Jáj ale vôbec sa mi nepaci tá masirka okolo odstupu 1,5m.
Nieže by ma nesralo ked ma zblizka niečo lizne ale ak to prejdel ten typ bezmozgu co teraz pri obchadzani ma mentalny problem prejsť plnu čiaru bude vytvarat dalsie stresove situacie.
Ked sa zamyslim kolko kolizii vznikne nedanim prednosti,co je v súčasnosti už nejak uzakonene,tak nejaky paragraf o odstupe poslúži akurat na represivne vyberanie pokut policiou.
16.09.2021 - 20:43:52
01
Vec sa ma tak, ze clovek je schopny riesit za volantom iba urcity pocet ukonov a spracovat iba urcite mnozstvo informacii. To je znamy fakt preto aj pilotom stihaciek palubny pocitac filtruje informacie podla dolezitosti a nezatazuje ich hlupostami ako kurz alebo stv paliva ked sa na nich zameria raketa. Podobny stav je aj na ceste. Cim viac bude tabil okolo, cim viac bude predpisov ktore treba drzat v hlave, cim viac ucastnikov na ceste, tym bude narastat pocet chyb ktorych sa vodici dopustia. Proste z prehliadnutia, nepozornosti alebo neschopnosti vyhodnotit tolko veci paralelene. Ak chcete bezpecnejsie cesty, zacnite uvazovat ako minimalizovat pocet obmedzeni a predpisov. Ako robit cesty tak aby boli prehladne a intuitivne, nezahltene balastom tabul ci uz dopravnych alebo rekalm. Aby vodic nepotreboval 100 predpisov len na to aby sa vedel dostat z jednej ulice na druhu. A to plati rovnako pre auta aj pre cyklistv. Ked som bol dieta bolo normalne ze sa deti bicyklovali po sidlisku a nikto s tym nemal problem. Stacilo povedat nechod na hlavnu cestu. Dnes chceme od cyklistov pomaly vodicke opravnenie. A ano ma to zmysle lebo v dnesnej dopravnej situacii sa uz bez rozsiahleho poznania predpisov nedostanes ani na vedlajsiu ulicu. Bolo by na case zaradit spiatocku a zacat rozmyslat, ako prizposobit cesty vodicom, nie ako donutit vodicov k vacsej akrobacii na jestvujucich nevyhovujucich cestach.
18.09.2021 - 13:05:40
03
Len treba si uvedomiť základné veci:
1) 20 rokov dozadu bolo na cestách o viac ako polovicu áut menej. Za komunistov málokto chodil autom do roboty a celkovo bolo málo vozidiel. Verejná doprava bola inak riešená, drvivá väčšina mala robotu pri dome, väčšina robila v rovnakom čase. Teda nemôžme porovnávať čo bolo kedysi. Aj otec spomínal, že keď si spravil tak 40+ rokov dozadu vodičák a spravil nejakú blbosť, ľudia o tom nevedeli, lebo proste auto tade chodilo raz za polhodinu a podobne. Teraz po tej ceste chodia stovky vozidiel.
2) hustota dopravy je tam kde je, tak to tlačí nároky na správanie všetkých účastníkov premávky. Za komunistov keď boli prázdne cesty, tak to nebolo tak problematické, že nejaký cyklista tam ide a šofér musí obehnúť, lebo proste má priestor a nemusí čakať. Teraz to môže v niektorých situáciách znamenať aj 10 minútové meškanie bez problémov. Keď pred 40 rokmi to dal niekto na červenú, tak veľká šanca, že tam nikto iný reálne problém nebol. Teraz vo väčších mestách to kľudne znamená, že tam sú desiatky ľudí a šanca že príde k nehode proste rastie neuveriteľným spôsobom. Preto je aj nárok na cyklistov, že musia ovládať pravidlá. Kým niekde v Hornej-Dolnej, kde prejde za deň 10 áut ak cyklista nedodrží časť pravidiel, tak nič strašné sa stať nemusí. Ale ak sa hodí ten cyklista na Račianske mýto, Trnavské mýto a podobne tak proste musí dodržiavať pravidlá, inak hrozí nešťastie.
