Toto som riesil pred pol rokom ked som reklamoval vydlu.
Jeden odborny slovnik nepozna tento vyznam a dalsi zase ano.
Kolega (vybera texty do vydavatelstva) povie ze vydlica
a kontrolorka ze vidlica.
Tak moze byt po vasom.


tak skus pravidla slovenskeho pravopisu alebo kratky slovnik slovenskeho jazyka ;)

KSSJ
vidlica -e -líc ž.

1. nástroj, náčinie (obyč. s dvoma hrotmi) na napichovanie niečoho: (drevená) v. na uhorky
2. rozvetvený (dvojramenný) útvar; takáto súčasť nejakého (prí)stroja: v-e konárov;
v. bicykla, telefónu;
vidlicový príd.: v-á ladička;
vidlička -y -čiek ž.
1. zdrob. k vidlica (význ. 1)
2. náčinie s niekoľkými hrotmi na napichovanie pokrmov: jesť v-ou a nožom;
dezertná v.


PSP
vidlica -e -líc ž.; vidlicový; vidlička -y -čiek ž.


pre slovo vYdlica
Nič nebolo nájdené. Podobné slová:
vidlica


http://www.juls.savba.sk/publications/psp.html
11.11.2010 - 14:01:54
00
Vidlica, hovorim ze ok budem pisat tak. Som sa nechcel hadat. :bow:
http://www.google.sk/#sclient=psy&hl=sk&q=vydla&aq=f&aqi=g2g-s1g1g-o1&aql=&oq=&gs_rfai=&pbx=1&fp=c3c0cb67a9322ba8
jasny dokaz. (ze vidla)

Male deti, velke deti chcel som fakta. priebeh sil.
Ten graf znazornuje ze cim je dalej kolmica na vidlu ktora prechadza osou piesta prasata
tym sa sila zmensuje. Je mi jasne ze sa nasledne nieco zvacsovat musi.
Preto som chcel nejaky ten graf priebehu namahania vidly po celej jej dlzke.
Lebo nikto mi to tu v ramci dynamiky nevedel popisat.
Preto sa domnievam ze ak ta sila klesa nieco musi zasadne rast ale ak to rastie priamoumerne klesaniu sily tak moznost montaze vacsieho kotuca na vidlu menusi byt zrovna ohranicovana tymito silami ale niecim uplne inym.
11.11.2010 - 14:33:24
00
:rofl:
ja uz nevladzem, asi bude lepsie, ked kazdy bude verit svojmu.
Vazne ma chces presvedcit, ze ak rozlozime sily, zacneme hovorit len o kolese a brzde, ze velkost kotuca ma vplyv na brzdovy moment vyplyvajuci s ramena? Ved tato sitiacia sa riesi navrhom celku. To znamena zavislosti priemeru kotuca, trecich sucinitelov. Ty vide sila, ktora musi posobit na kotuc proti smeru jeho otacania.
ak potrebne aby brzda dokazala vyvinut brzdny moment 20Nm, tak m=r x F
20Nm/0,08m=F
F=250 N pri 160MM kotuci

20Nm/0,203m=F
F=98,5N Pri 203 MM kotuci
Teda moment je rovnaky na vidlicu, rozdielna je sila, ktoru musi strmen vyvinut na doskach aby vznikla sila F proti smeru otacania kotuca.
Tak podobne to podla mna vyzera ak budeme ratat s hranicnym momentom na kolese pri maximalnom teoretickom spomaleni.
Cize ak mas silnu brzdu a si schopny dosiahnut max spomalenie, zatazis vydlicu rovnako...
11.11.2010 - 15:12:24
00
to bolo pisane mne? ci TOME-mu
Lebo ked som to pochopil spravne tak si myslim to iste.
11.11.2010 - 15:26:01
00
:lol:

Prílohy:

kazajka.jpg
kazajka.jpg 23.12 KiB thumb_up0thumb_down

11.11.2010 - 15:43:16
00
ak potrebne aby brzda dokazala vyvinut brzdny moment 20Nm, tak m=r x F
20Nm/0,08m=F
F=250 N pri 160MM kotuci

20Nm/0,203m=F
F=98,5N Pri 203 MM kotuci
Teda moment je rovnaky na vidlicu, rozdielna je sila, ktoru musi strmen vyvinut na doskach aby vznikla sila F proti smeru otacania kotuca.
Tak podobne to podla mna vyzera ak budeme ratat s hranicnym momentom na kolese pri maximalnom teoretickom spomaleni.
Cize ak mas silnu brzdu a si schopny dosiahnut max spomalenie, zatazis vydlicu rovnako...


