Moze byt, par krat som to isiel ak jazdis TBK2,3 tak ano jasne. Z TBK3 sa ani inak neda. Ak ale traverzujes na Slalomku, Banik... tak to uz zmysel velmi nedava. Zalezi od trasy.
MageZ Si tu ? Naozaj som dufal ze poradis, viem ze to mas najazdene viac ako ja kedy budem mat.
Necitim sa byt v tomto nejaky majster na rozdavanie rad, kedze moje jazdenie je skor o vyprdneni sa do sedla ako nejakych vykonoch. Ale aj ked si pozries co jazdia profici - vpredu grip, vzadu mensi valivy odpor. Ano, oni jazdia na cas, ale mne sa zas nechce zbytocne vlacit nejaku
brzdu so sebou. Problem v "beznom" jazdeni okolo BA je ten, ze mnohe trasy su rovinate, respektive zvlnene. Cize pedalovanim clovek stravi drvivu vacsinu casu a dole to zas nie je take strme aby potreboval extra brzdny ucinok vzadu - naopak, pomaly zadny
plast je na tych rovinatych singloch strasna otrava, obzvlast ked clovek nema zrovna svoj den a jednoducho to nejde nech sa snazi akokolvek.
A co sa tyka gripu v nejakych mokrych podmienkach - ano, ak to chces tlacit aj v takych blatkach ako su teraz, tak urcite pomoze maksia zmes a vacsi dezen, ale uprimne - kolko casu tu clovek odjazdi za rok v takomto sajgone (a kolko z toho su zas len presuny a kolko ostre jazdenie po trailoch) a kolko na tych suchych "betonovych" chodnickoch ako je to vacsinu roka?
CIze moja rada je, ak nemas viac parov kolies, obut take plaste, s ktorymi budes spokojny pri vacsine svojich vyjazdov. A to si uz kazdy musi spociat sam, kolko za akych podmienok toho odjazdi a aky vyznam maju prenho tie jednotlive zlozky vyjazdov (presuny, rovinate single, dolekop traily).
U mna to vyslo tak, ze vpredu roky vozim Schwalbe Fat Albert a vzadu hocico a zasadne do mrtva. Preco? Lebo Fat Albert sa vzdy objavil za nejaku smiesnu cenu vo vypredaji a je to fajn univerzal s maksou zmesou. Mam v skrini oi aj Magic Mary, ale nemal som tu potrebu to prezuvat ani ked si idem obcas zamliaskat do fekalu. Len vzadu som presiel z NN a Vittorie Morsa na tazsie
plaste - za tym nizkym odporom je mi obcas veru smutno, ale radsej som vzadu vozil posledny rok 1.2kg Michelin Rock r2, ako riesil prerazene plaste ci nebodaj duse. Ale tiez som sa k tomu nejako dopracoval az casom - vyvijame sa aj my ako jazdci aj sa menia chodnicky po ktorych nas bavi jazdit.
Ked kupis solidne plaste a nesadnu ti, tak predas po par vyjazdoch za 1/2 cenu v bazosi, nie je to taka horibilna strata. Ale z toho co pises, zrejeme nebudes siahat po XC chrtitkach ani po obludnostiach typu WTB Judge a tou "strednou" cestou nic nepokazis. Mozno na zvazenie je este to, ze to mas na HT - niektore plaste vedia byt pohodlnejsie, ako keby viac zatlmene, ale ci to prevazi nad faktom, ze neraz je taky plast kotva vo vyslapoch, to si uz kazdy musi rozhodnut sam za seba (resp skusit na vlastnom zadku).