Ajtak su prevazne zbytocne a kazia chod. Hlavne je dobra char. Urcite si mal uz vidlu z HI. v rukach tak nechapem preco napises takuto kravinu? :rofl: Ved to sluzi na pritlmenie rychleho pohybu (ale len velmi rychleho) vidlice. Ved je to znatelne citit.
24.02.2010 - 22:23:41
00
Čau, buď to zle chápeš alebo blbo píšeš. High kompresia robí presný opak brzdenia. Ona ešte otvára/zväčšuje možný prietok prebytku oleja pri veľkých tlakoch. Ty si len predpätím pružiny ktorá zatvára celú túto kompresiu meníš silu, ktorá je potrebná na otvorenie tejto trysky. Závisí to ešte od nastavenia low speed kompresie.
Dúfam, že už meníš postupne názor na to, že všetky tieto kompresie sú blbosť. Oni totiž vylepšujú (čítaj prispôsobujú nastaveniu) vlastnosti pružiny/vzduch. komory. pričom fungujú nezávisle od zdvihu, teda v závislosti od pôsobiacich síl.

Přesně tak to je, ale je tam ten nepřímý vliv high sp. komprese stejně jako u je to u high sp. expanze a to ten, že díky přítomnosti high speed okruhu (zvlášť když se nastaví menší síla pro otevření high speed okruhu) je možné ten low speed okruh výrazně více přitlumit (stejně jako u expanze).
24.02.2010 - 22:25:45
00
Čau: Áno, mal som otvorené nejaké RC2 tlmiče. Chceš mi ešte niečo vysvetliť? ;)

Mlok: potom tam však bude cítiť určitú hranku pri ktorej sa otvorí hi. kompresia keďže low bude priškrtená nie?
24.02.2010 - 22:26:56
00
Takze ty pises ze HI pri HI pohyboch zmensi odpor vidlice? A naco by bola preboha taka vec potom? Nemam fox, ale MZ. Je tam vellkoobjemovy jednoduchy ucinny system. Ktory ma v jednej nohe odskok zo sirokym rozsahom nastaveni zospodu (260ml oleja). A v druhej nohe obdobne kompresiu ktora reguluje silu brzdenia vidlice pri rychlych pohyboch. Je to system ktory sa roky nezmenil a je proste dokonaly. Ked to dam na max je to citlive ako na min. len ked dam bombu tak mi to nejde nikam a skoro mi to odtrhne ruky :D
24.02.2010 - 22:39:10
00
Ano, nějaká hranka tam cítit bude (ale nemusí to být nic drastického, když síla otevření h-s okruhu bude poměrně malá a i ten přitlumený l-s okruh tu hranku lehce otupí než se stihne otevřít h-s okruh). Bez nežádoucích vedlejších efektů více přitažené komprese ale nikdy nebude, to je jasné.
Já jsem rád, že vozím dostatečně nízký zdvih + jezdím to co jezdím, takže komprese není ještě nutná a můžu ji mít zcela eliminovanou a tedy nemusím ty negativa řešit.

Maximálně můžu použít kompresi pro ty trialovější pasáže pomocí locku s nižší silou na otevření. Tak to mám nastavené, takže to tak používat mohu na všech svojich kolech, ale stejně to téměř nepoužívám.
Asi mám moc špatnou techniku na ty trialovější pasáže a více dám metodou pustit brzdy a nechat kolo jet, ono si s tím nějak poradí (a tam je lepší maximální citlivost) :-)
24.02.2010 - 22:42:32
00
Čaučau:
66tku a tento systém nepoznám, musel bysom sa na to niekde pozrieť.

Mám však pocit, že keď high expanziu priškrtíš moc silno (u Fox to nejde) eotvorí sa high ventil a množstvo oleja, ktoré pri tom tlaku chce prejsť cez ten ventil low kompresie je príliš veľký na ten prierez a tam by vznikal jav pri ktorom by sa tlmič správal ako zamknutý. Inak si to kopnutie vysvetliť neviem. No každá kompresia funguje tak, že niekde prebytok oleja musí unikať. Low pomalý prietok high rýchly prietok oleja. Neverím, že to u Marzocchi funguje inak.


Naposledy upravil Lapierre dňa 24.02.2010 - 22:53:36, celkovo upravené 2 krát.

