Marli napísal:
Bingo, teda este raz, na zaver tohto Offtopicu o pouzivani cisel, ako sa hodia:

... co je hoodne ďaleko od 'chcenych' 50 percent.

(Ano,je mi jasne, nie je to ani nahodou reprezentativny europsky/celosvetovy vysledok)


Nechcem sa tejto téme venovať veľmi, pretože je off topic a nie je pre mňa dôležitá, ale dve poznámky:

- na jednej strane tvrdiš, že používame čísla ako sa hodia a v tom istom príspevku sa toho dopúšťaš sám :-) a aj to priznávaš :-) ;

- dal som 5 minút googleniu (a už ani o minútu viac nedám) a našiel som dva zdroje, ktoré približne potvrdzujú relevantnosť tých čisiel. Len pre poctivosť pripomeniem, že oba zdroje sú z USA, ale nedokladám ich ako dôkaz, iba ako podporu tvrdenia, že WHO s 30-3 / 50-5 až tak veľmi nestrieľa:
- 60% jázd je do 6 míľ
- tabuľku neviem úplne jednoznačne prečítať, ale vychádza mi, že 33% do 2 míľ a 43% do 3 míľ.

A teraz hádam niekam na bajk, nie? :-)
17.10.2021 - 07:59:39
00
Dakujem, za vycerpavajucu odpoved.
Jaroh napísal:
Len pripomeniem, že podľa dosť zjednodušenej, iba trošku upravenej :-), ale viac-menej platnej štatistiky 30% ciet v EÚ je kratších ako 3 km a 50% ciest je kratších ako 5 km.

OK len ta statiskika mi akosi nesedi. Za 5km auto nedobyje ani akumulator nie to aby zohrialo motor, 3km je prakticky posuvanie sa po parkovisku. Troska sa mi tomu nechce verit. Mozno ak rataju kuriera ktory stoji pred kazdym vchodom a ani auto nevypne ze za den urobi 100 ciest kratsicha 3km tak potom ano.

Jaroh napísal:
Kenai napísal:
Totiz modus operandi je, dostanme ludi na bike s cielom, aby na nom dochadzali. A to sa tyka vsetkych rovnako, bez ohladu na to kolko rocne najazdia na biku.

Neviem, či chápem tú veru, ale nie je to tak. Ak ty najazdíš na bicykli tisíce kilometrov ročne, tak máš úplne iné vnímanie bezpečnosti na ceste, než človek, ktorý na bicykli nejazdí a chcel by, ale si myslí, že je to nebezpečné. A práve subjektívne vnímanie bezpečnosti sa ukazuje byť jedným z najrozhodujúcejších faktorov, prečo sa ľudia boja používať bicykel na bežnú dopravu, podľa mňa dokonca je dokonca najrozhodujúcejší.


Chcel som tym povedat, ze nie je cielom produkovat sportovcov, hobby cyklistov, vyletnikov na MTB jazdiacich po lese ktory privezu bike pod kopec autom, ale comuterov. A mozno mas pravdu, ze zacinajuci comuter nuteny chodit mestom sa najvoiac obava stretu s autom, ale podla mna by sa mal najviac obavat svojeje neschopnosti, ako zaciatocnika, dalej neshoponsti okoloiducich cyklistov, chodcov a az potom aut. Aspon tolko moja osobna statistika z okolia. Najviac padov je nevyprovokovanycha a sposobenych samotnym cyklistom, potom naseduju zrazky s chodcami a cyklistami a az niekde na konci je zrazka sa utom. Ruku na srdce kazdy jeden z nas, kolko krat sme boli na zemi za posledne roky ? A kolko krat za to mohlo auto ? ja 5x za tento rok som zral hlinu (vseto na treiloch, nieco som trocha prepalil). Zrazok s autom som mal za cely zivot bikovania 1. Trafil som zaparkovane autop po kolizi s cykistom iducim predomnov ked prudko zastavil z pre mna nepredvidatelnych dovodov.

