Zdar, všade čítam na brzdy Avid BB7 len samú chválu, vynikajúco sú hodnotené aj na stránke mtbr.com. Chcel by som vedieť ako sú na tom tieto mechaniky oproti hydraulickým brzdám, ako príklad uvádzam Hayes HFX 9 XC. Ak sú teda BB 7 také vynikajúce, sú porovnateľné so záberom hydrauliky? Ak áno do akej miery? Resp. podľa Vás akej triede hydraulických bŕzd sú schopné konkurovať. Ďakujem.
Tieto 2 su jednoznacne neporovnatelne ......pretoze HFX nine je snad najlepsie brzda v pomere cena/vykon na trhu ...a absolutne nehovoriac o kombinacii s 203 kotucami ...to tu bolo niekde na mtbikeri tahane vlakno o tom ,ze tato kombinacia dopadla nejak vyborne v teste kotucovch brzd.......inak myslim ze avid BB by mohli byt snad porovnatelne s njakymi Tektro auriga comp a podobne.....ale hlavne ich treba mat dobre nastavene ,odvzdusnene ...potom je to samozrejme o dostickach a kotucoch.
Mna by osobne skorej zaujimalo take porovnanie HFX 9 a Stroker Trial.....ak mate niekto skusenosti
nemam vyskusane ......a moc praxi zatial s kotucovkami nemam , mam sice ake take precitane,ale za par dni mi pride bike so stroker trialmi ......to je ten dovod ...inak v tomto ti neporadim ale zajtra rano bude v tejto teme tipujem tak 20 prispevkov ...neboj ...tiii budu vediet...inak tam su hlavne 3 druhy: organicke ...semi metalicke a metalicke .....a najviac si chvalia metaliky ...ale budu pravdepodobne drahsie.....inak urcite sa tu zachvilu strhne diskusia jak hovado---cim horsie pocasie...tym viac prispevkov
PRE ja_michalko: koolstop ake? myslim tie organiky ...semi ci metaliky
mne sa najlepsie osvedcili hayes kotuce (velkost si uz vyber sam aku potrebujes) a dosticky hayes sintrovane, skusal som aj inych vyrobcov ale bola to bud bieda, alebo o nieco horsie ako tie hayesacke dosticky, semi-metalicke som mal raz a okrem toho ze som ich hned zjazdil som bol spokojny, ale viac sa mi pacia tie sintrovane
nevravim ze napr. BBB nerobi fajn brzdove dosticky, kedze som ich ani neskusal, ale s toho co som skusil mi hayes vysli najlepsie a nemam uz potrebu experimentovat
najhorsie zatial boli asi goldfreny - brzdili aj celkom fajn, horsie bolo ze brzdna hmota bola moc hruba tak som to musel malinko zbrusit aby to vobez voslo do prasata tak aby tam ostalo aj miesto na kotuc
inac brzdy su to v pohode - teda az na tu vahu.... no ale co uz, zatial spokojnost a nechystam sa menit, ked uz tak cely bajk
Tieto 2 su jednoznacne neporovnatelne ......pretoze HFX nine je snad najlepsie brzda v pomere cena/vykon na trhu ...a absolutne nehovoriac o kombinacii s 203 kotucami ...to tu bolo niekde na mtbikeri tahane vlakno o tom ,ze tato kombinacia dopadla nejak vyborne v teste kotucovch brzd.......inak myslim ze avid BB by mohli byt snad porovnatelne s njakymi Tektro auriga comp a podobne.....ale hlavne ich treba mat dobre nastavene ,odvzdusnene ...potom je to samozrejme o dostickach a kotucoch.
Mna by osobne skorej zaujimalo take porovnanie HFX 9 a Stroker Trial.....ak mate niekto skusenosti
tak teraz som sa dozvedel kopu novych veci. Na HFX 9 kazdy nadaval, brzdia zevraj ok ale ked sa prehrievaju stracaju ucinok. je to stara brzda a nekupil by som ju ani za dobry peniaz. kedysi mala svoju slavu no to mohlo byt pred piatimi rokmi. Teraz mas v inzerciach vseliake super brzdy za dobry peniaz.
