ja som tam išiel presne ako sa má,nikdy nevletím na priechod ani pešo ani na bajku,to auto mi tam vtedy prišlo riadne rýchlo.inak ja by som v živote nevyšiel na priechod spoza auta keď nič nevidím tak ako ten chlap z videa
05.10.2021 - 22:58:57
00
scarinko napísal:
To je somarina. 15 po hradzi je malo a aj neskuseny vie ist rovno 30. Len dole kopcom to ide aj same a tam byva kamen urazu. Skor by som dal ze taky rezim boost sa da aktivovat max na 10 min a potom 30 min nie ?

Nedavno u mna pred domom. Pani a anko v strednych rokoch na ebikoch. Deti si pustali sarkana. Sarkan zahucal tak ze spagat padol cez plot na hradzu. Panko chcel spagat podvihnut a podist, pri tom pustil riaditka, zatiahol bike do panicky vedla ktora pri kolizii zvrtla rajdy do praveho uhlu a isla OTB to cele v rychlosti ledva 20km/h. Sanitku nevolali ale osetrovali sa dobru pol hodinu a nasledne tlacili naspat do dediny. Asi by sa to stalo aj keby isli 15. Ale mozno by nasledky padu boli mensie. Pri 30 by sa ta pani zabila. PS. ani jeden nemal prilbu.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

06.10.2021 - 12:35:49
02
Super a co z toho plynie. Asi, mozno, snad. Vestecka gula. Ludia co jazdia na autach maju certifikovany papier ze vedia ovladat vozidlo a denne au stovky nehod a kolko smrtelnych. Co keby sme dali autam limit na 50kmh vsade 😉
06.10.2021 - 12:38:03
03
Tam to ale presne smeruje. Presne ako sa ty rozculujes, ze ako 0,4% populacie trpis, lebo vsetko je nastavene na 99,6% tak sa aj mnohi v autach rozculujeme, ze predpisy su nastavene obdobne. Pre naschopakov co dostali vodicak za dochadzku. Moznosti riesenia nie je vela. Zlepsit schopnosti neschopakov (mnou preferovane), diverzifikovat predpisy podla schopnosti konkretneho drziatla opravania podobne ako potapacke, parasutisticke opravnenie (tiez moze byt), nastavit vsetko na priemer a sikovni postupne osprosteju na uroven neschopakov (najlacnejsie co sa uz roky deje)

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

06.10.2021 - 12:53:38
00
Nie je nehoda ako nehoda. Čo som čítal pár rokov dozadu, tak v Británii, niečo cez 80% nehôd vozidiel bolo spôsobených na parkoviskách, nedobrzdením na križovatke, také tie oškretia, ťuknutia a podobne. Je to údaj, čo poskytli poisťovne. Nemám dôvod veriť, že na Slovensku, či Rakúsku, Česku bude ten pomer výrazne iný.
Ako spomenul Kenai, 2 ľudia na bicykli mali nehodu, ale ona sa nikde v štatistike neukáže, lebo ju nik nenahlásil. Ťuknú sa 2 autá? Volá sa polícia. Ťukne sa auto cyklista/chodec? Volá sa polícia. Ťukne sa chodec/cyklista a chodec/cyklista? Pokiaľ niekoho neodváža sanitka, tak sa to nikde nehlási. Čo skresľuje štatistiku.

