Kedy a ako v reále využívate funkciu Compression u vidlíc FOX RLC ?
Funkcia ako taká mi je jasná, ide o to že som zatiaľ neprišiel na jej praktické využitie ... Pokiaľ mám vidlicu nafúkanú na správny tlak, tak sa mi zdá byť táto funkcia úplne zbytočná ..alebo sa mýlim?
24.02.2010 - 10:58:44
00
No, na skakanie :D .. alebo aby sa nehupala na asfalte, pripadne nezanarala v strmom zjazde (to asi max. ma napada) .. ja to nepouzivam :tmi:
24.02.2010 - 11:02:21
00
laco, pozri si toto: http://www.bike-forum.cz/forum/high-speed-a-low-speed-komprese.html
24.02.2010 - 11:19:27
00
v delších asvaltových výjezdech aby se nepohupovala a zamykat je ji zbytečné.
jinak při běžném ježdění to opravdu moc nevyužiješ, ale třeba na závody se hodí tužší nastavní, vide se tolik nepohupuje a nevadí menší citlivost.
24.02.2010 - 11:25:19
00
Lee MacCormack pise, ze pritlmenejsia vidlica a tlmic (samozrejeme viac low speed tlmenie ako high speed) pomaha pri ovladani biku vo vyssich rychlostiach. bike je stabilnejsi a predvidatelnejsi.
precitaj: http://www.leelikesbikes.com/suspension-damping-for-trail-riding.html
24.02.2010 - 11:46:04
00
O tom by sa dalo polemizovať. Závisí to od jazdného štýlu a od toho čo konkrétmenu jazdcovi vyhvouje. Pritiahnutím low kompresie si znížiš citlivosť a budeš cítiť hranku otvorenia tejto kompresie. Spôsobí to aj o niečo horší kontakt kolesa s terénom. V rýchlych pasážach je skôr dôležité nastavenie high speed kompresie, ktoré závisí aj od nastavenia low speed. Teda tam je podstatné vyladiť low a hig speed kompresiu vzájomne.
Tkže za cenu stability zhoršíš zas odtrh vidlice.

U tej Talasy vidím využitie v tom ako píše Kubad ... obmedzenie pohupovania napr. pri závodoch.
24.02.2010 - 12:41:49
00
... z toho čo bolo spomenuté a čo som si prečítal aj na tom českom fóre mi tak či tak vychádza, že ak chcem mať citlivú vidlicu a nejde mi zrovna o umiestnenie na bedni, je použitie C zbytočné. Znižuje to citlivosť, proti pohupovaniu to nezaberá, takže využitie u hobbýka je nulové ....?
No a nastavenie High Speed robím čím...?
24.02.2010 - 13:02:46
00
Celkom zbytočné nie je. Proti pohupovaniu práveže zaberá (tá na 32ojke).

High speed nenastavíš nijak. Je vnútorne nastavená a zrovna tu funguej trochu odlišne ako na iných vidliciach.

Zhrnul by som to takto: chceš niekedy skrotiť vidlicu pri húpaní sa za šlapania? Pritiahni kompresiu a pred zjazdom ju zas povol.
24.02.2010 - 13:10:56
00
no .. tak toto bolo pekne polopatisticky povedané ..Lapierre dík :-)))
Len potom mám na to taký pohľad ... že to kolečko ktorým sa to nastavuje mohlo byť trochu praktickejšie ... často za jazdy ani neviem či som ho vôbec chytil alebo nie ... Lock je oveľa jednoduchšie ovládateľný a myslím že aj využiteľnejší ...

Mal som totiž o využití Compression takú predstavu, že pri plne otvorenej polohe je vidlica citlivá a využíva maximum svojho zdvihu, no a pri postupnom zatváraní C sa citlivosť nemení, ale pribúda kompresia, čiže vidlica nejde toľko do zdvihu. Ako využitie by som to videl tak, že pri plne otvorenej polohe v rýchlom zjazde po menších nerovnostiach a pri uzavretej polohe v technických, pomalších zjazdoch s väčšími prekážkami ... no zdá sa že som sa mýlil.
V podstate stačí ak budem používať Lock a rozumne si nastavím mieru otvorenia pri náraze ... tak?
24.02.2010 - 13:40:18
00
Alebo vymenit vidlicu za taku, co ten cudlik nema. A kde nie je cudlik, tam uz neni co riesit :D