A BB7 su mechaniky takze neviem co tu je rec o odvzdusnovani. Mal som ich na 160 kotucoch, boli jedovate a brzdili obstojne. Jedina chybicka bola, ze prasa sa mi zdalo trochu poddimenzovane cize sa roztlacalo pri brzdeni a packa mala tym padom trochu gumovejsi chod. Kombinoval by som ich s Avid Speed dial packami alebo nieco obdobne (shimano LX, Tektro eclipse). a urcite treba mat lepsi bowden a lanko, dost to pomoze. Kotuce by som zobral asi 180 a 160 ak nie viac, dopredu 160ka bola uz celkom mala.
Cize by som z tychto dvoch bral avidy, ale keby bolo na vyber tak by som bral urcite ine lepsie hydrauliky napr od Shimana.
HFX 9 hydry som vozil, a boli nanic. Nebrzdilo to (dole Rohatkov som to ubrzdil len ocami, na 203 kotuci). Po nahodeni Coolstop dosticiek sa to znacne zlepsilo ale stale to bolo o nicom. Podotykam, ze som na tom mal 2.3 alberta a 15kg bajk, takze ti, co vozili papierove racing ralphy na 11kg chrtom bajku si to mozno nevsimli, ze to nebrzdi. Po vymene brzd za Avid Juice 7 som uz s brzdami problem nemal. Prehriatie hayesov pri zjazde z Tremalza by myslim zase mohol porozpravat dalsi bajker. Plus, ked sa raz prehriali tak uz stratili brzdny ucinok trochu (natrvalo vraj, mam z pocutia). No ale hovorim, na lahky XC bajk a lahkeho jazdca to mozno staci A najlepsia brzda pomer cena vykon je podla mna Juice 3, kedze par kupis asi za 30euro
ano to mozem potvrdit, tiez sa mi ich podarilo prehriat a potom som cakal kym sa zas dostanu do prevadzkovej teploty - ( po vychladnuti brzdia ako pred prehriatim, akurat je to dost nepriemne ked chces brzdit a najprv paka stuhne a hned v zapeti ide az k riaditkam a nic s toho , ale nejazdim ziadny extrem takze mne to zatial staci a viem co do nej mozem cakat a co nie... a postupne s toho spravim bajk do mesta
ale tiez sa pridavam k nazoru ze teraz by som ich uz rozhodne nekupil a to napriek tomu ze som + - spokojny, ale na trhu je strasne vela lepsich brzd ktore by som ja osobne uprednostnil
ak kotuce jednoznacne hydrauliky, BB7 su fajn a medzi mechanikami su na s***** ale to je asi tak vsetko
inac "uvarenie" brzdy sa sa ciastocne zredukovat pouzitim brzdovaj kvapaliny s vyssim bodom varu a tiez jej obcasnou vymenou
Ako teda vznika prehrievanie?
Tym , ze sa zacne varit kvapalina?
PS: pre Tidliho : fakt nejsom taky blby ze by som chcel odvzdusnovat mechaniky .......
K tym juicam ...samozrejme dobra brzda....o tom ziadna
Nebodaj by ste skutocne brali radsej BB7 ako HFX nine?
prehrievanie - trenim dosticiek o kotuc vzrasta teplota v zavislosti od tlaku ... bla bla bla , no az dojde k tomu ze disk a prasa sa nestacia dostatocne rychlo ochladzovat a nastava v prasati (nie v celom objeme brzdovej kvpaliny/oleja) bod varu hydraulickeho media a tym dojde o strate kontroly nad brzdou - kedze ta funhuje na zaklade "nestlacitelnosti" kvapalin, ale ked sa cast kvapaliny premeni na plyn ktory je uz stlcitelny nastava problem...
kedze hadraulicke kvapaliny (oleje nie) su hygroskopicke a dokazu do seba dostavat vlhkost s okolia casom sa bod varu danej kvapaliny zmensuje kedze je nariedena vodou
Tidli si asi len zle precital co si napisal, kedze tam hovoris o odvzdusnoani a nastavovani Aurig
Neviem ale BB7 a HFX tazko, ja rozhodne hydry ale ked tak uz nieco ine a nie HFX, radsej tie Juicy 3 alebo nejake formulky
a ked sa kvapalina zacne premienat na plyn ...zvysi svoj objem ..teda by v celej sustave nastal vyssi tlak...neznamenalo by to tym padom stlacenie piestov?
