ano, velkost momentu meni, no moment, ktory bude posobit na rameno pri brzdeni je dany. Je tomu uz davnejsie co som ratal ale zas uplneho vola zo mna nerob.
Maximalny brzdny moment je dany trakciou kolesa alebo prevratenim kolo jeho osi, cize je dany maximalny moznym spomalenim, ktore sa da v realite dosiahnut
Hranica prilnavosti hovori, ze: sila brzdenia : (m.a) by nemala byt vecsia ako trenie: (m.g.μ) Pricom m je hmotnost vozidla, a je jeho spomalenie, g je gravitacne zrychlenie μ je koeficient prilnavosti.
Pri pneu na suchom betone je hodnota μ tesne pod 1. Co z fyziky znaci, ze maximalne spomalenie by malo byt teoreticky skoro g = 9.81 m.s(-2).
Ako ty chces zvacsovat este stale moment, preco stale doratavas velkost momentu, ked moment m max je dany. Jedine co Ti ostava je doratat aku paku, s akou silou potrebujes na ubrzdenie.
Je mi jasne, ze f1, f2 neposobia naraz, no este raz opakujem, moment je dany.
11.11.2010 - 09:08:00
00
este chvilkuu...
Tome teraz neviem ci sa chce aj touto teoriou tvrdit ze sila F1=F2=F3 ?
Lebo to asi nejde ked chceme mat tu istu schopnost za tych istych podmienok zastavit koleso ked mame vacsi moment.
Alebo som nieco prehliadol?
11.11.2010 - 09:13:09
00
:!: ale chlapi , toto uz je aj na mna moc :lol:
11.11.2010 - 09:18:44
00
on ma pravdu, ale za inych predpokladov
11.11.2010 - 09:19:06
00
No je to moc odborne tu,
Ked roztocim koleso a chcem ho zastavit napr palickou ktoru strcim do kolesa co najblizsie k osi otacania tak na nu posobia take sily ze sa rozlomi. cize aj na vydlu. ale ak tu istu palicku strcim niekde pod rafikom tak sa nezlomi. = cim vacsi kotuc tym mensia sila posobi kolmo na vydlu.

Samozrejme sa zase zvatsuje paka na os kolesa a tym opacne posobiaca sila na os. A potom dojde k rozvibrovaniu vydly. :)
11.11.2010 - 09:27:57
00
mňa by zaujímalo čo to vlastne teraz riešite? ako či brzdí 180mm kotúč lepšie ako 160mm?
ak riešite o kolko, tak po nete sa válajú info tuším že cca 20%?

keď tu máte takú matfyz náladu vyriešte mi tu niekto to ukrutné pnutie v skrutkách kam sa pohne :)

Poncho: to čo píšeš nieje až tak pravda, tam pôsobí zotrvačnosť..
11.11.2010 - 09:32:44
00
to je jedno ci potrebujem tou palickou zastavit koleso ktore je hnane iba zotrvacnostou alebo aj tym ze idem dole kopcom. Prakticky som chcel objastnit ze aj ked idem dole kopcom a streli mi palica niekde k osi kolesa tak sa zlomi lahsie (cize potrebuje velku silu= priemer, hrubku) ako ked streli niekam k rafku.
11.11.2010 - 09:36:54
00
Miro, len im tu nedávaj žiadnu úlohu :tmi:
11.11.2010 - 09:37:22
00
ale chlapi ved s vami je sranda... :) co by ste robili... snad robili? :) (kedze je stvrtok rano 9:40)
:geek:
11.11.2010 - 09:39:49
00
Poncho: veď preto dobre nastavené Véčka brzdia minimálne rovnako dobre ako kotúčovky za bežných podmienok :)
11.11.2010 - 09:41:08
00
CraObs: S tym plne suhlasim. :bow:
11.11.2010 - 09:46:03
00
craobs :)
skrutka sa nepohne, iba vytoci :rofl:
v podstate sa bavime, ak teda si mozem dovolit zhrnut:
Ze pri tom istom spomaleni mi posobia na vydlicu rozdielne sily v zavislosti od velkosti kotuca.
11.11.2010 - 10:09:01
00
veď ale to je každému jasné.. čím väčší kotúč tým horšie pre vidlicu ale zároveň to lepšie brzdí, chladí atď, preto treba nájsť kompromis a nervať tam zbytočne velké kotúče..

