Nie, to je ukážka sarkazmu.
17.04.2024 - 10:33:53
00
Jano1987 napísal:
...inak teraz som zostal tak trocha v šoku. Za 800€ https://www.unistyle.sk/tzuj0326/Elektrobicykel-DUOTTS-C29-15AH-1000W-d402161.htm?tab=parameters#anch1 si môžem kúpiť "e-bike" schopný jazdiť 50km/h a má 1000W motor. Samozrejme určite mi to predajú ako nevhodné na verejné komunikácie, ale kto to bude kontrolovať?

Snažíš sa hrať na múdreho, ale teraz si sa diskvalifikoval...
Tieto e-motorky sú práve určené výhradne na použitie na verejných komunikáciách - na cyklocesty, cyklochodníky, alebo do lesa mimo verejných komunikácií majú zakázaný vjazd, tak ako iné motorové vozidlá.
17.04.2024 - 17:06:25
02
JoKo cyklotrasa je tiež verejná komunikácia. Ale áno, moja chyba, zase som sa nevyjadril presne. Ospravedlňujem sa. Ten typ, ktorý som dal, tak podľa slovenskej legislatívy musí mať EČV, PZP, po 4 rokoch na STK, šofér musí mať vodičák typu AM, povinná prilba určená na motorky, nemám motorku, ale asi aj lekárnička by tam mala byť v povinnej výbave a má mať predné a zadné svetlá. Pokiaľ to nemá EČV, STK (po 4 rokoch), tak to nemá to čo robiť na ceste, ani cyklotrase, môže sa tým voziť akurát tak niekde na súkromných pozemkoch.
17.04.2024 - 17:21:35
00
Nenápadný, ale negatívne dôležitý návrh zákon o dozore štátu nad ulicami miest a obcí prešiel v parlamente do druhého čítania. Zlá správa - jednak pre moderný rozvoj miest a jednak pre samosprávy, keďže Fico im nelegitímne zasahuje do právomocí a vlastníctva.

https://e.dennikn.sk/minuta/3945999
17.04.2024 - 18:40:03
00
Jaroh teraz pozeram, ze za bolo aj cele KDH. Ze si opozicny župan Majersky sam uberie pravomoci v prospech koalicie som necakal.
Snazim sa niekde najst definiciu pre "naliehavý verejný záujem alebo ide o okolnosti hodné osobitného zreteľa". Verejnoprospesne stavby snad su vo verejnom zaujme ale co si predstavit pod osobitnym zretelom pri pozemnych komunikaciach netusim. Nemyslim, ze ministerstvo bude mat kapacity na realizaciu dopravných prieskumov a vyhodnocovanie funkcnej urovne krizovatiek. Mimo nich v podstate kapacitu jazdnych pruhov nenaplnis, ak ich nezrusis pre dany smer uplne. Ak to bude skor na politickom rozhodovani, tak snad bude moznost sa odvolat. Dokazem si predstavit stav, ze MD bude od obce/mesta ziadat vyznacenie pruhov pre cyklistov v zmysle uzemneho planu vo verejnom zaujme. Politicky zaujem od jedneho poslanca ale bude asi skor opacny.
17.04.2024 - 20:24:04
00
Zigo napísal:
[Dokazem si predstavit stav, ze MD bude od obce/mesta ziadat vyznacenie pruhov pre cyklistov v zmysle uzemneho planu vo verejnom zaujme.


Bohužiaľ, je to práve naopak. Ani samotní navrhovatelia sa netaja tým, že ide o klepnutie po prstoch tým samosprávam, ktoré by nebodaj chceli uberať miesto autám. A neplánujú to nijako zdôvodňovať, tvoje úvahy sú pre ministerstvo príliš sofistikované, ono nielenže nemá kapacity, ale ani záujem robiť dopravné prieskumy, posúdenia kapacity a pod.,. Skrátka ministerstvo vyhlási, že ide o vážny verejný záujem bla-bla-bla, uloží opatrenie a obec v podstate nemá inú reálnu šancu, než vyhovieť, odvolať sa nie je kam a po uplnutí deadlinu sa pokuta výrazne zvyšuje.
Ten navrhovaný zákon ma prezývku Lex Vajanského, lebo je presne reakciou na to, aby si nejaké mesto len tak lárom-fárom nemohlo uberať miesto autám. Prišli s ním ako s poslaneckým návrhom smeráci Mažgút a mladý Kaliňák, pričom najmä Mažgút dlho vystupoval proti cyklotrase na Vajanského a mimo mikrofóny viackrát potvrdil, že ten návrh by mal takýmto veciam zabrániť, aby sa neznižovala plynulosť automobilovej dopravy. Po dohode s ministerstvom však návrh stiahli a iba s malými úpravami (ktoré podozrievam, že sa tam vráta vdruhom čítaní ako poslanecké pozmeňováky) ho predložilo MinDop.