ImRo - ani nie, pretoze ten tlak nie je dostatocne velky
posobenim na brzdovu paku (nasledne piest ... atd) vytvoris väcsi tlak ako spravi ta "vyparena" kvapalina, ktora sice logicky urcity tlak vytvori, avsak nie dostatocny a zaroven znemoznuje prenost tlaku od brzdovej paky na brzdove dosticky
HFX9 som mal na 160mm kotucoch, brzdny ucinok podla mna slaby, davkovatelnost v pohode. Nedavno som ich skusil aj na 203ke kotuci ale proti 160tkam to nie je ziadna brutalna zmena. Ked som minul origos dosky mal som tam cervene coolstopy, pamatam si ze brzdny ucinok sa zlepsil ale stale to nebolo ono. Inac tvar pacok mi vyhovoval a myslim ze tato brdzda je taka brzdova klasika a mal ju asi kazdy kto jazdil v zaciatokch kotucoviek. Poznam ludi co ju aj dnes pouzivaju na FR/DH bikoch a su s brdnym ucinkom na 203 kotucoch spokojny. Holt kazdy mame ine kriteria... Inac ta brzda je asi neznicitelna a ma pomerne velke a na dnesnu dobu asi aj skarede prasa. O nejakom prehrievani neviem nic, raz som sice na nich dosticky uvaril ale pokles brzdneho ucinku sa nedostavil, len smradu kopec a prasa malo teplotu ze sa na nom dalo opalit, dosky sa po par dnoch vydrolili. Musim ale napisat ze sa jednalo o akciu kde by sa asi upiekla drtiva vacsina dnesnych brzd... pisal sa rok 2004.
Niekde tu zaznelo nieco o shimanach 486, hned mozem napisat ze tieto brzdy s kotucmi 203/160 brzdia aj na povodnych dostickach omnoho lepsie proti HFX9, a nevidim vobec dovod riesit ine dosky koli brzdnemu ucinku. Davkovatelnost dostacujuca myslim ze mozno o drobec lepsie ako na hayesoch. A daju sa kupit za 30E co si myslim ze hlavne pre toho kto casto pada a nici veci je turbo cena. Ziadne problemy s netesnostou ako u urcitej serie 485 som nezaznamenal.
ImRo: Ked pises tak nezrozumitelne tak sa necuduj, ze to niekto nemusi pochopit presne tak, ako si to myslel Nic v zlom.
Ja by som z tychto dvoch urcite bral bb7, alebo ked uz Hayes Mag, kamarat ich vozi uz niekolko rokov, su mega lahke na odvzdusnenie aj s domacim naradim a brzdia ok, teda aspon on sa nestazuje
Ku zovreniu kvapaliny v prasati, skor by som povedal ze bude kvapalina vytlacena do expanzky pokial nie je paka mierne alebo uplne stlacena stlacena, alebo ked sa na chvilu uvolni. Potom ma uz zovreta kvapalina v prasati podstatne viac miesta a s brzdami sa uz neda zabrzdit.
BB7 su zevraj najlepsie mechanicke...Hayes HFX 9 som mal a nebol som spokojny,ale asi preto ze som kupil uz pokazene...zadna brzdila perfektne,ale o prednej sa to nedalo povedat...a rozmyslal si nad Avid juicy 5,7??
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mna by osobne skorej zaujimalo take porovnanie HFX 9 a Stroker Trial.....ak mate niekto skusenosti
PRE ja_michalko: koolstop ake? myslim tie organiky ...semi ci metaliky
nevravim ze napr. BBB nerobi fajn brzdove dosticky, kedze som ich ani neskusal, ale s toho co som skusil mi hayes vysli najlepsie a nemam uz potrebu experimentovat
najhorsie zatial boli asi goldfreny - brzdili aj celkom fajn, horsie bolo ze brzdna hmota bola moc hruba tak som to musel malinko zbrusit aby to vobez voslo do prasata tak aby tam ostalo aj miesto na kotuc
inac brzdy su to v pohode - teda az na tu vahu.... no ale co uz, zatial spokojnost a nechystam sa menit, ked uz tak cely bajk
Mna by osobne skorej zaujimalo take porovnanie HFX 9 a Stroker Trial.....ak mate niekto skusenosti
tak teraz som sa dozvedel kopu novych veci. Na HFX 9 kazdy nadaval, brzdia zevraj ok ale ked sa prehrievaju stracaju ucinok. je to stara brzda a nekupil by som ju ani za dobry peniaz. kedysi mala svoju slavu no to mohlo byt pred piatimi rokmi. Teraz mas v inzerciach vseliake super brzdy za dobry peniaz.
