ja uz nevladzem, asi bude lepsie, ked kazdy bude verit svojmu.
Vazne ma chces presvedcit, ze ak rozlozime sily, zacneme hovorit len o kolese a brzde, ze velkost kotuca ma vplyv na brzdovy moment vyplyvajuci s ramena? Ved tato sitiacia sa riesi navrhom celku. To znamena zavislosti priemeru kotuca, trecich sucinitelov. Ty vide sila, ktora musi posobit na kotuc proti smeru jeho otacania.
ak potrebne aby
brzda dokazala vyvinut brzdny moment 20Nm, tak m=r x F
20Nm/0,08m=F
F=250 N pri 160MM kotuci
20Nm/0,203m=F
F=98,5N Pri 203 MM kotuci
Teda moment je rovnaky na vidlicu, rozdielna je sila, ktoru musi strmen vyvinut na doskach aby vznikla sila F proti smeru otacania kotuca.
Tak podobne to podla mna vyzera ak budeme ratat s hranicnym momentom na kolese pri maximalnom teoretickom spomaleni.
Cize ak mas silnu
brzdu a si schopny dosiahnut max spomalenie, zatazis vydlicu rovnako...