ved ano celuste brzdy su ten druhy element, ale ty musis mat celkovy vysledok rovnaky inak preletis cez rajdy alebo slabo zabrzdis. uz to ukoncime tym, ze celuste musia same o sebe vyvinut pri 203jke mensiu silu/moment ako pri 160tke aby bol celkovy moment na vidle /ten sa nemeni ak brzdis rovnako/ ale celkovy moment vyvijany na vidlu sa nemeni. bodka
23.03.2007 - 11:34:24
00
suhlasim

no nadalej budem tvrdit ze slepe tvrdenie typu "ta vidla nezvladne 203mm kotuc" je chybne. koniec
23.03.2007 - 12:20:29
00
suhlasim s tebou ja michalko .Ja mam 55kil takže s tou rst som až take starosti nemal :D a ta teória s tým strojárstvom je správna :)
23.03.2007 - 13:40:21
00
si dovolim povedat ze rozdiel sily posobiacej pri zabrzdeni na 160mm kotuci a na 203mm kotuci je relativne velky

ano, +30%
do uvahy pri rieseni tohto problemu je potrebne brat AJ vahu (tym padom silu) posobiacu sucastne na vidlu zhora

ta sila je stale rovnaka

no na M posobi aj sila F2

praveze nie

edit> och ved o to ide :) uplne vsetko ostane len zmenim l (dlzku paky)... je mozne ze sila na tu paku bude o trosku mensia ale celkovo bude M vacsie.. a teda bude vacsia sila vyvijana na kotuc, uchyt brzdy bude viacej otacany v smere momentu brzdenia, a na puzdra vidlice bude vyvijana vacsia sila... ale ok to je len blabla teoria skratka... mam hayes mx-2 (alebo sole).. skratka nejaku shit brzdu co nebrzdi.. ma kotuc 160mm tak posobi moment M1, dam kotuc posobi moment M2=M1*1.26 (cca) a teraz kupim juicy 7, dam 160mm kotuc... posobi moment M3... podla mna bude platit M3>M2 a teda cela tento topic stratil vyznam
23.03.2007 - 14:50:54
00
tak tu uz nerozumiem vobec nic....
23.03.2007 - 15:04:44
00
2MuF: Suhlasím, len jedna vec je povedať, že vidla ti nezvládne 203 mm kotúč s prasaťom trebárs HMX-1, a druhá vec je povedať, že vidla ti nezvládne 203 mm kotúč s prasaťom trebárs Avid juice 7. Jednoducho diskutujúci tu na fóre všeobecne tvrdia, že tá a tá vidla nezvláda 203 mm kotúč, čo podľa mňa nie je pravda. Každý by si mal len zvážiť, akú má brzdu (silnú - slabú, mech. - hydr., atď) a až potom aký kotúč môže dať.
Veď keby to bolo len o priemere kotúča, tak potom by platilo, že tie naj hydraulické brzdy so 160 mm kotúčom čo trhajú asfalt, pôsobia na vidlu menej nepriaznivo ako HMX-1 s 203 mm kotúčom. :roll:

PS: Aj ja sa môžem mýliť :) , mýliť sa, je ľudské...
23.03.2007 - 15:32:59
00
Presne tak a uz to nechajme, inak zalezi aj od sklonu pod akym brzdis...
23.03.2007 - 17:17:34
00
Presne tak a uz to nechajme

suhlasim.. a teraz vsetci sup sup nahodit 8" rotory a nie pisat komentare typu
No, namontovat mozes :lol: to, ze tym znicis vidlicu, to je uz ina vec :oops:

lebo
Každý by si mal len zvážiť, akú má brzdu (silnú - slabú, mech. - hydr., atď) a až potom aký kotúč môže dať.

a este aky je tazky etc

btw vidlu vam nicia aj 160mm rotory.. preto si snad nenahodite 140ky :P alebo ak by boli dake 100vky abo menej tak tie.. vecka rlz :P
23.03.2007 - 20:12:00
00
Každý by si mal len zvážiť, akú má brzdu (silnú - slabú, mech. - hydr., atď) a až potom aký kotúč môže dať.

...a este aky je tazky etc...



jj, vravím, že človek je tvor omylný a zábudlivý :)
24.03.2007 - 11:59:34
00
:arrow: To MuF: pouzivaju sa aj 140mm :roll:
25.03.2007 - 19:55:47
00
:arrow: To MuF: pouzivaju sa aj 140mm :roll:

ja viem.. povedal som cosi ine? tu je dokaz:
preto si snad nenahodite 140ky
;) len citaj co pisem
25.03.2007 - 22:55:36
00
To MuF: ale ja som to myslel tak ze ani tie 140 niesu zle, aj ked akurat tak na cross...
26.03.2007 - 01:14:38
00
Stiahol som si to, pozrel, len neviem, ci som spravne pochopil...160mm kotuc posobi vacsimi silami na vidlu ako 200mm (resp. 203mm)?? Je to tak :?:
27.03.2007 - 20:31:30
00
Stiahol som si to, pozrel, len neviem, ci som spravne pochopil...160mm kotuc posobi vacsimi silami na vidlu ako 200mm (resp. 203mm)?? Je to tak :?:


Pripravujem prispevok, ktory to, myslim, jasne vsetko vysvetli, len zatial neviem, ako dostat z PDF JPEG, aby sa to dalo on-line zobrazit a popisat (1. pokus bol test, ako sa PDF zobrazi). To, co si videl, je pravda, ale len teoreticky. Realna situacia je ina, vysvetluje 2. obr., ktory som este nedal. Vydrz chvilu, pokusim sa dat dokopy.
27.03.2007 - 20:36:38
00
peterg PS,ilustrator ...
27.03.2007 - 20:52:54
00
keyboard_arrow_up