A BB7 su mechaniky takze neviem co tu je rec o odvzdusnovani. Mal som ich na 160 kotucoch, boli jedovate a brzdili obstojne. Jedina chybicka bola, ze prasa sa mi zdalo trochu poddimenzovane cize sa roztlacalo pri brzdeni a packa mala tym padom trochu gumovejsi chod. Kombinoval by som ich s Avid Speed dial packami alebo nieco obdobne (shimano LX, Tektro eclipse). a urcite treba mat lepsi bowden a lanko, dost to pomoze. Kotuce by som zobral asi 180 a 160 ak nie viac, dopredu 160ka bola uz celkom mala.
Cize by som z tychto dvoch bral avidy, ale keby bolo na vyber tak by som bral urcite ine lepsie hydrauliky napr od Shimana.
ale tiez sa pridavam k nazoru ze teraz by som ich uz rozhodne nekupil a to napriek tomu ze som + - spokojny, ale na trhu je strasne vela lepsich brzd ktore by som ja osobne uprednostnil
ak kotuce jednoznacne hydrauliky, BB7 su fajn a medzi mechanikami su na s***** ale to je asi tak vsetko
inac "uvarenie" brzdy sa sa ciastocne zredukovat pouzitim brzdovaj kvapaliny s vyssim bodom varu a tiez jej obcasnou vymenou
Tym , ze sa zacne varit kvapalina?
PS: pre Tidliho : fakt nejsom taky blby ze by som chcel odvzdusnovat mechaniky .......
K tym juicam ...samozrejme dobra brzda....o tom ziadna
Nebodaj by ste skutocne brali radsej BB7 ako HFX nine?
kedze hadraulicke kvapaliny (oleje nie) su hygroskopicke a dokazu do seba dostavat vlhkost s okolia casom sa bod varu danej kvapaliny zmensuje kedze je nariedena vodou
Tidli si asi len zle precital co si napisal, kedze tam hovoris o odvzdusnoani a nastavovani Aurig
Neviem ale BB7 a HFX tazko, ja rozhodne hydry ale ked tak uz nieco ine a nie HFX, radsej tie Juicy 3 alebo nejake formulky
posobenim na brzdovu paku (nasledne piest ... atd) vytvoris väcsi tlak ako spravi ta "vyparena" kvapalina, ktora sice logicky urcity tlak vytvori, avsak nie dostatocny a zaroven znemoznuje prenost tlaku od brzdovej paky na brzdove dosticky
Niekde tu zaznelo nieco o shimanach 486, hned mozem napisat ze tieto brzdy s kotucmi 203/160 brzdia aj na povodnych dostickach omnoho lepsie proti HFX9, a nevidim vobec dovod riesit ine dosky koli brzdnemu ucinku. Davkovatelnost dostacujuca myslim ze mozno o drobec lepsie ako na hayesoch. A daju sa kupit za 30E co si myslim ze hlavne pre toho kto casto pada a nici veci je turbo cena. Ziadne problemy s netesnostou ako u urcitej serie 485 som nezaznamenal.
Ja by som z tychto dvoch urcite bral bb7, alebo ked uz Hayes Mag, kamarat ich vozi uz niekolko rokov, su mega lahke na odvzdusnenie aj s domacim naradim a brzdia ok, teda aspon on sa nestazuje
Ku zovreniu kvapaliny v prasati, skor by som povedal ze bude kvapalina vytlacena do expanzky pokial nie je paka mierne alebo uplne stlacena stlacena, alebo ked sa na chvilu uvolni. Potom ma uz zovreta kvapalina v prasati podstatne viac miesta a s brzdami sa uz neda zabrzdit.