Jaroh napísal:
Kenai napísal:
Bolo by lahke vytknut im, ze dostatocne nekomunikuju nezaujem o sporovych/hobby cyklistov, ale treba uznat, ze taka komunikacia by bola pre nich kontraproduktivna. :?:


Tiež to nie je celkom tak. Jednak som bol bol som v septembri na jednom podujatí na vysokej úrovni, kde Cyklokoalícia jednoznačne zahŕňala žiletkárov medzi skupiny, na ktoré treba myslieť a jednak ich presadzovanie zrušenia povinnosti jazdy po cyklochodníku má dve hlavné cieľové skupiny - ľudí, ktorí sa ponáhľajú a práve športových cyklistov.


No ja to vidim ako zniznenie premavky na cyklochodnikocha a ako snahu chranit comuterov pred "pretekarmi" co ich v baliku ohrozuju na hradzi. Ale motivaciu tazko niekomu dokazat. Ja sa povazujem za sportoveho cyklistu a zrusenie povinnosti jazdit po cyklochodniku mi je uplne ukradnute. Tam kde cyklochodnik je, rad po nom idem a tam kde nie je, to nie je problem. Koniec koncov v meste sa nepretaka a mimo su cyklochodniky prazdne, alebo nejestvujuce.
17.10.2021 - 14:35:48
00
Jaroh napísal:
Ak sa bavíme o cestných cyklistoch, tak osobne si myslím, že treba túto agendu presadzovať (aj) v SZC.
Pri horských bajkeroch na Slovensku nie je jednoznačný "garant. Do veľkej miery sa téme venuje Slovenský cykloklub, nie je to jeho úplne hlavná aktivita, ale robí veľa pre to, aby mali amatérski športoví bajkeri a hobíci kde jazdiť.
Ovšem musel by si aj lepšie definovať, čo sú "potreby cyklistov - amaterskych sportovcov a hooby jazdcov".


Nemozem pisat za vsetkych, ale mna osobne uz dlho vytca nejednoznacnost zakonov ohladom toho, kde jazdit mozes a kde nie. Hovorim o MTB.
17.10.2021 - 14:38:14
00
Kenai napísal:
Nemozem pisat za vsetkych, ale mna osobne uz dlho vytca nejednoznacnost zakonov ohladom toho, kde jazdit mozes a kde nie. Hovorim o MTB.

uz ti tu bolo x krat vysvetlene a dokazane, ze zakony su jednoznacné a jasné, to ze ty tomu odmietas rozumiet je len tvoj problem
17.10.2021 - 15:11:01
04
Odpoviem ti primerane tvojmu vyjadrovaniu. Uz som ti niekolko, krat vysvetlil, ze sa mylis.
A pri plnej ucte voci vsetkym co sa tu k tomu vyajdruju, zakony ma pravo vykladat jedine Ustavny sud. Nemam vedomost, ze by niekto tu na fore pisal, za tuto instituciu, cize jedine co tu odznieva su osobne nazory. Naozr je pekna vec, ale je velmi dalko od cohokolvek podobneho dokazu. Moj nazor je rovnako doby, ako tvoj, alebo kohokolvek ineho. Ale stale je to len nazor, ziaden fakt a uz vobec nie dokaz.

A aj ak by som pripusti, ze tovj nazor na zakon je relevantny, tak sucastne znenie nie je vyhovujuce pre komunitu. Verim, ze aspon na tom sa tu vsetci zhodneme. Bez ohladu na to ci to je aktualne legalne alebo nie, verim ze vsetci chceme LEGALNE jazditv I a II. stupni ochrany po vsetkych uz jestvujucich cestach, zvazniciach, chodnikoch bez ohladu na ich povech, kvalitu, sirku, a znacenie. Zakazana by mala byt len jazda volnym lesom. Ja by som podobne znenie v zakone preferoval namiesto jestvujuceho, nech uz znamena co kolvek.
17.10.2021 - 23:17:59
02
Este raz a pomaly: vymyslel si si problem ktory realne neexistuje. Ziaden argument ktory sa ti snazi vysvetlit ze problem neexistuje, neakceptujes, lebo nikto nie je US ... zi si kludne s tymto problemom dalej, my ostatni jazdime v 1. a 2. Stupni "po vsetkych uz jestvujucich cestach, zvazniciach, chodnikoch bez ohladu na ich povech, kvalitu, sirku, a znacenie" a legalne a nik s tym nema problem ... len ty
17.10.2021 - 23:54:16
01
Este raz ale rychlo, lebo sa budem opakovat. Mylis sa. :)
Minimlane tento pan ma na to iny nazor a az ho stretnes na turistickom chodniku alebo traily kde nie je C tak on bude mat odznak a ty problem.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1163019.html#p1163019