3) na cestách je veľa vizuálneho smogu, ale aj vďaka veľkej hustote dopravy, komplikovanejšie cesty a tým, že všetko sa komplikuje, tak rastú aj pravidlá čo treba robiť.
18.09.2021 - 14:31:55
01
Kenai napísal:
Bolo by na case zaradit spiatocku a zacat rozmyslat, ako prizposobit cesty vodicom...


Nie vodičom, ale ľuďom.
18.09.2021 - 14:34:14
06
Viete čo obehuje? Voda v radiátoroch ale určite nie auto cyklistu. Terminológia. Keď sa už chcete baviť o zákone a legislatíve.
18.09.2021 - 20:03:33
00
Pridam, prve dve vety Joe su o roznych casovych obdobiach, 20 rokov dozadu (=pred) a za komunistov... /Teda niezeby tu pred 20 rokmi komousi neboli, ale uz bolo >10 rokov po '89/
18.09.2021 - 23:20:51
00
Práve som sa vrátil z dovolenky. 3 dni Barcelona a 5 dni Malorka. Pojazdil som si tam aj bikom. V Barcelone tých 1,5m skoro nikto nedodržiaval. Na druhú stranu, cyklisti jazdili zodpovedne po pravej strane a nevidel som nikoho sa rozčuľovať, že ho auto minulo o 30cm. Zbytočne sa nikam netlačili, ak videli, že tam nie je miesto, väčšina rešpektovala značky ako STOP, Daj prednosť v jazde a aj semafory. Aj čo som sa bavil s domácimi, že tých 1,5m v meste nikto nerieši a to, že ho minie auto v meste o 30cm? Je to sila zvyku, on tiež míňa ostatných o 20-30cm a je mu jedno či to je chodec, cyklista, auto. V Palme to bolo to isté ako v Barcelone. Teraz zvyšok Malorky. Na väčšine ciest, čo som jazdil som stretol tak do 100 áut za hodinu. Odstup nechávali. Ak nemohli predbehnúť, tak spomalili, ale treba si uvedomiť, že autá tam chodili dosť riedko, málokedy to bolo nutné spomaliť na viac ako 5-15 sekúnd. Obiehanie s 1,5m odstupom len na miestach, kde bola prerušovaná čiara, ak bola plná, išli k nej, čo najviac vľavo, ale nie za ňu. Čo sa týka cyklistov, všetci poctivo jazdili pri pravom okraji cesty pri čiare, alebo rovno na nej, či kúsok za ňou, nevidel som nikoho jazdiť defenzívne 1-1,5m od krajnice. Na miestach, kde bola krajnica, cyklisti jazdili na krajnici. Ak chce niekto rýpať, áno, aj tam boli krajnice v rôznom stave, aj tam bolo sklo a kamienky. Ale všetci to dodržiavali, od ľudí na cesťákoch s 23c plášťami po full s 2.8 plášťami. Aj keď išli 6 cyklisti, všetci išli za sebou, nešli 2 vedľa seba. Čo som sa pýtal miestnych, tak nik toho 1,5m nerieši. Aj samotný cyklisti tvrdili, že ak idú po krajici, resp. čo najbližšie ku krajnici, tak vedľa nich sa to auto v pohode zmestí. Nik z toho nejakú extra vedu nerobil. A prosím, môžte ma ukameňovať, že som bol v krajine, kde je 1,5m odstup a skoro každý ho mal na háku.