Či je rýchlosť problém? Aj áno, aj nie. Londýn má zóny 20MPH, Paríž, či Holandsko a podobne majú veľa zón 30km/h. A tu začína problém. Moderné technológie v kolobežkách, moderné e-biky, či pedelec a zrazu dokážu jazdiť 40-60km/h. A prichádzajú sťažnosti od motoristov, že oni dostávajú pokuty za to, že jazdia 35 na 30 ale kolobežky, či motorizované bicykle si jazdia 40-60km/h a nik s tým nič nerobí. Na to upozorňujú aj chodci, že kde je 30, že koľkokrát sa tam veľmi rýchlo preháňajú kolobežky a bicykle. Auto zastaví pred prechodom, kolobežka a cyklista nie, letí ďalej, nebude predsa brzdiť. Dokonca v Holandsku uvažujú nad tým, že by v mestách obmedzili rýchlosti elektrických kolobežiek a bicyklov pomocou nejakých čipov, či niečím takým, že to proste motor nepustí nad nejakú rýchlosť, keďže nie je problém tam stretnúť pretekára čo ide 50 a viac. Ďalší problém, na ktorý sa naráža, Holandsko starne. Majú peniaze a veľa starších ľudí umiera na e-bikoch, lebo proste už nemajú na to fyzickú fond, aby to zvládali. Podľa správ, čo som čítal (a niekto to tu určite roztrhá, že kravina) podľa lekárskych odhadov v Holandsku 80-90% cyklistov, čo ročne umrie by nemuselo, keby malo helmu. Je šialené, že napríklad v našich končinách na motocykel spadajúci pod kategóriu A1 (konštrukčná rýchlosť do 45km/h) je potrebné mať vodičák a nosiť prilbu, ale pri kolobežkách či cyklistoch netreba nič z toho. Pritom ako sa radi chvália, nie je problém jazdiť aj nad 60km/h. Na jednej strane rôzne cykloorganizácie, či cyklisti kričia, ako im ide o bezpečnosť cyklistov, na druhú stranu odmietajú nosiť prilbu, základný ochranný prostriedok. Obľúbené argumenty (bol o tom aj prieskum na Cyklokoalícii) prečo nemať helmu: je to drahé (za 20€ si človek kúpi hoc aj v Decathlone kvalitnú helmu), helma mu nesedí na hlave, lebo si ju zle vybral (aj taká bola možnosť v dotazníku a veľa ľudí ju použilo), nebudú ju nosiť 150m do obchodu, lebo je to zbytočné (zaujímavé, že vždy sa vytiahne nejaký taký argument). Čo na tom, že keby som vykonal rovnakú cestu na aute, či motorke, policajta nebude zaujímať, prečo nemám zapnutý bezpečnostný pás, či nemám prilbu. Ďalší populárny argument, nemajú si ju kam dať, keď nie sú na bicykli (tak neviem, ale hlava sa vyslovene ponúka, prípadne do rúk ako tašku, zapnúť o ruksak, pripnúť o bicykel, možností je dosť). Môj obľúbený, vyzerám v tom ako idiot, neviem si nájsť správny tvar, veľkosť, farbu. Ďalší zo stupidných argumentov, prilba chráni len pri páde na zem, pri zrážke s autom vám nepomôže (lebo mozog asi rozlišuje, že teraz som padol hlavou o kameň na zemi, teda prilba mi pomôže a teraz som sa zrazil hlavou do predného skla, tak prilba prestane fungovať). Zvyčajne sa hneď potom vytiahne, že ľudia nebudú bicyklovať, keď budú musieť mať helmu, lebo jeden z predchádzajúcich dôvodov. A čo také sa môže stať cyklistovi v meste (štatistiky z Holandska uvádzajú, že dlhodobo 80-90% zranení cyklistov sa udeje v meste). Ak teda reálne ide o bezpečnosť cyklistov, helma by mala byť povinná. Na jednej strane sa vykrikuje, že treba 1,5m odstup pri obiehaní, na druhej strane sa plače, že zlý policajt si dovolil dať cyklistovi pokutu za to, že v tme na sebe nemal ani 1 reflexný prvok nie to ešte svetlo, že si dovolil dať pokutu za to, že išiel na červenú, nezastavil ma STOPke.

Poznám človeka, čo tvrdí, že mal už tak 20-30x nehodu na bicykli s autom a nadáva na to, aký sú šoféri zlé svine, ako nerešpektujú cyklistov, nedávajú prednosť a podobne. Keď som ho videl jazdiť, tak sa skôr divím, ako je možné, že ho ešte nik nezabil na ceste, keďže pravidelne jazdí v protismere (dodržiava poctivo defenzívny 1-1,5m odstup od krajnice ako radili na CK), červená, STOPka atď je neznámi pojem, chodí si ako sa mu chce, odrazky dole sú prvá vec, čo robí, keď má nový bike. Svetlá neexistujú atď. Ale nezabúda sa pravidelne zúčastňovať diskusií o bezpečnosti a o tom, ako sa majú správať šoféri, aby ho neohrozovali. Je jeden z tých, čo najviac kričia. Je schopný sa spustiť dole z Koliby po ceste a v zákrute obiehať trolejbus cez protismer, bežne ide 60+ dole. A podobných exemplárov je veľa, žiaľ ich aj najčastejšie a najviac počuť.
06.10.2021 - 13:59:11
04
Fakt nechápem, že prečo sa všetci tí globálni lídri, čo sa snažia o bezpečnosť zraniteľných účastníkov premávky, nespýtajú teba, že ako to majú urobiť. Všetko vieš, všetko je ti jasné a ak náhodou nevieš alebo nie je jasné, tak sa vždy nájde nejaký tvoj kamarát, ktorý to zažil, čítal alebo niekde videl a teda je to prauda :-) :-) :-) .
06.10.2021 - 14:09:13
03
Povedal človek, ktorý si nedokáže predstaviť ako môže ohroziť cyklista ľudí v aute.
06.10.2021 - 14:23:55
02
Však je to jednoduché, na na malú motorku treba vodičák a prilbu - tak aspoň tá prilba by mala byť povinná (ja som si raz dávno ako školák nedal prilbu keď som šiel do obchodu + cestou som urobil chybné rozhodnutie a hlava si to pekne odniesla). Viem, v úplných začiatkoch sme lietali bez prilieb (ale na parkovisku na sídlisku bolo len pár aut a obrovský priestor na hranie a jazdenie, a dnes tam ani nezaparkuješ). V dnešnej dobe už vediem k prilbe aj malé deti, proste už bez toho to nejde, hoc za našich čias sa to dalo...