A tu mas skusenost z praxe:
fixedtomas Trailforks Pro Subscriber (Mar 13, 2018 at 1:13)
Bikeri, pri me posledni vyjizdce na Marikovsky trail nekdy na podzim me na hrebeni Kasarna - Portas zastavil nejaky deda ve sportovnim s plackou Straz prirody (Slovak) a tvrdil mi, ze jezdit na Slovensku po lese je trestne... a kdybych nedejboze prejel hada, tak bych sel na tri roky do vezeni... mate s tim nejake zkusenosti? Je to hranicni hreben a holt jak na svinu sem byl na Slovenske casti asi 3 metry Big Grin delal sem blbeho, takze me pustil... uz se vam to stalo?
18.10.2021 - 15:19:16
00
Fakt, že sa vo väčšine prípadov jazda na bicykli kade-tade po lesoch toleruje, neznamená, že existujúcu legislatívu nebudú niektorí nadpriemerne aktívni Hujeri zneužívať na buzerovanie bajkerov. Navyše nevieme, aká garnitúra tu nastúpi v budúcnosti a môže sa stať, že si to začne niekto vykladať inak a môže to rôznym organizačným zložkám metodicky vykladať tak, aby čo najviac vyhoveli poľovníkom a bajkerov sa zbavili. Kto sleduje vystúpenia všelijakých Huliakov, Tarabov a pod. ten už je teraz v strehu a očakáva generálnu ofenzívu proti ochrancom prírody, cyklistom a turistom, aby sa vrátili k tomu, čo pôvodne chcela presadiť skupinka okolo Lebockého. Poľovníci, čo zakrmujú hlava-nehlava, žigožrúti, ktorí kradnú drevo nesprávnou kategorizáciou rovno na lesných skladoch, by najradšej obmedzili prítomnosť akýchkoľvek svedkov a mali lesy len pre seba. Kto si všimol, že v ČR začali používať termovízne drony, aby robili s policajtami záťahy na ľudí bivakujúcich v lese, aby ich pokutovali a vyhnali, bude vedieť, že týmto by sa radi inšpirovali naši nepriatelia aj u nás.

V civilizovanej krajine patrí k dobrej legislatívnej praxi, že o legálnosti nejakého konania neexistuje pochybnosť. Formulácie zákonov aj predpisov nižšej právnej sily má byť jednoznačná, to sa o našej republike nedá povedať, nielen v oblasti cyklolegisaltívy.
18.10.2021 - 18:01:05
02
bavim sa na tebe Kenai ako si serkas do huby ... citát zo zakona pre teba nie je argument, lebo nie sme US, ale nejaky opity iniciativny idiot v lesnickej uniforme je pre teba pismo svaté len preto ze sa ti to hodí do krmu večneho pochybovača o vsetkom
cely tvoj problem sa toci okolo toho ze pod ucelovu komunikaciu nezahrnas lesnu a polnu cestu ... a par stran dozadu ti bolo dokazane, ze lesna a polna cesta JE ucelova komunikacia, takze v 2.stupni mozes bajkovat po lesnych zvažniciach :)
18.10.2021 - 18:35:10
01
vlastoch Precital som si tvoje starsie prispevky k danej teme az teraz, Este pred par dnami som ta mal medzi blokovanymi, presne pre takuto kulturu prejavu. Potom si dal par placov hore na moje prispevky a povedal som si, ze mozno si si vstupil do svadomia a nemas uz potrebu utocint na ludi s inym nazorom. Odblokoval som ta. Vidim ze to bola asi len svetla chvilka. Kazdopadne sa ti ospravedlnujem, za vzniknute nedorozumenie, kde odkazujes na noico co som vobec necital. To co si tam napisal nezmenilo moj pohlad na vec, ale nedva mi to pravo reagovat len na niektore prispevky. Cize sa ti ospravedlnujem a slubujem, ze sa to uz nesatne. Vraciam ta totiz spat do blokovanych.