19.09.2021 - 17:28:29
02
Niekto na dovolenke v zahranici oddychuje a niekto si robi skreslene ankety s minimom oslovenych, aby potom mudroval na slovenskom internete a dokazoval, ze ten jeho internetovy a zbytocny nazor je vraj ten spravny... :)
20.09.2021 - 11:16:29
02
Oddychoval som, zároveň som si aj všímal ako to tam vyzerá. Po Barcelone som najazdil cca 50km, na Malorke cca 300km. Chápem, pre niektorých málo km. To že si večer s domácimi pokecám, že ako to u nich funguje snáď nie zločin. Ak sa niekomu nepáčia moje zistenia, prosím.
20.09.2021 - 11:59:13
02
ale tak uznajme, že má pravdu v mnohom, ak niekto má problém ísť po krajnici ... nak zmení plášte, cestu alebo zvolí taký magistrát, čo tie krajnice bude čistiť dosť často ... no a k 1,5 metru ako mantre sa už vyjadrovať nejdem
20.09.2021 - 12:02:32
03
Keby to bolo take jednoduche uznat, ako to prezentujes, nemuselo tu byt tych poslednych 30 stran diskusie:)
A to s tym jazdenim po krajnici, to mam skutocne problem uznat, nakolko to uz je poziadavka nad ramec sucasnej legislativy. Mne celkovo velmi prekaza, ked cyklisti porusuju predpisy, a preto jazda po vozovke nie je nieco, co by ma skrelo na ich spravani.
Tiez moja skusenost na SVK je, ze ked sa stane autonehoda a cisti sa po nej vozovka, cisti sa naozaj len vozovka, a krajnica nie. Na mnohych usekoch vidim na krajnici sklo neustale, neviem, ake plaste si predstavujes, ze si mam kupit, ale radsej budem jazdit pri pravom okraji vozovky, tak ako mi to sucasna legislativa umoznuje.
20.09.2021 - 12:13:02
09
neviem ti poradiť konkrétne plášte, ja jazdím na panaracer parimoto 27,5x1,5, čo je pre teba nepoužiteľná info v podstate ... len ako dieťa a mládež som jazdíl na 18-20mm plášťoch napr medzi BB a Breznom alebo BB a Zvolenom alebo na šturec, donovaly a určite som nejazdil pol metra od krajnice a ani neverím, že tie cesty boli pred 20-30 rokmi o toľko čistejšie ako teraz aj keď zrejme jazdilo menej áut.
20.09.2021 - 12:26:35
00
Rachela, nikto predsa neprikazuje jazdiť cyklistom na krajnici. Zákon hovorí, že majú jazdiť pri pravom okraji krajnice. Ale buďme férový, ak niekto jazdí 1-1,5m od krajnice, tak to už veľmi pravý okraj nie je. Aj v Španielsku by sa mal cyklista držať pri pravom okraji krajnice. Domáci mi to hovorili jednoducho, ja ako cyklista ak sa dá, jazdím pri pravom okraji krajnice, ak je krajnica, kľudne jazdím aj po nej, niekedy má 0,5m niekedy aj 1m a som tak ohľaduplní voči šoférom. A šoféri sú aj ohľaduplný voči mne, že ma nepredbiehajú ako blbci. Ak budem jazdiť ako idiot 1m od krajnice, tak musím čakať, že aj ten šofér sa zachová ako idiot. Nič komplikované. A že je na krajnici občas bordel? Je. Ale ten je aj inde.

Ja osobne mám na commuter biku čo s ním jazdím po BA plášte Schwalbe Lugano K-guard 23c. Momentálne ich neviem nájsť, ale sú úplne hladké bez dezénu a v ponuke som našiel len s dezénom. Jazdím s nimi všade, asi 1500km a žiaden defekt.
20.09.2021 - 12:58:47
02
Nie pri pravom okraji krajnice ale vozovky. Vozovka nezahrna krajnicu.
20.09.2021 - 13:48:41
01
Jano1987 napísal:
Zákon hovorí, že majú jazdiť pri pravom okraji krajnice.


Jezusmarja, zase ... zákon nič také nehovorí. Hovorí, že "jazdí sa pri pravom okraji vozovky",
20.09.2021 - 14:05:34
04

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up