romanx a jezus,
no mali by ste si uz konecne vsimnut, ze to mate naprd a nehrat tu formu.
Co ma adapter s nastavenim strmena?
meni polohu v zavislosti od velkosti kotuca, cize dosky idu po inej drahe, cize je uhol celeho strmena
vzniknute pnutia na skrutkach znemoznuju nastavenie strmena, cize poloha strmena je nahodna a nenastavitelna.

Trosku pochopili alebo mam dodat nejake CAD data?

Inak velmi mudro o tom kotuci, teda jeho velkosti, skus preratat sily na ramene a momenty, budes prekvapeny..
edit: a to uz ani nehovorim o presnosti a preciznosti opracovania prirub na adaptery, tak to uz vobec nevplyva na nastavenie a polohu strmena :rofl:
08.11.2010 - 20:54:04
00
Nikto tu nehraje formu.
Najprv si oprav to dlhe suvetie, pretoze akosi nedava vyznam.
Nikto tu nespochybnoval, ze adapter meni vzdialenost strmena od kotuca-na to konieckoncov ten adapter je nie?
Ak si si nahodou nevsimol, tak kazdy adapter svojim geometrickym tvarom kompenzuje pootocenie strmena voci PM uchytu na vidlici (160mm). Preto je jedna "priruba" dlhsia ako druha. A za druhe vystredenie platniciek voci kotucu sa deje v horizontalnej rovine kolmej na kotuc a nie vo vertikalnej. To sposobuje cinkotanie. Kazdy strmen ma diery v "prirubach" vacsie ako je skrutka iduca skrz adapter a prave to umoznuje posun strmena. Samozrejme, plati to pokial je korektne zafrezovana dosadacia plocha uchytu na vidlici/rame.
Vacsina adapterov v predaji je hromadne CNC frezovana, takze o rovinnost a subeznost ploch sa strachovat nemusis. Bikovy svet nie je laboratorium a stotiny milimetra nehraju absolutne ziadnu rolu. A voci pnutiu v skrutkach existuje riesenie - skrutky s polgulovymi podlozkami...

A kludne dodaj aj nejake CAD data. Mozes mi to poslat rovno mailom v nejakom vymennom formate (necham na Tebe, popasujem sa s kazdym) a ja Ti to potom zrevidujem.
08.11.2010 - 21:13:42
00
romanx,
potom nechapem ked mame rovnaky nazor, preco si ma predtym odbil, ze to je volovina. Len som napisal ZE JE TO VOLOVINA CO SHIMANO A AVID VYRABA!!!
No keby som sa tym nezaoberal, tak sa k tomu nevyjadrujem.
Ake cinkotanie? Ja tento vyraz naozaj nespoznavam. Problem je ovela vacsi ako nejake cinkotanie kotuca.
Asi si ma nepochopil, ze ak su otvory na strmeni vacsie a ten strmen je vyoseny voci uchyteniu PM a skrutkam, tak s tym nepohnes, pretoze pri 180mm adaptery je to uz bajocko nie naknap, ale na PM a jeho zavitoch vznika tak silne pnutie, ze sa clovek boji o zavity. Zase jedina moznost spravit uchyt ako to ma HOPE alebo zvacsit otvory na strmeni a zmenit uhol na prirube.
Co sa tyka vykresov, bude cas tak to skreslim, tam to bude uplne jasne o com tocime obaja.
Kde si prosimta videl na shimane adapt. obrabane priruby, teda dosadacie plochy na PM a strmen?
Skrutky s pologulovym podlozkami od kedy 100% riesia pnutie na celej dlzke vyosenej skrutky?
Keby biky neboli hra na stotiny a milimetre, tak by som chcel vidiet, ako by vyzeral tvoj ram, ako by ti fungovalo radenie, nie nove ale po 5000km atd...
09.11.2010 - 10:54:39
00
Tak som sa vratil zo sluzobky a vyjadrim sa:
Prosim ta nauc sa citat. Funkciu adapteru tu pozna asi kazdy, napriek tomu som to rozpisal, aby bolo jasne na co sluzi a na co sluzit nema.
Ked uz chces slovickarit, tak cinkotanie nazvem vibraciou.
Kde si prosimta videl na shimane adapt. obrabane priruby, teda dosadacie plochy na PM a strmen?

"Samozrejme, plati to pokial je korektne zafrezovana dosadacia plocha uchytu na vidlici/rame." - pisal som o uchyte na vidlici/rame. Kde tam vidis adapter?
O adapteroch som sa zmienil tu: "Vacsina adapterov v predaji je hromadne CNC frezovana, takze o rovinnost a subeznost ploch sa strachovat nemusis."