Oficiálne zdôvodnenie je ""Súčasná právna úprava neposkytuje ministerstvu náležité kompetencie v prípadoch, ak nežiaducimi opatreniami orgánov miestnej štátnej správy či obcí dôjde k ohrozeniu verejného záujmu na zabezpečení plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky". Zavádzajú teda späť čarovnú formulku "plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky" a obaja vieme, že vo všeobecnosti sa tým myslí a desaťročia myslela plynulosť individuálnej automobilovej dopravy.
V druhom čítaní očakávam návrat záväznosti stanoviska DI.
17.04.2024 - 20:47:12
00
Kedze na vajanskeho nieco dnes robili a bol tam v mieste cyklopruhu zeriav uz nebol vobec problem vyznacit obchadzku pre cyklistov poza budovu cez tie kocky nasledne na Fajnorovo nabrezie. Pred tym tvrdili ze to nie je mozne tade posielat cyklistov.
17.04.2024 - 21:36:23
00
Ráno (8:15 cca) ešte nebola žiadna vyznačená obchádzka toho žeriavu.
17.04.2024 - 21:42:04
00
Mno a 19:15 uz hej 😁
17.04.2024 - 21:48:37
00
Jano1987 napísal:
inak teraz som zostal tak trocha v šoku. Za 800€ https://www.unistyle.sk/tzuj0326/Elektrobicykel-DUOTTS-C29-15AH-1000W-d402161.htm?tab=parameters#anch1 si môžem kúpiť "e-bike" schopný jazdiť 50km/h a má 1000W motor. Samozrejme určite mi to predajú ako nevhodné na verejné komunikácie, ale kto to bude kontrolovať?

Tato konkretna stranka je sice pofiderna, ale co sa tyka tohto typu ebajkov, tak je to kategoria "s-pedelec", ktora je legislativne uz zaradena prakticky medzi e-skutre, maju vyssiu dopomoc, az do 45 km/h, vyssi vykon. Viaceri renomovani vyrobcovia ponukaju ebajky tejto kategorie, napr.:

https://www.cube.eu/sk-sk/e-bikes/trekking/s-pedelec

Tieto vozidla su ale urcene na cesty pre motorove vozidla a nemaju co hladat na cyklocestach, cyklochodnikoch atd. Musia mat pridelenu ECV a mali by mat aj PZP. Ako je to detailnejsie u nas poriesene legislativne netusim, zatial je to asi skor pole neorane.
18.04.2024 - 08:55:21
00
dxdexter ja o tom viem, neskôr som to doplnil podrobnejšie. V susednom Rakúsku bežne polícia kontroluje, či cyklisti jazdia na e-bikoch. Na Slovensku by podľa niektorých ľudí nemala dávať ani fúkať cyklistom, najlepšie ich ignorovať.
18.04.2024 - 09:20:20
01
Ak by to niekoho zaujimalo, tak bicykle s-pedelec (Speed Pedelec) sa podla nasej platnej legislativy povazuju za motorove vozidla kategorie L1e (Zákon NR SR č. 725/2004 Z. z.):

L1e – malý motocykel, t. j. dvojkolesové vozidlo s najväčšou konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 45 km.h-1, ktorého zdvihový objem valcov neprevyšuje 50 cm3 v prípade spaľovacieho motora alebo najväčší trvalý menovitý výkon nie je väčší ako 4 kW v prípade elektrického motora.

Z toho vyplyvaju povinnosti ako vodicsky preukaz minimalne skupiny AM, A1, A2, alebo A pripadne B, B1, schvalena helma (cykloprilba nepostacuje), SPZ (+technicky preukaz), PZP.

Pre uplnost, ebajky do 25 km/h a 0,25kW sa povazuju za bicykle s pomocnym motorcekom a su zaradene do kategorie V ako ostatne vozidla a plati pre ne rovnaka legislativa ako pre bicykle.

Z toho tiez vyplyva, ze cipovaci ebajkov a vodici roznych e-motoriek bez opravnenia by si mali dat velky pozor, pretoze v pripade nehody ak niekomu sposobia skodu na majetku alebo zdravi, budu posudzovani ako vodici motoroveho vozidla, no a v takom pripade bez splnenia uvedenych povinnosti si koleduju o riadny pruser.


Naposledy upravil dxdexter dňa 18.04.2024 - 13:02:03, celkovo upravené 2 krát.

18.04.2024 - 09:51:10
05
len nepodstatne upresnenie, pre L1e nie je potrebna lekarnicka, treba ju mat od L3e vyssie:

https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/statny-dopravny-urad-4/info-o-prevadzkovani-vozidiel/povinna-vybava-vozidla
4. Lekárnička – platí pre motocykle nad 50 cm3, trojkolky nad 50 cm3, štvorkolky nad 50 cm3, osobné vozidlá, nákladné vozidlá, autobusy, traktory a pracovné stroje samohybné.
18.04.2024 - 10:29:55
01
ivast dakujem za upozornenie, chybnu informaciu som z prispevku zmazal, t.j. motolekarnicka pre L1e nie je povinna a kategoria L1e nepodlieha ani STK.
18.04.2024 - 10:43:32
00
dxdexter napísal:
Tato konkretna stranka je sice pofiderna, ale co sa tyka tohto typu ebajkov, tak je to kategoria "s-pedelec", ktora je legislativne uz zaradena prakticky medzi e-skutre, maju vyssiu dopomoc, az do 45 km/h, vyssi vykon.

Ked uz sa otvara tema, je niekde definovane, co znamena "dopomoc"? Je to nutna podmienka pre elektrobicykle, a naivne si to predstavujem tak, ze elektropohon je aktivny iba v pripade "slapania" jazdca. Vyssie spominany "bike" ma vsak pohon v naboji, a na jednom z videi sa mi zda, ze demonstruju ako je motor aktivny aj v pripade, ze jazdec nie je ani len na pedaloch ... alebo to zle chapem?
18.04.2024 - 19:21:37
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up