A len pre spravnost, nikto nespochybnuje ucelove komunikacie, ale turisticky chodnik alebo iny chodnik lesom, bez akehokolvek znecenia nie je ucelova komunikacia. Presnejsie tazko by si niekoho presvedcil ze nieco uzsie ako 1,5m je uclova komunikacia. Tak isto ak nieco bola kedisi lesna cesat (je otazne ci ide naozaj v tom pripade o ucelovu komunikaciu) tak po tom co tadial 10 rokov jazdia len bicykle to uz bude skor singlac. Ako chces nikoho presvedcit ze je to ucelova komunikacia ak je to zapadane a zarastene. Bohuzial ti neviem napisat priklady z tovjho okolia, nepoznam to tam. Cize jedone na co mozem odkazat je, ze ak to nesplna presne definovane parametre ucelovej komunikacie, tak to ucelova komunikacia nie je. Viac som o tom napisal tu https://www.mtbiker.sk/forum/post1770541.html#p1770541

A presne ako pise Pali65 znenie v zakone ma by jednoznacne. A vsade okolo je kopec prikladov, ze jednoznacne nie je. Vyslo aj niekolko clankov o tom ako je zakazane jazdit na biku lesom, klub turistov siri "osvetu", ako bikery nemaju na turistickych znackach co robit, polovnici by tiez najradsej zakon vykladali tak, ze jazdit sa moze len po C, alebo ako som pocul posledne cirujem "to to je sukromnhy pozemok ... " odkazujuc na les kde sme sa nachadzali.... prikaldov je neurekom. Ak tebe taky bordel pride vyhovujuci a niet podla teba co riesit, venuj svoju energiu niecomu inemu a tuto vec nechaj ludom co maju potrebu to riesit.
18.10.2021 - 23:08:44
00
"Majitelé některých lesů pravděpodobně od nového roku zakáží vjezd cyklistům na lesní cesty a to jak na ty nezpevněné, tak i asfaltové. Ty jsou přitom často značené jako oficiální cyklotrasy. Důvodem je podle majitelů lesů novela silničního zákona, která určuje boční odstup vozidel od cyklistů.

https://hradec.rozhlas.cz/cyklisty-ceka-od-noveho-roku-sok-znacky-zakazujici-vjezd-na-lesni-cesty-8600728
19.10.2021 - 19:59:48
03
Akurat som to tu chcel dat. Toto keby dali na Slovensku, tak sa snad clovek nikam nedostane (do lesov) :D
20.10.2021 - 09:34:27
00
Ale ucel bol splneny, cyklisti budu zachraneni, sediet pekne doma v bezpeci...
20.10.2021 - 11:46:00
03
Ten zákon bol kritizovaný dlhšie, že bude robiť problémy, lebo sa doplnilo len 1,5m. V Nemecku majú 2m odstup, ale schválili zároveň aj B stranu zákona. Cyklista je povinný umožniť nechať sa predbehnúť (teda žiadne také, že defenzívna jazda 1,5m od pravej strany cesty) a ak je to potrebné, musí aj zastaviť a nechať prejsť rýchlejšie vozidlá.

Kapitolou samou o sebe je to, že tie lesy sú súkromný majetok. Som zvedavý, komu by sa páčilo, keby mu šla cez jeho záhradu cyklotrasa a ľudia by sa správali ako sa správajú v lesoch, jazda mimo vyznačených trás, vyhadzovanie odpadkov, stavba nelegálnych trailov atď.
20.10.2021 - 16:57:04
01
Lesy síce môžu byť súkromný majetok, ale lesné cesty sú vecné bremeno a tie nemôžeš obmedziť. Preto aj značku na lesnej ceste "zákaz vjazdu všetkým vozidlám" (nie len motorovým) bez dodatku že je to len dočasné pre napr. ťažbu môžeš veselo ignorovať. A často sa stáva, že túto značku vycapia na oficiálnu cyklotrasu.
20.10.2021 - 20:42:31
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up