Celkom zbytočné nie je. Proti pohupovaniu práveže zaberá (tá na 32ojke).
High speed nenastavíš nijak. Je vnútorne nastavená a zrovna tu funguej trochu odlišne ako na iných vidliciach.
Zhrnul by som to takto: chceš niekedy skrotiť vidlicu pri húpaní sa za šlapania? Pritiahni kompresiu a pred zjazdom ju zas povol.
Všechny 32mm Foxky mají pouze jedinou kompresi, tedy žádné pevné interní nastavení druhé komprese se nekoná. Je tam jediný kompresní okruh s planžetou, kde vždy musí dojít k otevření záklopky.
Dva kompresní okruhy mají Foxky až od 160mm zdvihu.
Napevno je tam high speed expanze a tady se skutečně nastavuje uživatelem low speed expanze a jsou tu dva okruhy.
A zpět k otázace tazatele, k čemu je tedy ta komprese na Foxkách do 150mm zdvihu? To je jednoduché, k ničemu, je to pouze kurvítko

A nejhorší na tom kurvítku je to, že i když se na RLC dá na minimum, tak to pořád ještě je znát a odtrh a tedy citlivost to zhoršuje.
Nemám změřeno, jestli je hodnota přidaná k otrhu u 2010 modelu jiná (hlavně u FIT patrony to může být úplně jinak), pro předchozí modely 07-09 platí, že je to 5-15kg.
U upraveného Talasu RLC 2008 to mám předělané na 0-5kg (ta nula nemusí být přesná, může to být třeba 300g, nějaká minimální síla potřebná k otevření záklopky bude potřeba pořád, ale je to už nezměřitelné) a trvale dané na nulu.
Jediné trošku smysluplné použití je k omezení pohupování při jízdě v
sedle (mně se ale nepohupuje v sedle ani upravená s téměř vyřazenou kompresí). Při jízdě ze sedla to stejně vidlici neudrží, jen to nepatrně omezí.
Pro všechna ostatní zde uvedená použití to moc smysl nemá, protože tam je to stejně znát příliš málo.
A na ta ostatní použití lze stejně snáze využít lock, stačí ho nastavit na minimální sílu (tohle je opět pouze u RLC verze), to pak je třeba cca 20kg k otevření (aspoň u Talasu RLC 08 to tak je), což není moc a je to tedy o malinko výraznější než ta komprese na max. A má to tu výhodu, že páčka locku je snažší na ovládání než točení kolečkem komprese.
A to co tu bylo uvedené ke stabilitě pro vyšší rychlosti, což je to co uvádí Fox proč to dělá, tak s tím naprosto nesouhlasím, přínos je pro zdvihy do 150mm i ve vyšší rychlosti pouze negativní, protože nižší citlivost je znát vždy.