Zdravím, mám problém s brzdami Hayes Stroker Trail. Stále ich uvarím ak idem zo Slizskeho domu. Vpredu 180mm vzadu 160mm rozmýšľal som že dám do zadu 203mm kotúč ale neviem či ostať pri HAYES CUT alebo dať tam od avidu neviem ako sa volá myslím že elixír. Má viacej dier na chladenie tak si myslím že bude lepší. Aké mate vy skúsenosti a čo by ste mi poradili? Pulzne brzdiť už nebrzdím po tejto nepríjemnej skúsenosti. Mám 120kg + .

http://www.provelo.sk/index.php?page=shop.product_details&flypage=garden_flypage.tpl&product_id=3967&category_id=173&option=com_virtuemart&Itemid=74

Dá sa vôbec tento kotúč kúpiť osobitne? Je lepšie prekupeny alebo nový (pomer cena kvalita... ? Dakujem za rady.
18.10.2011 - 10:01:27
00
No pri tejto vahe to asi nebude lahke vybrat spravne diely. Budu odost drahsie. Som zvedavy co ti bude poradene :) . Ale kotuce asi jedine 203 s hlinikovym unasacom. Brzdy by mozno boli dobre od Shimana s pasivnym chladenim.

18.10.2011 - 10:26:03
00
Nie som si istý, ale pri tvojej hmotnosti asi by som sa pozrel po Avid Code (teda ak sa bavíme o Avidoch)... Predsa len su to 4 piestikove brzdy... Vačší kotúč je lepšie mať vpredu a nie vzadu, ak uvažuješ o rôznych veľkostiach kotúčov..
Osobne mám Elixir 5, ale zatial som moc toho nenajazdil, resp. nič podobné ako je Sliezky dom...
18.10.2011 - 10:55:43
00
Brzdy menit netreba, staci dat väcsie kotuce, teda na obe kolesa 203 mm ak to zvladne vidlica a ram. A platnicky pouzivat "sintered"/"metallic", nie "organic"/"semimetallic". Je relativne nepodstatne ci sa jedna o taky alebo onaky kotuc, podstatnejsi je jeho rozmer. Shimano XT, Avid CleanSweep aj Hayes V-cut su OK, ja osobne mam Avid CleanSweep G2. Hlavne treba zmenit brzdne navyky. Zakladnou vecou je naucit sa brzdit vtedy ked treba a nie trvalo. Druhou zakladnou vecou je naucit sa brzdit prednou brzdou, pretoze zadna je pri zjazdoch len podruzna/pomocna a nie hlavna. Btw. zapiect brzdy zo Sliezskeho domu to chce kus umenia a hmotnost 120 kg nie je v tomto pripade dostatocny dovod kedze zo Sliezskeho domu staci pribrzdit na par zakrutach a nic viac...

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

18.10.2011 - 11:08:25
00
tu mas Elixir X.0 za viac ako rozumnu cenu http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-avid-elixir-x0-red-carbon-bez-kotucov/3785

k tomu dopredu 203 kotuc, dozadu 185 a vybavene
18.10.2011 - 11:23:36
00
Priklanam sa k jezusovi. So sliezskeho som siel na V-ckach a nemal som potrebu brzdit skoro vobec. Teda predpokladam ze si siel po asfaltke dole a nie po zelenej turistickej :D A mal som vtedy tiez cez 90 kil ;)

Save Water Drink Beer :P

18.10.2011 - 11:28:09
00
oakley napísal:
tu mas Elixir X.0 za viac ako rozumnu cenu http://www.suncycle.sk/sk/produkt/mtb-brzdy-avid-elixir-x0-red-carbon-bez-kotucov/3785

k tomu dopredu 203 kotuc, dozadu 185 a vybavene

Dá sa zohnať OEM verzia ešte za rozumnejšiu cenu, teda aspoň ja som tak zohnal. No čo som jazdil X.0, CR a skúšal R, zhrnul by som to takto (X.0=CR)<R
Ak by ani Rká nestačili, tak potom 4-piesty Code R. Brat ich má na zjazďáku a je to neskutočný "konár do výpletu".

Nič nie je nemožné, len treba chcieť.
Magura 54/2012
VF 12/2020

18.10.2011 - 17:23:02
00
mas realne problem ze brzdy nedokazu zabrzdit koleso az do smyku? lebo ak dokazu tak je nezmysel riesit nove brzdy - len sa naucit brzdit...

"Be the person your dog thinks you are"

18.10.2011 - 18:05:21
00
no ja mam stroker ryde a musim povedat ze vazim podstatne menej --80kg a kotuce 180/160 boli proste malo stacilo ist kratky zjazdik pomaly a brzdy zacali hucat smrdet a uplne stvrdli.dal som kotuce 203/180 a zatim no problem .a Ryde su oproti xt 2006 odost slabsie
http://www.kupkolo.cz/produkty/Komponenty-horske-brzdy_29/Brzdy-kotoucove_83/avid_719/Avid-ELIXIR-5-White!-predni-+-zadni---BEZ-KOTOUCU_90760.html myslim ze rozumna cena

“Beer is proof that God loves us and wants us to be happy.” - Benjamin Franklin
PIVO je liek na všetky neduhy. Kde je pivo,tam je život!!
THE TRAIL GOES ON FOREVER AND THE PARTY NEVER END

18.10.2011 - 18:18:48
00
kotúčové brzdy nie sú určené aby sa celý zjazd s nimi brzdil, oni sú určené na brzdenie občasné a vtedy majú aj najlepší účinok, je pravda že niektoré zjazdy sú také že sa tam musí brzdiť skoro sttále

Scania R580 V8 Legenda-King of the Road

18.10.2011 - 18:28:10
00
v tvojom pripade by som asi volil nove ucinejsie brzdy od avidu s kotucmi 180/180, tie elixiry Rka budu urcite dostacujuce... ked tak potom este nahodit metalicke platne na vyssiu teplotu
aj ten largov odkaz na elixiry 5ky je fajn ponuka
18.10.2011 - 21:08:48
00
Na "slezaku" som bol ked som este vozil LXove hydrauliky (myslim ze nejaky 2005 model) a 95kg telo. A v pohode, ziadne nasledky ci uz nieco znicene zodrate. Kamos mal Vecka.
Asi to bude technikou jazdy.
Skratka brzdit v davkach, a len ked treba, urcite nie trvalo celym kopcom.
19.10.2011 - 07:01:16
00
Správne, najprv sa marinuje a potom griluje
Neviem ci ste si vsimli, ale na Grilované ... ako prvá zareagovala Marinada :rofl:

Pretože had nemá vlasy, dnes opijem sa asi.


8-) (TRM)

19.10.2011 - 10:07:40
02
ako sa daju zavarit brzdy dole asfaltovym kopcom
ved ten zjazd neni narocny aby bolo treba brzdit celu cestu

tam je to prave o tom ze treba valit 70-kou ...ak nezavadzaju turisti :devil:
19.10.2011 - 10:26:31
00
Srsen napísal:
Správne, najprv sa marinuje a potom griluje
Neviem ci ste si vsimli, ale na Grilované ... ako prvá zareagovala Marinada :rofl:


Pobavilo :lol: . Ono uz ale ani nezalezi ci sa tym vasim kopcom da upalit brzda alebo neda. Tento thread moze pomoct aj inym ;)
19.10.2011 - 10:28:49
00
keyboard_arrow_up