branomelis napísal:
Teda som si naštudoval sám o tom, keďže tu to ľudia nemienia nikdy vysvetliť jednoducho a zreteľne.....Koho tá HYDRA trochu viac zaujíma tak tu na Pinbiku je celkom slušne vysvetlený celý princíp fungovania. V podstate niečo čo som si aj čiastočne myslel, len tie úvahy tu dokážu dosť človeka popliesť.
https://www.pinkbike.com/news/review-industry-nines-690-point-engagement-hydra-hubs.html

Tak opisali to pekne,
You have one leading pawl that starts to take the load or force from pedaling, but because the pawls are phased close together and the tooth count is so high, as soon as you apply torque to the system, or pedal, a second, third, and fourth pawl will start to take some of the torque load and evenly distribute the load.
len vo vysledku zabudli ten mrtvy chod (2 az 3) x 0.52° priratat k tomu vyslednemu deklarovanemu uhlu zaberu.
V praxy ten naboj moze fungovat skvele, realne je ten uhol stale extremne maly a rozdiel 0.5 vs 2 nepostrehnutelny, ale to nic nemeni na tom, ze zavadzat (cca. 3x nasobne mensie cislo) sa nema.
Btw. zjavne si velmi dobre uvedomuju co robia a ako to marketingovo komunikuju. Na starsom naboji je napisane 3° a na novsom 690POE a nie 0.52°. Ze to cislo 690POE reprezentuje efektivny uhol zaberu cca. 2° taktne zamlcali. 690 paskov je predsa lepsi Adidas :)
27.04.2022 - 19:52:36
01
Z diskusie pre upresnenie.

Prílohy:

IndustryNineOfficial.JPG
IndustryNineOfficial.JPG 155.09 KiB thumb_up0thumb_down

27.04.2022 - 20:15:30
00
Dokoncenie mojho ZTTO/DT swiss pribehu diel 3.
Predchadzajuce diely:
https://www.mtbiker.sk/forum/post1756914.html#p1756914
https://www.mtbiker.sk/forum/post1765747.html#p1765747
https://www.mtbiker.sk/forum/post1831704.html#p1831704

O kruzok v naboji sa nepodarilo povolit ani profikovi s origo naradim a mojou silovou dopomocou (za pocitovu hranu destkrukcie zveraku/toolu sme nesli). Nepomohlo ani luhovanie v WD40 . Nahriatie som este neskusal.
Medzitym som si spomenul, ze mam doma este komplet diely na dalsie koleso, tak som ho rychlo spravil.
Co s tymto povodny kolesom si este rozmyslim, oska je aj tak uz znicena a znicit pri tom tool v cene naboja nema moc zmysel. Ale asi kupit este nejaku inu alternativu na Ali a skusim dalsie destrukcne povolenie, horak ...

Podakovanie:
Turbi - pomoc pri povoleni O kruzku
Timo - zapozicanie origo toolu (do noveho naboja som hned dal novy O kruzok - kovovy DT original)
Bikeservice Smolenice - promptne vycentrovanie noveho vypletu

Btw. 2 ludia mi nezavisle od seba potvrdili. ze mali takyto isty problem aj na DT origo naboji. Hmm, myslel som si, ze ked uz nemam novatec, (pri ktorom praskajuci O kruzok povolit nesiel, lebo sa zakusol do naboja), tak s vymenou nahradnych dielov nebude problem, ale zjavne to neplati. :(
28.04.2022 - 09:36:04
00
Palo TT napísal:
Tak opisali to pekne,
Ze to cislo 690POE reprezentuje efektivny uhol zaberu cca. 2° taktne zamlcali. 690 paskov je predsa lepsi Adidas :)

Ale vidis, tu je rozdiel "efektivny uhol zaberu" (cim asi myslis, kedy roztocis koleso pod sebou?) a POE, co je skratka bod zaberu (tj. kedy sa nejaka sila prenesie).
Takze pri POE ciselku ozaj nezavadzaju, aj ked realny zaber mas nie po 360/690st, ale 360/690*3st. A vlastne je to vyhodne, lebo sila prenasana na koleso sa na tych 1.5st zvysuje postupne, cize je to prakticke protipreklz! :)
28.04.2022 - 09:44:04
02
efektivny uhol zaberu" (cim asi myslis, kedy roztocis koleso pod sebou?)

Presne tak. Musel som si vymysliet novy termin. Effective POE :)
Ano, to co napisali nie je vyslovene klamstvo. Len spravidla POE resp. prislusny uhol v minulosti predstavoval uz samotny zaber kolesa. Drobne odchylky (vzhladom na celkovo vacsi uhol zaberu starsich systemov) vplyvom vole mozeme pri starsich systemoch zanedbat.
Tuto je vola zaklad konstrukcie, sposobuje 3nasobne zvacsenie POE a nemala by sa mlzit. Od vyrobcu premiovych produktov ocakavam, ze aj jeho spravanie/komunikacia bude ferova. Nie je to podomovy predaj bambusovych ponoziek.
Propagacia v style v novom naboji sme znizili uhol zaberu o 50% a tlak stale prenasame cez 3 zapadky sucasne znie tiez velmi dobre.
28.04.2022 - 10:00:59
01
Shimano ma v tom novom povodne zvanom "scylence" orechu kolko mikro zubkov?
28.04.2022 - 10:07:04
00
potreboval by som kupit redukciu na predne koleso ktore ma 15mm os. chcel by som tam dat 12x100
ale neviem ake koncovky alebo co kupit kolesa su https://technicalmanual.mavic.com/tech-mavic/technical_manual/data/mavic_tech.php?display=product&family=1024&subfamily=1157&macronu=21744
zadne koleso ma menitelne koncovky, to uz som skusal, predne mam koncovky len na QR
nasiel som nejaku fotku co som tu daval
https://forumfoto.mtbiker.sk/63116_hmotnosti-mtb-komponentov-a-doplnkov_59d54390311a4.jpg
nasiel som aj nejake koncovky ale neviem ci to pasuje
https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/prislusenstvo/orechy-a-ostatne/mavic-ft-road-axle-adapter-prednej-osi-z-15mm-na-12mm-v2680201.html
https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/prislusenstvo/orechy-a-ostatne/mavic-ft-road-axle-adapters-qrm-redukcia-z-15mm-na-12mm-os.html

