[Dokazem si predstavit stav, ze MD bude od obce/mesta ziadat vyznacenie pruhov pre cyklistov v zmysle uzemneho planu vo verejnom zaujme.
Bohužiaľ, je to práve naopak. Ani samotní navrhovatelia sa netaja tým, že ide o klepnutie po prstoch tým samosprávam, ktoré by nebodaj chceli uberať miesto autám. A neplánujú to nijako zdôvodňovať, tvoje úvahy sú pre ministerstvo príliš sofistikované, ono nielenže nemá kapacity, ale ani záujem robiť dopravné prieskumy, posúdenia kapacity a pod.,. Skrátka ministerstvo vyhlási, že ide o vážny verejný záujem bla-bla-bla, uloží opatrenie a obec v podstate nemá inú reálnu šancu, než vyhovieť, odvolať sa nie je kam a po uplnutí deadlinu sa pokuta výrazne zvyšuje.
Ten navrhovaný zákon ma prezývku Lex Vajanského, lebo je presne reakciou na to, aby si nejaké mesto len tak lárom-fárom nemohlo uberať miesto autám. Prišli s ním ako s poslaneckým návrhom smeráci Mažgút a mladý Kaliňák, pričom najmä Mažgút dlho vystupoval proti cyklotrase na Vajanského a mimo mikrofóny viackrát potvrdil, že ten návrh by mal takýmto veciam zabrániť, aby sa neznižovala plynulosť automobilovej dopravy. Po dohode s ministerstvom však návrh stiahli a iba s malými úpravami (ktoré podozrievam, že sa tam vráta vdruhom čítaní ako poslanecké pozmeňováky) ho predložilo MinDop.
Oficiálne zdôvodnenie je ""Súčasná právna úprava neposkytuje ministerstvu náležité kompetencie v prípadoch, ak nežiaducimi opatreniami orgánov miestnej štátnej správy či obcí dôjde k ohrozeniu verejného záujmu na zabezpečení plynulosti a bezpečnosti cestnej premávky". Zavádzajú teda späť čarovnú formulku "plynulosť a bezpečnosť cestnej premávky" a obaja vieme, že vo všeobecnosti sa tým myslí a desaťročia myslela plynulosť individuálnej automobilovej dopravy.
V druhom čítaní očakávam návrat záväznosti stanoviska DI.