Nazdar páni. Moja otázka sa týka vidlice Marzocchi 55 R z roku 2010. Boli na nich vadné tlmiace patróny vyrábané firmou SR Santour a spôsobovali, že chod vidlice bol namiesto 160 mm len asi 100 mm. Bohužiaľ jednu takú vlastním. Na diskusných fórach a v bikeshope som sa dozvedel, že sa dala táto patróna odvŕtať, vypustiť z nej dusík a prerobiť ju len na olej. Nemôžem však nájsť nikde presný nejaký postup, všade sa o tom píše len okrajovo. Ak by niekto vedel o tejto úprave a poskytol by mi informácie ako to urobiť, budem veľmi vďačný. Vopred ďakujem!
09.07.2012 - 23:48:39
00
Opýtaj sa Tu,je to dovozca, http://velosprint.sk/shop/page_2..html .
11.07.2012 - 09:24:40
00
To už som robil, vedia že sa to tak robilo ale človek čo to u nich robil tam už nepracuje s jeho odchodom odišli asi aj vedomosti. Mám skúsiť na fórach! Takže tak.
11.07.2012 - 16:49:29
00
Potom by som skúsil ešte tu http://www.susp-clinic.sk/tuning/
12.07.2012 - 08:43:25
00
Toto by zaujímalo aj mňa ako ju prerobiť na olej svoj pomocne doma. Lebo pocit že vo vnútri je vazelína sa mi moc nepáči a nechodí úplne najlepšie, chvalabohu že nemám taký problém ako ty.
12.07.2012 - 10:38:28
00
Takže som ju navŕtal zo spodu a redukciu na spodku patróny som použil ako zátku. Nalial som tam 3w olej a všetko chodí plne perfektne až na jednu vec, a to je vrchný doraz (keď zdvihnem koleso od zeme, klepne). Takže idem ešte špekulovať. A ešte jedna vec, kde by sa mala nachádzať tá vazelína? Mal som tú vidlu rozobratú "durchomdurch" a na žiadnu vazelínu som nenatrafil!
14.07.2012 - 14:04:02
00
Je to fakt záhada, pretože na stránke majú uvedené že tam nie je olej ale vazelína, čiže ty tam máš olej ?
14.07.2012 - 18:28:30
00
Áno aj v pravej nohe je olej (je v nej struna a vzduch) a v ľavej je spomínaná patróna a takisto olej. Mimochodom, olej v útlmovej patróne bol v stave, ako po piatich rokoch bez výmeny.
14.07.2012 - 19:49:34
00
Takže som ju navŕtal zo spodu a redukciu na spodku patróny som použil ako zátku. Nalial som tam 3w olej a všetko chodí plne perfektne až na jednu vec, a to je vrchný doraz (keď zdvihnem koleso od zeme, klepne). Takže idem ešte špekulovať. A ešte jedna vec, kde by sa mala nachádzať tá vazelína? Mal som tú vidlu rozobratú "durchomdurch" a na žiadnu vazelínu som nenatrafil!

bucjni tam malu pruzinku alebo gumovy valcek a klepat nebude
15.07.2012 - 08:30:03
00
Oprava patrony v 55:
Nieje z mojej hlavy, priblizny postup som vygooglil. U inych typov sa poloha hornej uvrate piestu v patrone moze menit, preto treba odmerat kde presne ma piest hornu uvrat. V druhej diere vidno zatlaceny piest. Od jeho vrchej casti po spodok uzaveru vidlice, teda dlzka piestnice medzi piestom a uzaverom bola v tomto pripade 265mm. V max hornej uvrati som potom meral od uzaveru vidlice.

1. prvu dieru som urobil 11mm od spodu patrony, moze byt kludne aj nizsie.
Naspodu patrony je piest oddelujuci olej od stlaceneho dusika. Dieru vrtame do casti s dusikom. Pri vrtani som okolie vrtaku zakryl handrou aby som nedostal pripadnu davku oleja do tvare.

2. druha diera sa vrta nad tento piest, cca 25mm od spodu patrony.
Tymto navrtate cast s olejom. Piest z patrony nesmie byt zatlaceny, aby ste si ho neprevrtali.

3. tretia diera 44mm od vrchu patrony.
Tato je navrtana v maximalnej hornej uvrati piestu. Myslim ze mohla byt o par mm, mozno aj 1 cm nizsie, kvoli spatnemu dorazu. Vrtat pri zatlacenom pieste a mysliet na to, ze pod dierou v patrone je piestnica.

Diery som vrtal 2mm vrtakom, co som musel dohnat 10W olejom, pretoze rozsah utlmu stacil len tak tak. Druhy krat by som pouzil 1mm vrtak. V povodnych navodoch bola 1.5mm.

