. Ten bike z Decathlonu má len plášte o šírke 28 (cca 28m) ale je možné tam dať širšie až do 36mm a tebe by sa viac hodili cestné plášte/alebo cestné s jemným dezénom ak neplánuješ jazdiť po poľných cestách vo veľkom. Majú menší odpor.

    Brzdy sú o osobných preferenciách. V Karpatoch nie sú niekoľko km klesania, tak je možnosť že by ti stačili aj mechanické, ak sa nebojíš, že by si mal vyvinúť trocha viac sily v prstoch.

    Teleskopická sedlovka má zmysel len na trailoch/zájazdoch v ťažšom teréne, na asfalte ti zadné koleso nebude veľmi odskakovať, že by hrozilo, že ťa odskok zadného kolesa a následný náraz sedačky rozhodí/zhodí z biku.

    Ja mám gravel, minuloročný Koyuk 1.0 a má mechanické kotúčové brzdy, mám cca tvoju výšku. Ak si z BA, môžme sa niekedy dohodnúť, sa stretneme na Železnej studničke a môžeš si ho skúsiť, alebo niekde na Kamzíku. Stačí mi napísať správu.
    05.03.2020 - 13:00:32
    02
    cron
    keyboard_arrow_up