ja som sa len stále vraciam k tým "zlým" adaptérom :)
11.11.2010 - 10:12:02
00
jogcar, dalsie 2 uzasne "plodne" strany o tom, co sa tu riesilo uz x-krat a co vsetci vieme zistit aj bez zlozitych prepoctov pouzitim "sedliackeho" rozumu - väcsi kotuc viac zatazuje vidlicu. Je super, ze si na to prisiel a vsetci sme Ti vdacny za tento dalsi "novy" poznatok a uz hadam aj stacilo. Dovod, pre ktory bola tato tema zalozena, bol vyrieseny uz na prvej strane...
11.11.2010 - 10:18:24
00
ano, velkost momentu meni, no moment, ktory bude posobit na rameno pri brzdeni je dany. Je tomu uz davnejsie co som ratal ale zas uplneho vola zo mna nerob.
Maximalny brzdny moment je dany trakciou kolesa alebo prevratenim kolo jeho osi, cize je dany maximalny moznym spomalenim, ktore sa da v realite dosiahnut
Hranica prilnavosti hovori, ze: sila brzdenia : (m.a) by nemala byt vecsia ako trenie: (m.g.μ) Pricom m je hmotnost vozidla, a je jeho spomalenie, g je gravitacne zrychlenie μ je koeficient prilnavosti.
Pri pneu na suchom betone je hodnota μ tesne pod 1. Co z fyziky znaci, ze maximalne spomalenie by malo byt teoreticky skoro g = 9.81 m.s(-2).
Ako ty chces zvacsovat este stale moment, preco stale doratavas velkost momentu, ked moment m max je dany. Jedine co Ti ostava je doratat aku paku, s akou silou potrebujes na ubrzdenie.
Je mi jasne, ze f1, f2 neposobia naraz, no este raz opakujem, moment je dany.


ako moze byt moment Mmax dany? Tou silou F som chcel len naznacit velkost a smer posobenia sily pri brzdeni na vidlicu.. Ved predsa ked budem stlacat paku jemne bude sila F mala a tym padom bude posobit mensi Mmax.. Ked ju stalcim naplno tak bude posobit vacsi Mmax..
Maximalny brzdny moment je dany trakciou kolesa alebo prevratenim kolo jeho osi, cize je dany maximalny moznym spomalenim, ktore sa da v realite dosiahnut

S tymto suhlasim.. tak isto aj s prilnavostou atd...

TO vsetko by sa zjednodusene dalo nahradit vyslednicou sil.. ale to uz je ovela komplexnejsie.. Ja netvrdim ze sa nemozem mylit ..len nechapem co mas proti mojej teorii.. resp omu co som nakreslil...

Keby si skusite postupne dosadzovat hodnoty tak zistite ze sa bude maximalny moment od polovice dlzky vidlice zmensovat... co vysvetluje teoriu s V-brzdami ..

Rovnost sil som predpokladal koli tomu aby to bolo nazrnejsie... to znamena ze budes posobit na brzdnu paku rovnakou silou pri roznych priemeroch kotuca..

Samozreme ..ak by som chcel zohladit vsetky faktory ktore na to vplyvaju mohol by som rovno o tom napisat diplomovku :lol:

Debila z teba nerobim.. len sa snazim obhajit si svoju teoriu.. Pouzil som na to zaklady statiky- na obidvoch koncoch podoprety prut..

Este raz opakujem.. mozem sa kludne mylit...

Nech si z toho kazdy zoberie co chce.. ci uz s tym bude suhlasit alebo nie...
11.11.2010 - 10:24:24
00
keyboard_arrow_up