24.02.2010 - 22:47:47
00
Takze ty pises ze HI pri HI pohyboch zmensi odpor vidlice? A naco by bola preboha taka vec potom? Nemam fox, ale MZ. Je tam vellkoobjemovy jednoduchy ucinny system. Ktory ma v jednej nohe odskok zo sirokym rozsahom nastaveni zospodu (260ml oleja). A v druhej nohe obdobne kompresiu ktora reguluje silu brzdenia vidlice pri rychlych pohyboch. Je to system ktory sa roky nezmenil a je proste dokonaly. Ked to dam na max je to citlive ako na min. len ked dam bombu tak mi to nejde nikam a skoro mi to odtrhne ruky :D


Je to tak přesně ze stejného důvodu jako u high speed expanze. High speed expanze tam také není proto, aby tlumila vidlici při větším rozdílu tlaků (a tedy následně při větší rychlosti), ale přesně naopak, aby při větším rozdílu tlaků se otevřel h-s okruh s větším průtokem a vidlice se vracela rychleji. To následně umožní výrazně více přitáhnout low speed expanzy, což má více výhod.
U komprese to funguje obdobně. Tedy třeba po větším skoku. Při dopadu je velký rozdíl tlaků, otevře se h-s okruh komprese s větším průtokem, vidlici brzdí tedy v podstatě jen pružina. Takhle to pokračuje až do určitého momentu kdy rozdíl tlaků je už menší, záklopk h-s okruhu se uzavře a v tu chvíli se do hry dostane více přitlumený l-s okruh a tedy od tohoto momentu je vidlice bržděna kompresí více.
Nastavováním h-s komprese se nastavuje předpětí pružinky záklopky h-s okruhu, tedy ovlivňuje se kdy dojde a kdy ne k otevření h-s okruhu.
U l-s okruhu se ovlivňuje jeho průtok. A ona se obě nastavení velmi ovlivňují navzájem.
24.02.2010 - 22:49:26
00
k vyššiemu príspevku:
Mlok: je mi to jasné :) ... no ja už tieto kompresie riešiť musím, takže preto sa zaujímam. Chce to asi veľa ladiť v teréne za jazdy.
Len čo funguje v pomerne malom rozsahu je Low kompresia u RC2 tlmičov. Teda nejak extra rozdiel pri priškrtení cítiť nie je. Teraz práve uvažujem, či som to nemal nastavené všetko na min a neskúšal som len nastavenie Low kompresie na max. Vtedy nahrádzal možno Low okruh ten Hi. Musím sa ešte s tým pohrať na jar. :)
24.02.2010 - 22:54:10
00
Co sem tlacite expanziu? Ja som pisal o kopresii! tema: "Využitie funkcie COMPRESSION u vidlíc Fox ..."
A detailne vyhody/ nevyhody fox tlmicov ma fakt netrapia. Ako to frci je menej podstatne aky to ma vysledok a uplatnenie. Na to obcas inzineri zabudaju. Ide hlavne o peniaze a tie prinasaju naplepky z koplikovanimy nazvami, marketing a otupovanie ludi.
EDIT: ta vidla pomalu kopresiu ani nema :) (aby sme sa vyhli dalsim omylom)


Naposledy upravil cauapistemi dňa 24.02.2010 - 23:02:39, celkovo upravené 1 krát.

24.02.2010 - 22:58:20
00
Přesně tak, musíš ladit obě nastavení současně s jejich vzájemným působením.
24.02.2010 - 22:59:59
00
Čau: vnútorne nastavenú pomalu kompresiu mať musí.

Čo sa týka tej expanzie, Mlok ti chcel vysvetliť že ani high expanzia nefunguje na princípe zníženia prietoku ale naopak. bol to príklad. Skús si tie príspevky vyššie ešte raz prečítať. Aj to kopnutie od tvojej 66tky pri Hi. kompresií má odôvodnenie.

Neboj, tí inžinieri veľmi dobre vedia čo robia a všetko má svoju úlohu a funguje to viac ako dobre. To že niekto nevníma rozdiely pri odlišnom nastavní jednotliých kompresií nie je chyba konštrukcie ale jazdca/pozorovateľa. Zbytočné sú rozmedzia kompresie kedy je ich nastavenie cítiť už pri prvom kontakte s vidlicou, keď tieto extrémy nik nejazdí.
24.02.2010 - 23:12:08
00
:D ja to chapem, ze hs expanzia je o zrychleni pri vyssiom tlaku. Ale ja hovorim o kompresi.
C u 66 RCV znamena ze nastavis silu odporu vidlice pri rychlom pohybe. Od skoro ziadnej az po tak silny ze pri HI pohybe nejde do zdvihu. Nic viac nic menej. Je to ucinne a nekazi to chod. BODKA.
24.02.2010 - 23:19:45
00
Vidim ze tu je plodna diskuzia kde si niektori pletu oznacenia ale vcelku sa chapeme. Tiez niesom v nazvoslovi zbehly takze ked Miro a Mlok spustia tak sa zacinam stracat.

