Chcem sa opýtať, aký je rozdiel medzi týmito dvomi vidlicami? Čo znamená to "C" v označení RLC?
Aké máte skúsenosti s nimi?
posledný komentár: 6. 9. 2025 o 15:35
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44
posledný komentár: 6. 9. 2025 o 15:35
posledný komentár: 28. 7. 2025 o 8:44
Podstatný rozdiel je len v absencií nastavenia nízkorýchlostnej kompresie a v nastavení účinnosti lockoutu. Tieto dve veci však nie su nejak extra potrebné a funkčne poslúži rovnako RL ako RLC.
Pozor však ak ide o vidlice ročník 2010. Tam sa robia RL vidlice s klasickým systémom tlmenia > open oil bath. Od roku 2010 sa začali však vyrábať aj vidlice s tlmením FIT, kde je olej uzavretý a izolovaný olej od vzduchu v tlmiči. Je to novšia verzia vidlice a funkčne by mala byť podľa všetkého na tom lepšie ako tá stará s klasickou > open oil bath. Nemal som zatiaľ možnosť skúsiť FIT. Rozoznať sa to dá hlavne podľa umiestnenia nastavenia reboundu. Ak je červené kolečko na spodu pravej nohy ide o FIT ak je na vrchu pravej ide o klasický systém otvoreného tlmiča. Od roku 2010 budú teda RL vidlice zatiaľ s otvoreným tlmičom a RLC s FIT uzavretým tlmičom.
Teda ak by bola tá RLC vidla s FIT tlmením uprednostnil by som ju pred RL s klasikou, pravdepodobné však je, že ide o obé vidlice s klasickým ešte otvoreným tlmičom (rebound vpravo na korunke). V tom prípade by som uprednostnil RL v prípade priaznivejšej ceny, ak je cena rovnaká tak potom RLC.
Nízkorýchlostné kompresné tlmenie sa nastavuje modrým objímacím kolieskom pod lock-out páčkou.
Kompresné tlmenie reguluje rýchlosť, akou sa vidlica stláča.
u Modelů 2010 je to trochu složitější, RLC je přepracovaná a komplet jiná.
v praxi to znamená, že pri normálnom šlapaní, dokážeš nastaviť (eliminovať) pohupovanie vyvolané (nesprávnym) šlapaním. V skutočnosti privieraš ventil, ktorý blokuje vidlu aby išla bez prolémov do zdvihu. U RLC je možné nastavenie medzi 5-15kg na odtrh. RL má pevne nastavené zhruba polovičku hodnoty, čiže 10kg (líši sa to od vidly k vidle). Za predpokladu že vieš šlapať do kruhu tak je to v podstate len ***** chodu ktoré ale môžeš na RLC čiastočne ovplyvniť. Z vyššou hodnotou odtrhu bude vidla menej citlivá na menšie nerovnosti, takže menej komfortu za vela penazí
Nenapadlo ma, že na vidliciach s označením RLC je ešte aj takáto možnosť.
Podľa toho, čo píše Lapierre a Roman, tak to nebude až tak potrebná vec.
To Roman : Otázka je, či sa dá šlapať do kruhu po lesnej ceste z Marianky na Kačín - vtedy šlapem v stoji. Možno toto je ten prípad, kedy by som využil low speed kompresiu. Alebo sa mýlim??
Citlivá vidla sa ti bude zanárať a ked chceš niečo čo sa ti pod brzdením neponára tak zvol "X" (Teralogic) kde reaguje vidla až na počiatočný náraz. Ked je odtrh nastavený natvrdo (ako s lockom o niečo lepšie) pri mäkšom nastavení cítiť prekonanie bodu (cvaknutie) a vtedy ide do zdvihu. Najúžasnejšia vec je že ked brzdíš tak sa nič nezanoruje .... dovtedy, kým neprekonáš nastavenie prípadne prekážka, vtedy cvakne a vidla sa zanorí do zdvihu. Skoro som pokračoval bez biku, nakolko som dobrzdoval na prednom kolese a zrazu sa zanorila o niekolko cm. brrr nemusím.
pri náraze by sa ti aj tak zanorila na plný možný zdvih, takže by to vyšlo rovnako
v prípade absencie, je predok pri brdzení predvídatelný a kontrolovatelný.
F = kx
F = ma
takze ti to je na dve veci...
na druhej strane aj ked ho nemám rád ***** chodu), zo všetkých systémov na eliminovanie pohupovania je najviac prepracovaný a kupodivu funkčný, takže smekám pred konštruktérmi.
PS: niekde som dával aj fotku v rozobratom stave ...