Skusenost nemam, ale na kolko aj pri minimalnych nerovnoastiach musi pruzit vlozka (ziaden priestor medzi plastom a vlozkou) bude to brutalne zatlmene. Nie len na odskok ale aj na stlacenie. Cize valivy odpor pojde razantne hore, Ak sa ti tam podari pichnit nejaky kus skla, trnu alebo niecoho, najst to v tej pene aby to nerobilo znava defekt po vymene duse moze byt dost problem. Osobne nevidim vyhody tejto konstrukcie. Ale to je len teoreticka uvaha, vyskusane nemam.
Myslíš tú červenú či zelenú vložku?
Neviem ako to Myslíš s tou dušou ale logicky by tam už duša nebola s tou vložkou. Bol by to bezdušový systém + vložka.
Aha, pisal som o tej zelenej, Ten prispevok s cervenou som prehliadol.
Kazdopadne ta cervena vyzera byt cisty cushcore. Cena skoro rovnaka hmotnost podobne, konstrukcia tiez. Ja by som uz potom asi radsej volil cush core, predsa len je to viac otestovane a overene. Skor by som vedel co od toho cakat.
dnes trápenie s Rivalom, a zaujímavé zistenie dostať len samotný 29" insert na 29" ráfik bol pôrod. S plášťom dupľom, nechcem vedieť ako to vyzujem keď bude treba... No viac ma zaujalo zistenie, že 29" insert sadne na 27,5" ráfik s tým že ho treba ešte máličko natiahnuť, na obutie/vyzutie spolu s plášťom treba minimum úsilia navyše, pätky plášťa sa dajú v pohode natlačiť pod insert do žliabku v ráfiku čo výrazne zjednoduší obúvanie, pri kombinácii 29"/29" som o tomto mohol len snívať že ich tam natlačím
Insert treba riadne ponaťahovať ešte pred tým ako ho budeš dávať do plášťa. Môj postup:nohami stúpiť na insert, rukami riadne natiahnuť - neboj sa do toho zaprieť neroztrhne sa
Jednu stranu plášťa nasadiť na ráfik, natiahnuť insert na ráfik a vlastne naraz aj do plášťa,
Vždy kontrolovať ci sú pätky plášťa pekne v strede ráfka a pomaly ako keby podkladat pätky pod insert
Maxxis plášť a Rival som nahadzoval na Bontrager raf s dvoma plastovými mont.pakami za 3€
Schwalbe plášť ani s kovovými nešiel, ale tie mám problém aj bez insertu vôbec dat dole z rafika
dnes trápenie s Rivalom, a zaujímavé zistenie dostať len samotný 29" insert na 29" ráfik bol pôrod. S plášťom dupľom, nechcem vedieť ako to vyzujem keď bude treba... No viac ma zaujalo zistenie, že 29" insert sadne na 27,5" ráfik s tým že ho treba ešte máličko natiahnuť, na obutie/vyzutie spolu s plášťom treba minimum úsilia navyše, pätky plášťa sa dajú v pohode natlačiť pod insert do žliabku v ráfiku čo výrazne zjednoduší obúvanie, pri kombinácii 29"/29" som o tomto mohol len snívať že ich tam natlačím
Ako to tak citam, je vobec sanca to vyzut vonku na vyjazde a dat tam dusu? Pripradne nejako inak riesit napr. preseknutu bocnicu ? Alebo to je rezim dojazd na inserte a hotovo?
toto všetko ovládam, nie je to prvý insert čo som nahadzoval ale prvý od Rivalu. Naťahovanie samotného insertu by som prirovnal k naťahovaniu novej galusky na ráfik aj to si dovolím tvrdiť že ide ľahšie...
Jednu stranu plášťa nasadiť na ráfik, natiahnuť insert na ráfik a vlastne naraz aj do plášťa. Vždy kontrolovať ci sú pätky plášťa pekne v strede ráfka a pomaly ako keby podkladat pätky pod insert ...
tento postup 0 bodov, akonáhle nasadím jednu stranu plášťa na ráfik insert nemám ako poriadne chytiť aby som ho dokázal dostatočne natiahnuť a dostať na miesto, ten plášť proste zavadzia, taktiež napchať pätky do žliabku bez šanci, nedokážem ten insert nadvihnúť dostatočne nato aby tam tá pätka vliezla. Giant TRX ráfky (30mm vnútro) a Vittoria plášte. Keď som to skúšal na 27,5 ZTR flow MK3 ráfku a Michelin plášťom tak všetko úplne bez problémov... preto mi tak nejak vŕta v hlave myšlienka že ten insert je proste o číslo menší ako by mal byť...
skusenost s rimpactom z tohoto tyzdna:
objednal som kombo 1ks original +1ks pro, 27,5.