Cau>Pokial dobre viem na RCV neni Hi speed kompresia(mozem sa mylit), stelovatkom compresie nastavujes prietok vo vidle nie silu na otvorenie plneho prietoku. To same bolo pre rebound u starsich MZ. Jak vravis velkoobjemovy jednoduchy system kde neni co pokazit.
Takze ked pritiahnes kompresiu zmensis prietok. V malych nerovnostiach ked je prietok oleja cez ventil maly nepozorujes ziadne vyrazne zmeny no pri ryhlejsom pohybe oleja cez ventil to uz v rukach ucitis. To same bolo u starsich vidiel aj u expanzie proste len regulacia prietoku. Takze to chcelo nastavit tak nejak striedmo aby vidla chodila rychlo zo zdvihu ale nekopala. S tou kompresiou je to podobne chce to nastavit podla ruk a trate ale furt je to kompromis. Bud to pritiahnes aby to bolo stabilne ale pri dopadoch jak sam vravis prides o ruky.

Tlmice alebo vidly s hi/lo kompresiou maju vacsinou regulaciu low speed ktorou regulujes prietok oleja a ktory si mozes dovolit zatiahnut ovela viac aby omezoval pohupovanie vidlice pretoze mas k dispozicii hi speed okruh ktorym nastavujes silu otvorenia hi speed ventilu(ja to volam cierna diera) ktoreho prietok je najvacsi mozny z konstrukcneho hladiska a daneho ucelu pouzitia vidlice.
Som ale rad ze uz sa tu rozoznavaju rozdiely mezi Bottom out systemom a hi speed comp. ;)

Miro> ty si mozno pustal jak vravis vsetko cez Hi speed ventil kedze si zatiahol low speed prietok ale predpetie na ciernej diere bolo asi tiez slabe. Uvidime, chce to naladit na konkretny teren a jazdca, je tam toho kopec co pokazit.Kazdopadne dva kompresne okruhy davaju ovela viac moznosti ako prinutit koleso ostat na zemi a zaroven hospodarne vyuzivat zdvih pri zachovani relativnej citlivosti vidlice danej pruziacou castou.

Nechcel som vas tu nijak poucovat lebo vidim ze to mate dobre zmaknute, len som sa snazil o nejake to laicke zhrnutie.

Edit: ked to po sebe ale citam tak sa mi to asi celkom nepodarilo :), otazky vitane.
25.02.2010 - 00:20:58
00
Popravde som čakal len na to kým sa ozveš. Mz zvnútra nepoznám mám v tomto nedostatky. Takže podľa toho čo píšeš je to vlastne low speed kompresia. Nejde zavrieť úplne no pri väčšom náraze je prietok oleja obmedzený a preto vlastne aj krotí vidlu vzhľadom na šetrenie zdvihu. Takže keby mala vidla high speed expanziu pri úplnom pritiahnutí by vidla aj zareagovala na ten silný náraz.

Tá vidla je pri príliš pritiahnutej kompresií (zdanlivo civlivá malý prietok oleja tam je) a veľkom náraze (dopad) úplne tuhá? Proste sa vôbec nezanorí? Ak áno tak to potom vysvetľuje ten jav (tvrdá vidla), príliš malého otvoru a príliš veľký tlak v oleji na to aby dokázal uniknúť von cez trysku.
V praxi mi to pripomína známy jav: je známe, že pri páde z veľkej výšky do vody je to niečo ako pád na betón. Teda mne to pripomína rovnaký efekt: prudko stlačený olej nemá kam uniknúť, vysoký tlak a tlmič zostáva v rozdiahnutej polohe. Toto je však už len teória, ak moc trepem tak sa snáď zasmejete. ;)
25.02.2010 - 00:44:44
00
nech uz je teplo a da sa ist jazdit, prospeje vam to :party:
25.02.2010 - 07:37:46
00
keyboard_arrow_up