To by ale znamenalo ze budes mat rovnaku brzdnu drahu len s pouzitim mensej sily.. (potrebny brzdny moment 20Nm) ale kto si koli tomu kupi vacsi kotuc? Ja by som povedal ze vacsi brzdovy kotuc sa kupuje koli skrateniu brzdnej drahy = ocakavas vasci brzdny moment ako 20Nm

myslim ze by sme to uz mali naozaj uzavriet.. lebo toto nevedie k nicomu :shake:

...ako si napisal .. kazdy mame svoju pravdu.. :handshake:


Naposledy upravil TOME dňa 11.11.2010 - 16:46:56, celkovo upravené 1 krát.

11.11.2010 - 16:40:50
00
jogcar: heh začínam chápať o čom hovoríš asi, a musím uznať že v tom máš pravdu.. lenže to je teoretický stav pretože ak nejde o jemné pribrzďovanie ale o prúser tak páka ide plnou silou ku gripom a teda brzda dáva svoju max silu ale na rôznom ramene.. čiže nevychádzaj z rovnakého momentu ale z rovnakej sily keď už
priznajme si kolko krát si jemne pribrzďuješ a kolko krát ideš nadoraz? ;)
11.11.2010 - 16:41:49
00
:rofl:
ak potrebne aby brzda dokazala vyvinut brzdny moment 20Nm, tak m=r x F
20Nm/0,08m=F
F=250 N pri 160MM kotuci

20Nm/0,203m=F
F=98,5N Pri 203 MM kotuci


Hadam 20Nm/0,1015m=F
F=197 N pri 203 mm kotuci
11.11.2010 - 18:40:57
00
bruco dik :y: , kua, ked robim 3 veci naraz...
Tome, kto by si daval? no ten, kto vyzaduje stabilitu aj po stonasobnom zabrzdeninapr
11.11.2010 - 18:54:55
00
Čaute,
tiež rozmýšlam, že si dopredu dám 180 mm kotúč. Teraz tam je Avid Hs1 160, brzdy elixri 3. Aby som nekúpil nejakú blbosť, tak mám niekoľko otázok:

- sú rozdielne veľkosti kotúčov napr. existujú 180 mm a 185 mm kotúče ?
- aké sú typy uchytenia ? Videl som nejaké IS a PM
- ešte keď dávam 180 neoplatí sa už dať 203 mm ? Ten cenový rozdiel tam nie je až taký veľký. Alebo platí, že čím väčší kotúč, tým skorej mi odíde vidla ? Či je to nejaký mýtus ?
- posledná, aká konštrukcia adaptéra je lepšia ?
táto: http://jpeg.cz/images/2014/02/04/HjhKp.jpg
alebo táto: http://jpeg.cz/images/2014/02/04/v2PUI.jpg
04.02.2014 - 22:14:00
00
ja ti poviem iba toľko, že ak máš slabú vidlu a veľký kotúč tak mas nielen po vidle :headbang: :fubar: a toto sú tie "uchytenia" :lol:

Prílohy:

IS a PM.jpg
IS a PM.jpg 9 KiB thumb_up0thumb_down

04.02.2014 - 22:25:09
00
Takže na epicona radšej 203 mm nedávať ? A ako je to ešte s tými veľkosťami a adaptérmi ?
05.02.2014 - 10:29:39
00
no tak ak mas iS potrebujes adapter na IS a velkost kotuca ( 180,203) alebo z PM potrebujes adapter na PM a velkost kotuca, epikon je dobra vidla tam by som sa nebal dat 203 mm kotuc a staci ti dat dopredu 180 ak teda nejazdis AM pripadne DH :-)
05.02.2014 - 10:33:07
00
no tak ak mas iS potrebujes adapter na IS a velkost kotuca ( 180,203) alebo z PM potrebujes adapter na PM a velkost kotuca, epikon je dobra vidla tam by som sa nebal dat 203 mm kotuc a staci ti dat dopredu 180 ak teda nejazdis AM pripadne DH :-)
05.02.2014 - 10:33:07
00
Robia sa 160 mm, 180 mm, 185 mm a 203 mm. Na každý ti treba iný adaptér. Vyberá sa podľa priemeru kotúča a typu uchytenia na vidlici a brzde. Tie na jednej fotke sú na 185 mm kotúč, druhý je na 203 kotúč. Na Epicon + Elixir 3 potrebuješ PM-PM adapter pre požadovaný rozmer.
05.02.2014 - 10:35:44
00
keyboard_arrow_up