cena aj dodanim 80e/kombo.
dodanie : riesene aj v teme wiggle kvoli brexitu
dodanie cca 7 prac dni, neplatil som nic navyse,
mozno to bolo aj tym ze uviedli na dokument na krabici hodnotu tovaru iba 15libier .
uvadzane hmotnosti vyrobcom sedia (cca 100g original , 150g pro)
skusenost s nahadzovanim originalu na rafik raceface next dobra, ziadny zasadny problem, postupovane podla jutubov.
skusal som aj vyzuvanie a naozaj je to vacsi problem kedze insert tlaci zvnutra na patky.
vyzuvanie som vlastne musel vyskusat, kedze som nechal povodny ventil s jednym otvorom a neosadil original od rimpactu.
po nafukani plašta sa ventil insertom uzatvoril az natolko, ze ani po odstraneni jadra ventilu takmer neslo sfuknut koleso
este planujem otestovat nakolko to je savé.
Ako to tak citam, je vobec sanca to vyzut vonku na vyjazde a dat tam dusu? Pripradne nejako inak riesit napr. preseknutu bocnicu ? Alebo to je rezim dojazd na inserte a hotovo?
ja mam pocit že to bude problém vyzuť doma nie to ešte niekde v teréne
Pri týchto insertoch ako Rival a pod je to daň za dobré vlastnosti ohľadom vystuženia bočníc plášťa. Keď som to tak pozeral to musí byť peklo tam natiahnuť. Práve plášte Vittoria môžu robiť problém. Ja ich tiež mám a oni sa samé o sebe dosť ťažko nasadzujú na rôzny typy ráfov. Ich výhoda je, že vyzuť ich aj pri nízkom tlaku je prakticky nemožné.
Pri nasadzovaní platí to čo tu bolo spomenuté. Snažiť sa pätky dostať pod insert do žliabku v ráfe a postupne po kúskoch nasadzovať bočnicu montpákou. V podstate na Pepi´s insertoch to ide ako z čítanky, ale na Pepis zas nie je schopnosť vystuženia bočnice - insert sa plášťa nedotýka.
Oprava v teréne neviem ako by šla na Rivaloch..ak majú v sebe dieru na ventil, tak by sa možno dala do priestoru nad insertom vložiť duša...u Pepis je to vyriešené..tam diera na ventil nie je..takže ak dostanem defekt a budem to musieť riešiť dušou na dojazd, tak nudlu vybrať, dať si ju okolo krku ako vavrínový veniec a takto dôjsť domov. Na inserte sa ale dá dôjsť, ale ťahať s tým po rovine 10-ky km by sa mi nechcelo.
Ináč na Pepisoch je jedna výhoda teraz v zime, ktorá je ináč trochu nevýhodou...to že Pepis nevystužuje úplne bočnicu plášťa je super pri jazde na nízkom tlaku v snehu, plášť je potrebné aby sa riadne deformoval..práve veľkoobjemové plášte od Maxxis sú na toto veľmi dobré
pokial FiLus píše, že rival siel nahodil na rafik tazko tak si neviem predstavit ako tazko pojde vyzuvat plašt.
rimpact siel na rafik celkom lahko, ale vyzuvanie plašta bolo citelne tazsie ako bez insertu.
a to este nebolo obschnute mlieko v styku patka/rafik...
To je ale dost velka nevuhoda insertu o ktorej sa nikde nehovori. V snahe urbit odolnejsi system, vlastne mozes vytvorit v terene neopravitelny system. Dokazal som v terene vzdy opravit vsetko, ci zalepit dusu, ci podlepit plast, narovnat rafik na tolko aby bl pojazdny. Ale ak nedokazem vyzut koleso, asi naozaj ostava len dojazd na vlozke co teda nevim ci je akceptovatelne riesenie. Mozno niekde v bikeparku, ale ak ti hrozi 20-30km na inserte bez vzduchu to moze byt celkom problem. Mozno je naozaj plast s niecom ako DH casing lepsia volba ako insert.
Ja som s tým prešiel necelých 10km po hrádzi zo žiliny domov...som sa hral s tlakom - neviem prečo, ale každé dobrodružstvo začína blbým nápadom .... a moja výborná pumpa Lezyne mi ako som ju dával dolu vytrhla jadro ventilu Takže na inserte Pepis sa dá ísť..a myslím, že RIVAL bude svojim tvarom lepšie držať plášť s nulovým tlakom. Ktosi tu nedávno dával fotky tuším tých RIVALOV...ja neviem či neboli cez ne diery a v nich ventily bezdušové...to by sa v prípade defektu dalo vybrať a medzi insert a koleso napchať dušu a núdzovo prejsť.
s ocelovym vyzuvakom das dolu insert bez problemu. A ci nesies 2x umely, alebo 2x ocelovy je v podstate jedno. Ocelovy rovno pouzivam aj ako otvarac na pivo.