Ked som mal Marzocchi AM1, tak tam bola patrona TST, nastavitelna na tusim 3 polohy citlivosti a 4ta bola lockout. Najcitlivejsiu som zapinal v terene, strednu som vozil po asfalte a tretiu ked som skakal, inak sla vidla na doraz skoro. No ale to bola AM vidla a 15cm zdvih ... )jedna noha pruzina)

Na Pike mam tocitko, a to obcas priskrtim na asfalte (a viac priskrtit je nutne pri skokoch, ide dost do zdvihu). Ale tiez je to AM vidla, 145mm zdvih, pruzina ...
24.02.2010 - 14:02:41
00
Na skoky by to chcelo vidlicu s high speed. Zachraňovať zdvih s low speed je síce účinné ale na toto je potrebný presný opak. :)

Laco ... minulý rok čo som jazdil 32 Floatu som lock využíval minimálne. Takže si nerob ťažkú hlavu z toho, že je to tam "zbytočne". ;)
Inak tie Floaty RL 2009 sú citlivosťou super vidlice. Jednu som jazdil a teraz mi prešli rukami dve (tie čo sa dávali na Lp 314 2009).
24.02.2010 - 16:44:43
00
@lto
na PIKE je jen lock pokud si dobře pamatuju a pokud máš poplockadjust tak si můžeš kolečkem na řídítkách trochu přitáhnout, to je ale trochu něco jiného než na FOXu
24.02.2010 - 16:49:15
00
kubad: je na korunke, ale to je to iste, mas pravdu, ale v zasade je to to iste, lebo ten stary motion control system je len pritahovanie ventilu voci oleju, takze klasicka kompresia.

Lapierre: preco ? asi som nieco nepochopil :tmi: ... ked mas citlivu vidlicu, kde normalne vyuzivas skoro cely zdvih a chces skocit z metra, tak ti pojde na doraz, to je normlka. A proste zvysis kompresiu pri zatlaceni a je to poriesene. Ano, jasne .. kebyze ma vidlica system, ktory tu kompresiu chyti pri brutalnom naskoku .. teda asi high speed, tak ano .. mas pravdu, dokonca taku vidlu mam, tusim Ronin .. ale ak to vidla nema, len cistu kompresiu, tak to postaci .. sak nemusime mat vsetko tip-top :D

Ale nieze teraz aby som vyzeral, ze som skokan na bajku .. viac nez meter (a asi ani to) som nikdy neskocil :D .. a aj to len z vyssieho obrubnika :lol:
24.02.2010 - 18:06:56
00
Kubad: lubo ma predbehol. Modrym koleckom na korunke menis kompresiu az po uplny lock. Odtrh zo zatvoreneho staviu do aktivneho nastavujes Gateom (zlato elox. kolecko).
24.02.2010 - 18:19:51
00
minulý rok čo som jazdil 32 Floatu som lock využíval minimálne. Takže si nerob ťažkú hlavu z toho, že je to tam "zbytočne". ;)
Inak tie Floaty RL 2009 sú citlivosťou super vidlice. Jednu som jazdil a teraz mi prešli rukami dve (tie čo sa dávali na Lp 314 2009).


...nó :emo: na Talase som zatiaľ toho až tak veľa nenajazdil a hlavne to bolo pri pomerne nízkych teplotách, ale Lock so využil asi len 2x keď som sa na asfalte postavil do pedálov ... a LowSpeedCompression som vyskúšal a zdalo sa mi že to pri šlapaní húpe menej .. hlavne ak znížim zdvih vidlice zo 140 na 120 prípadne až na 100 mm ...Pri plnom zdvihu sa mi zdá, že tá vidla nehúpe vôbec, no po znížení je akoby citlivejšia a pohupuje, možno je to tým že sa zmení pomer tlakov medzi pozitívnou a negatívnou komorou, vtedy mi prišlo celkom užitočné ten LowSpeed využiť ... škoda len že to súdruhovia od Foxu urobili tak neprakticky ovládateľné :?:

Lapierre: ... a ako je na tom s citlivosťou Talas 2009?
Doteraz som jazdil RockShox Rebu a Recon prerobený na DualAir...obe mali možnosť nastaviť tlaky ako v pozitívnej tak aj v negatívnej komore a zdalo sa mi to celkom dobre citlivé .. dokonca ten Recon chodil aj viac do zdvihu, bol oveľa menej progresívny ako Reba. Možno preto, že som tam použil piest z Revelation... ;)
24.02.2010 - 18:26:10
00
keyboard_arrow_up