Zreferujem aj ja svoj postup.
Vlani som jazdil prvý raz bezdušáky prerobené so sadou Rubena. Časom obojstranná lepiaca páska prestala lepiť, gumená páska sa posunula a
koleso vyfučalo popri pätke plášťa. Tak som hľadal niečo iné.
Dostal som odporúčanie na vysokopevnú pásku, vtedy som mal k dispozícii Pattex. Jedno (problémové) koleso som ňou aj zalepil, fungovalo to.
Tohto roku som použil pásku Den Braven (označenie B802TE), šírka 50mm. Táto páska je poddajnejšia než Pattex aj sa ľahšie strihá/trhá.
Ráfiky mám Bontrager SSR 559x18 (teda obyčajné, nie TLR), ventily z duší, tmel Notubes. Plášte Raceking Protection, X-King RS.
Do ráfika som dával 3 vrstvy pásky. Prvá vrstva len na dno žliabku, na šírku medzi pätkami. Páska sa dala po nastrihnutí pekne trhať po dĺžke. Druhá vrstva je zvyšok pásky po odtrhnutí prvej vrstvy (šírka vyšla akurát). Na tretiu vrstvu som použil celú šírku pásky, to sa už pritláčalo ťažšie, ale dalo sa to. Pritlačená na zboku pätky ráfika, prebytok odrezaný nožom. V kolese, v ktorom som vlani použil pásku Pattex som nahradil len tretiu vrstvu novou páskou (stará sa odlepila).
Potom som nasadil
plášte a ventily, nafúkal na vysoký tlak (cca 300kPa). Nafúkanie šlo vcelku hladko veľkou pumpou, pomohla aj finta so zavesením
kolesa na háčik.
Na druhý deň X-king stratil tlak (pod vodou sa ukázali bublinky na celej bočnici plášťa), Raceking držal. Takže bolo treba pridať tmel.
Po týždni X-king tlak drží, ale Raceking stratil. Takže pridať tmel aj doňho. Ale potom som na nafúkanie už musel použiť kompresor.
Som zvedavý hlavne na to, akú spoľahlivosť to bude mať v dlhšom období.