    28.04.2022 - 14:16:36
    00
    Palo TT napísal:
    Shimano ma v tom novom povodne zvanom "scylence" orechu kolko mikro zubkov?

    Odpoviem si sam podla ich stranky:
    Quick engagement: max. 7.0 deg cize tych POE zubkov bude cca. 51 a zaberaju naraz.
    Inak sranda, ze pre ten novy typ volnobezky po tom ako sa scylence nepodaril nemaju ziadny "komercny" nazov technologie aj ked je to nieco uplne ine ako zapadky. Holt japonska mentalita.
    A podla vsetko do vsetkeho okrem XTR zacali zase drbat zapadky (aka. Quick engagement), pricom zvonku vyzeraju naboje velmi podobne ako tie pseudo scylence. Nechapem.
    https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/quick-engagement.html

    Edit: tak asi len bordel ich na strankach pre XT - SLX uvadzaju a linkuju technologiu quick-engament, ale v popise k vsetkym nabojom XTR - SLX maju Engagement type: Direct engagement a zaroven Quick engagement:X (max 7.0 deg.)


    Naposledy upravil Palo TT dňa 28.04.2022 - 15:54:26, celkovo upravené 1 krát.

    28.04.2022 - 15:39:17
    00
    Aj XT aj SLX majú ratchet. Majú to na stránkach.
    28.04.2022 - 15:54:05
    02
    Ano v popise po rozkliknuti, aj to je dost nejasne formulovane (holt chyba ten nazov technologie).
    Ale ikonu technologie maju quick engagement.
    XTR https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/xtr-m9100/FH-M9111.html
    vs
    XT https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deore-xt-m8100/FH-M8110-B.html
    28.04.2022 - 15:59:06
    00
    Stačí rozkliknúť EV
    https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-M7110-4603.pdf
    28.04.2022 - 16:00:20
    00
    No hej staci, len bez upozornenia to tam bude hladat len ten, koho neodradi uvodne zavadzajuce info na ofiko stranke produktu - co je asi na urovni hladat muzske zachody za dverami s piktogramom nezneho pohlavia.
    Nejak prestavam rozumiet modernemu marketingu. Jeden si pridava Adidas pruzky, druhy nepozna vlastne produkty. Aj ked vlasne, ako vlastne. Ked sa scylence vylepsenie nepodarilo, tak je to len "bezny" Chris king princip prevzaty po uplynuti doby patentnej ochrany. Mozno sa Japonec len hanbi, co je skoda, lebo princip ako taky je aj bez scylence ticha super. Uz mu len HG orech chyba, aby som o Shimano naboji zacal uvazovat. Aj tie ich sproste konusy by som v tomto pripade prezil.
    28.04.2022 - 20:45:45
    00
    To že si to nenašiel ty predsa neznamená, že je stránka neprehľadná. Prakticky kritizuješ všetko čo sa nepáči iba tebe.
    Navyše už pár rokov Shimano vyrába aj náboje na priemyselných ložiskách a nie len na kónusoch, ktoré keď nastavíš tak fungujú skvele.
    28.04.2022 - 21:07:54
    02
    Tak pre tych, co si ani nekliknu na pridane linky, aby vedeli, co kritizujem a vyjadrovali sa k teme, zvyraznujem cervenym ;) Link na ktory technologicky piktogram "quick engagement" odkazuje je tu:
    https://bike.shimano.com/en-EU/technologies/component/details/quick-engagement.html
    Tyka sa to asi vsetkych "scylence" type nabojov XT - SLX. XTR je uvedene dobre.

    Prílohy:

    ShimanoHub.JPG
    ShimanoHub.JPG 72.74 KiB thumb_up0thumb_down

    28.04.2022 - 21:21:26
    00
    Kristina napísal:
    Navyše už pár rokov Shimano vyrába aj náboje na priemyselných ložiskách a nie len na kónusoch, ktoré keď nastavíš tak fungujú skvele.

    Napisal som, ze neviem o tom, ze by existovali "scylence" naboje s HG orechom . Takze nema pre mna zmysel patrat, ci Shimano robi aj loziskove naboje (ktore preferujem), kedze tieto mnoziny budu aj tak disjunktne.
    Ale nemam uplny prehlad o Shimano sortimente, takze velmi rad pritam link na scylence type naboj s HG orechom a aj na plne loziskovy MTB zadny naboj (kludne aj typ bez Scylence orechu). Doteraz som zaregistroval len niektore polo-loziskove s loziskom len v orechu.
    28.04.2022 - 22:00:51
    00
    keyboard_arrow_up