A hlavne, rovnaká priestupková zodpovednosť aj pre cyklistov čo nedodržujú MPR, červenú, stopku, nedávanie prednosti - hlavne priestupky priamo na cestách kde sú sankcionovaný vodiči úplne bežne. Priestupky cyklistov a chodcov na chodníkoch a cyklocestách je na dlhšiu debatu, ja chodcov dokážem tolerovať aj na rekreačnej cykloceste, horšie je to už na cykloceste pre dochádzanie...

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

06.10.2021 - 14:35:33
01
A co tak konecne priestupkova zodpovednost pre chodcov, psickarov a kocikujuce nalpy na cyklocestach ?
06.10.2021 - 14:52:12
04
O tom píšem, to je na ďalšiu debatu a keďže sa nevyberajú pokuty od cyklistov na chodníkoch, ťažko budeš chcieť trestať chodcov na cyklocestách. Ja zatiaľ chodcov tolerujem aj na tých málo oficiálnych rekreačných cyklocestách v okolí (nie sú to zmiešané komunikácie aj pre peších)

"Synku, při kažké sportovní akci není důležité jestli vyhraješ nebo prohraješ, ale jak moc se opiješ." Homer Simpson
"Ak je pivo vo vychladenom pollitri nie si alkoholik, ale fajnšmeker." Homer Simpson

06.10.2021 - 15:09:19
00
Jano1987 napísal:
Poznám človeka, čo tvrdí, že mal už tak 20-30x nehodu na bicykli s autom ...


Keby som napisal poznam cloveka co uz mal 20-30x nehodu v aute, urcite by sa tu strhla vlna nadsenia ako mu zobrat vodicak a ako je meozne ze este jazdi. Preco nemame rovnaky meter aj na cyklisotv? Tych 20-30 nehod je 20-30 vodicov aut s traumou, postihom, poskodenym autom..... To je v pohde?

Dalsiea vec, mam kamarata a je aktivny tu na fore, menovat nebudem. Je to skuseny cyklista ucastnik mnohych maratonov.... Viete ako si zlomil ruku na biku ? Na prechode pre chodcov v rychlosti chodze.

Na maly motocykel treba vodicke opravnenie, prilbu ....
Na ebike, ekolobezku netreba. Ak je to skutocne ebike a ekolobezka. Problem je, ze ak to ide viac ako 25km/h, alebo v pripade kolobezky ma sedadlo, alebo v pripade bicykla ma ovladanie plynu je to maly motocykiel. Cize legislativa je OK. Represia chyba.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

07.10.2021 - 13:53:31
00
Nechýba represia. Chýba rozum. A treba povedať, že nielen na ulici. Aj pri tvorbe legislatívy to často vyzerá, ze rozum za stolom kde sa rozhodovalo absentoval.
07.10.2021 - 22:05:43
01
Mas pravdu, rozum je prvotny problem. ale ak uz chyba rozum, musi nastupit represia.

"We must remember that in the end nature does not belong to us, we belong to it.” -Grey Owl
Survive with Confidence.
https://www.confidence.sk
https://www.strava.com/athletes/kenai

07.10.2021 - 22:14:12
01
Kenai napísal:
Trocha odbocim. Ked som videl toto video
thumb_up2thumb_down


ktore zavesil Jano1987 v inej teme tak si vravim. Ak sa splnia vlhke sny cyklokoalicie, tak si este budeme hovorit, to boli zlatre casy ked nam na cestach robili tazku hlavu len auta. Teraz sa neda bikovat kvoli "cyklistom" na Duch-bikoch, kolobezkam, skutrom... Zabudni na priemer 30 aj na 20, budes rad ked das 10 v dobry den.


Hneď som si spomenul na túto staršiu debatu, keď som včera videl nasledujúce video:
thumb_up0thumb_down



:)
10.10.2021 - 15:08:22
02
Je úžasne s akým kludom to tam všetko prebieha. Neviem si predstaviť taký "chaos " niekde u nás. Asi by sa zabíjali.

Jazdím tak aby ma to bavilo a nie bolelo!

10.10.2021 - 17:17:41
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up