Konkretne tato patrona sa nedala stlacit vobec. Po uprave funguje vsetko vratane nastavenia utlmu.

Prílohy:

01.jpg
01.jpg 103.63 KiB thumb_up0thumb_down

02.jpg
02.jpg 87 KiB thumb_up0thumb_down

03b.jpg
03b.jpg 40.64 KiB thumb_up0thumb_down

03.jpg
03.jpg 122.54 KiB thumb_up0thumb_down

3x.jpg
3x.jpg 30.05 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil bajkonur dňa 23.08.2012 - 09:59:23, celkovo upravené 1 krát.

22.08.2012 - 08:52:53
00
Toto sa mi pozdáva už len kôli tomu vrchnému dorazu, avšak mi nie je celkom jasné koľko oleja budem musieť naliať do vidlice aby to fungovalo, vzhľadom na počet otvorených dier. V každom prípade podarilo sa mi zohnať dve vadné patróny tak idem skúšať. Ak by bol údaj o množstve oleja som dosmrti zaviazaný :) V každom prípade ďakujem.
23.08.2012 - 09:16:04
00
Raz som tu bol niekym zdrbany, ze si hladinu oleja vymyslam z hlavy, tak som ju teraz zamerne neuviedol. Do kazdej vidlice s otvorenym systemom tlmenia davam oleja tolko, aby aj pri maximalne vysunutej vidlici bola zaliata patrona. Teda aby fungoval utlm pri kazdom zdvihu. Nakolko sa olej peni a spliecha po vnutornej nohe, tak treba priliat aj cosi nad patronu, resp. nad miesto, ktorym by eventualne mohol vniknut vzduch k tlmiacemu piestu do patrony. Cim je ale oleja viac, tym je vidlica progresivnejsia. Ak ho je malo, vidlica na zaciatku zdvihu spravne netlmi. V tomto pripade je oleja asi ako na foto a mohlo byt asi menej, treba poskusat, ved sa to otvara lahko, nieje problem striekackou s hadickou vytiahnut troska oleja :) . Vidlica na foto je uplne zasunuta, patrona uplne vysunuta.

Prílohy:

o.jpg
o.jpg 58.4 KiB thumb_up0thumb_down

23.08.2012 - 09:57:25
00
Raz som tu bol niekym zdrbany, ze si hladinu oleja vymyslam z hlavy, tak som ju teraz zamerne neuviedol. Do kazdej vidlice s otvorenym systemom tlmenia davam oleja tolko, aby aj pri maximalne vysunutej vidlici bola zaliata patrona. Teda aby fungoval utlm pri kazdom zdvihu. Nakolko sa olej peni a spliecha po vnutornej nohe, tak treba priliat aj cosi nad patronu, resp. nad miesto, ktorym by eventualne mohol vniknut vzduch k tlmiacemu piestu do patrony. Cim je ale oleja viac, tym je vidlica progresivnejsia. Ak ho je malo, vidlica na zaciatku zdvihu spravne netlmi. V tomto pripade je oleja asi ako na foto a mohlo byt asi menej, treba poskusat, ved sa to otvara lahko, nieje problem striekackou s hadickou vytiahnut troska oleja :) . Vidlica na foto je uplne zasunuta, patrona uplne vysunuta.


Dik moc ... Idem skúšať
23.08.2012 - 12:56:41
00
Jasne, daj vediet ako si dopadol, kde si vrtal, ako to funguje... ;)
23.08.2012 - 14:16:33
00
Takže po troch dňoch kedy som úprave venoval väčšinu času som dospel k takýmto záverom:
- vŕtal som diery 1 mm, 1,5 mm, 2 mm a kombinoval som ich každú postupne s olejmi 3W, 5W, 7W, 10W a rôznych hladinách oleja presne podľa návodu a nejaký efekt sa dostavil pri navŕtaných 2 mm dierach a olejom 7W ale bohužiaľ docielil som kompresiu :O :)
- po nefunkčnej prvej patrone som ju násilim rozobral a nameraním som posunul vrchnú dieru o spomínaný cm nadol. Spodné dierky nie je nutné a ani možné inak navrtať a takisto pri rôznych dierach a viskozitách olejov som nedocielil aby mi patróna tlmila.

Takže s poľutovaním musím konštatovať, že tento spôsob je nefunkčný. Ale v každom prípade chcem poďakovať za tip a ak by niekto ešte nejaký mal, mám ešte jednu patrónu a môžem testovať.
26.08.2012 - 09:48:52
00
keyboard_arrow_up