ano, velkost momentu meni, no moment, ktory bude posobit na rameno pri brzdeni je dany. Je tomu uz davnejsie co som ratal ale zas uplneho vola zo mna nerob.
Maximalny brzdny moment je dany trakciou
kolesa alebo prevratenim kolo jeho osi, cize je dany maximalny moznym spomalenim, ktore sa da v realite dosiahnut
Hranica prilnavosti hovori, ze: sila brzdenia : (m.a) by nemala byt vecsia ako trenie: (m.g.μ) Pricom m je hmotnost vozidla, a je jeho spomalenie, g je gravitacne zrychlenie μ je koeficient prilnavosti.
Pri pneu na suchom betone je hodnota μ tesne pod 1. Co z fyziky znaci, ze maximalne spomalenie by malo byt teoreticky skoro g = 9.81 m.s(-2).
Ako ty chces zvacsovat este stale moment, preco stale doratavas velkost momentu, ked moment m max je dany. Jedine co Ti ostava je doratat aku paku, s akou silou potrebujes na ubrzdenie.
Je mi jasne, ze f1, f2 neposobia naraz, no este raz opakujem, moment je dany.
ako moze byt moment Mmax dany? Tou silou F som chcel len naznacit velkost a smer posobenia sily pri brzdeni na vidlicu.. Ved predsa ked budem stlacat paku jemne bude sila F mala a tym padom bude posobit mensi Mmax.. Ked ju stalcim naplno tak bude posobit vacsi Mmax..
Maximalny brzdny moment je dany trakciou kolesa alebo prevratenim kolo jeho osi, cize je dany maximalny moznym spomalenim, ktore sa da v realite dosiahnut
S tymto suhlasim.. tak isto aj s prilnavostou atd...
TO vsetko by sa zjednodusene dalo nahradit vyslednicou sil.. ale to uz je ovela komplexnejsie.. Ja netvrdim ze sa nemozem mylit ..len nechapem co mas proti mojej teorii.. resp omu co som nakreslil...
Keby si skusite postupne dosadzovat hodnoty tak zistite ze sa bude maximalny moment od polovice dlzky
vidlice zmensovat... co vysvetluje teoriu s V-brzdami ..
Rovnost sil som predpokladal koli tomu aby to bolo nazrnejsie... to znamena ze budes posobit na brzdnu paku rovnakou silou pri roznych priemeroch kotuca..
Samozreme ..ak by som chcel zohladit vsetky faktory ktore na to vplyvaju mohol by som rovno o tom napisat diplomovku
Debila z teba nerobim.. len sa snazim obhajit si svoju teoriu.. Pouzil som na to zaklady statiky- na obidvoch koncoch podoprety prut..
Este raz opakujem.. mozem sa kludne mylit...
Nech si z toho kazdy zoberie co chce.. ci uz s tym bude suhlasit alebo nie...