Pisal som len stotiny milimetra, neviem kde si vzal cele milimetre. Napisal som, ze polgulove podlozky riesia pnutia skrutiek. Samozrejme nemusi to byt na 100%, to suhlas, ale ak mas lepsi a hlavne realizacne lacny napad ako konstrukteri s x-rocnou praxou, mozes ho dat do placu.
Som strojar, x-rokov pracujem v odbore a za tymi stotinami u tejto aplikacie si stojim (nepisal som o nicom inom).
Tolko citacii a odteraz sa k tejto teme uz vracat nebudem, pretoze sa tu budeme natahovat o slovicka a k nicomu to nepovedie. ;)
09.11.2010 - 15:40:18
00
dvaja sa vadia o tom istom, no ja som chcel vyjadrit svoj nazor, ty si jediny na mna reagoval. Ja som sa nebavil o efektivite. Ja osobne to tak nechem a nebudem mat, pretoze to v reale nie je nastavitelne.
Ak si strojar, tak Ti toto riesenie nemoze postacovat, pretoze navrh a realizaciu presadeneho adapteru s dvojitym uchytom zhltnes za hodinu...
A mozes ho predavat vo variantoch 180, 183, 185 a 15e :y:
09.11.2010 - 20:11:27
00
Ja ako laik som vas tuto moc nepochopil.
Vyosenie skrutiek od coho? Alebo co je zle na tych podlozkach? Akoze os diery uchytenia v prasati ide pod inym uhlom ako os skrutky co drzi prasa? a v reale to aj tak je na bikoch ze keby nebolo tych podloziek tak je prasa avidu zle nastelovane? Ja myslim ze ani nie. mam tie podlozky na 4-och brzdach a vidim ze keby som ich dal prec a dal tam obycajne podlozky ploche nic sa nezmeni.
A to pnutie. ved cim je dalej prasa od osi kolesa tak tym su mensie sily vyvijane na neho nie?
10.11.2010 - 11:15:31
00
Poncho... nerieš, jazdi ;)
10.11.2010 - 11:28:13
00
Presne. :y: Predstav si, ze diskusia k teme skoncila na druhej strane a mas vyriesene. :D
10.11.2010 - 11:33:35
00
jezus,
obdivujem ludi komentovat a zhadzovat druhych a pritom do toho nevidia a v konkretnej problemtike nemaju jasno.

Mas tomu rozumiet tak, ze adapter PM/PM meni vzdialenost strmena (paku) a polohu strmena.
Laicky povedane, ze zmenou natocenia strmena dojde k tomu, ze os otvorov PM na vydlici sa nezhoduje s osou otvorou na adaptery a stmeni. Tieto otvory su teda predimenzovane atd atd.
Je to seriove riesenie, dalej sa mi to rozoberat nechce, kto to tak ma a je spokojny, tak aj bude.
10.11.2010 - 12:55:59
00
Tak, a ja uz som vas vsetkych pochopil a nazorne som si prestudoval aj druhy adapterov a ich oznacenia a musim vam povedat ze ste sa nerozumeli.
Jesus... Hej adapter koniec koncov je na zmenu vzdialenosti prasata od stredu kolesa. (Ved na vydlici pisu aky kotuc sa da na nu namontovat a podla toho je aj dimenzovany nielen uchyt ale cela vydla.)
Ale Jogcar zrejme myslel ze ked uz na vydlici je PM uchyt kde je jedna strana dlhsia ako druha a este na to sa hodi PM/PM adapter kde este aj na nom je jedna strana dlhsia ako druha a ktory sa samozrejme montuje dvoma skrutkami aj cez prasa tak jednoznacne to je konstrukcne zle... skrutka ide šikmo.
Jedine ze by to mali soudruzi z NDR este nejak inak premyslene preco to moze ist doseba.
No koniec koncov mate obaja pravdu len ste hovorili o niecom inom ako sa chapalo inde.
alebo uz nemam rypat. Tak potom prt. :)
Kazdopadne adapter co som kupil je svetovy kotuc som mal tu 185mm a fici to jak od vyroby. :)
10.11.2010 - 14:03:29
00
jezus, obdivujem ludi komentovat a zhadzovat druhych a pritom do toho nevidia a v konkretnej problemtike nemaju jasno.

Nehovorim ze som strojar, ale vyoseniu este hadam rozumiem. Ale uznavam, ze som nemusel tak rypat. Sorry. Len som si nemohol odpustit reakciu ked niekto (aj ked tomu rozumie), opise jednoduchu vec sposobom, ze mu 80% ludi nerozumie. Stacil by jednoduchy nakres a nie tie technicke elaboraty. Az v poslednom poste si to napisal tak, ze z toho ludia na fore budu mat uzitok - to predtym si mohol kludne vynechat.
10.11.2010 - 14:27:08
00
Mne tema pomohla dost uz sa povazujem za odborneho laika v adapteroch.
A prisiel som aj na to ze 185 Front IS/PM sedi aj na 160 rear IS/PM.

Prílohy:

l_Avid Mount 185 Std Front.jpg
l_Avid Mount 185 Std Front.jpg 9.05 KiB thumb_up0thumb_down

10.11.2010 - 14:34:29
00
jezus, ja som nepovedal, ze 90% ludi tomu nerozumie!!! ved to montuju OEM
Ja len, ze nikoho nesere z tych znaciek a vyrobcov, ze to je tak, co mi pripada velice divne.
Kazdopadne by som to uz nakreslil, len nemal som cas a ked som mal cas tak som to nemal poruke.
10.11.2010 - 15:16:21
00
možno ich to neserie lebo to funguje :)
pnutie v skrutkách môže byť, ale čomu to ubližuje?
10.11.2010 - 15:41:38
00
No napriklad tebe. pojdes dole malino brdom a v polke sa ti ta jedna skrutka ulomi prasa sa utrhne, zasekne sa ti do kolesa skrutka vyleti pretne ti hadičku zadnej brzdy ty sa budes snazit zabrzdit ale vystrekne kvapalina na pedal sa smykne noha tresnes bradou o predstavec gulákmi o hornu tyc, vyletis do vzduchu bik padne na bikera predtebou ulomi sa mu rajda tresne na drzku on tresne na zem odrazi sa mu zo siltu na prilbe a to vleti bikerovi za vami............................
Nepozeras nezvratny osud? :)
10.11.2010 - 15:57:07
00
keyboard_arrow_up