Tak Vittorie bez insertu viem nahodiť aj zhodiť rukami s tých ráfkov s AirLinerom detto, ono v prípade defektu nie je problém nahodiť dušu, pokojne aj nad insert ak je dostatočne dlhý ventil. Problém vidím hlavne v tom vôbec tie zapadnuté pätky strhnúť s ráfika a vôbec vyzuť aspoň jednu stranu bez poškodenia či už plášťa alebo ráfku. V lete chcem zapletať karbóny ale ak to má byť takéto kapanie tak kašľať na nejakú zlepšenú oporu bočníc, nahodím Procore a svätý pokoj. Akurát možem dúfať že nepichnem
Hmm. V hlave sa mi rodí otázka..či by nebol lepší dáky poriadny vystužený plášť s hmotnosťou cca rovnajúcou sa klasickému plášťu + insert...ale pokiaľ viem nikto nič také zatiaľ neponúka..lebo by dosť ľudí len pindalo na to aké sú to ťažítka. Táto téma ma pomaly ale i100 viac odrádza ako motivuje
mne ide hlavne o ráfiky... aj keď som jazdil DH plášť čo mal v pohode takmer kilo a pol a plášť ako taký vydržal veľa tak preliačiny na ráfiku pribúdali jedna radosť a meniť 2 ráfky za sezónu sa mi zrovna nechce
Zrejme to trocha generalizujeme. Je vela typov insertov, kazdy sa bude inak obuvat/vyzuvat a bude mat aj ine vlastnosti pri jazde. Predpokladam, ze prevedenia ako ten Tubolight EVO by sa mohol aj lahko obuvat a vyzuvat. Ta drazka by mala pustit patku lahsie do stredu rafu. copyrighttubolight.bike tubolight.bike
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Neviem ako to Myslíš s tou dušou ale logicky by tam už duša nebola s tou vložkou. Bol by to bezdušový systém + vložka.
Kazdopadne ta cervena vyzera byt cisty cushcore. Cena skoro rovnaka hmotnost podobne, konstrukcia tiez. Ja by som uz potom asi radsej volil cush core, predsa len je to viac otestovane a overene. Skor by som vedel co od toho cakat.
Jednu stranu plášťa nasadiť na ráfik, natiahnuť insert na ráfik a vlastne naraz aj do plášťa,
Vždy kontrolovať ci sú pätky plášťa pekne v strede ráfka a pomaly ako keby podkladat pätky pod insert
Maxxis plášť a Rival som nahadzoval na Bontrager raf s dvoma plastovými mont.pakami za 3€
Schwalbe plášť ani s kovovými nešiel, ale tie mám problém aj bez insertu vôbec dat dole z rafika
tento postup 0 bodov, akonáhle nasadím jednu stranu plášťa na ráfik insert nemám ako poriadne chytiť aby som ho dokázal dostatočne natiahnuť a dostať na miesto, ten plášť proste zavadzia, taktiež napchať pätky do žliabku bez šanci, nedokážem ten insert nadvihnúť dostatočne nato aby tam tá pätka vliezla. Giant TRX ráfky (30mm vnútro) a Vittoria plášte. Keď som to skúšal na 27,5 ZTR flow MK3 ráfku a Michelin plášťom tak všetko úplne bez problémov... preto mi tak nejak vŕta v hlave myšlienka že ten insert je proste o číslo menší ako by mal byť...
objednal som kombo 1ks original +1ks pro, 27,5.
cena aj dodanim 80e/kombo.
dodanie : riesene aj v teme wiggle kvoli brexitu
dodanie cca 7 prac dni, neplatil som nic navyse,
mozno to bolo aj tym ze uviedli na dokument na krabici hodnotu tovaru iba 15libier
uvadzane hmotnosti vyrobcom sedia (cca 100g original , 150g pro)
skusenost s nahadzovanim originalu na rafik raceface next dobra, ziadny zasadny problem, postupovane podla jutubov.
skusal som aj vyzuvanie a naozaj je to vacsi problem kedze insert tlaci zvnutra na patky.
vyzuvanie som vlastne musel vyskusat, kedze som nechal povodny ventil s jednym otvorom a neosadil original od rimpactu.
po nafukani plašta sa ventil insertom uzatvoril az natolko, ze ani po odstraneni jadra ventilu takmer neslo sfuknut koleso
este planujem otestovat nakolko to je savé.
ja mam pocit že to bude problém vyzuť doma nie to ešte niekde v teréne
Pri nasadzovaní platí to čo tu bolo spomenuté. Snažiť sa pätky dostať pod insert do žliabku v ráfe a postupne po kúskoch nasadzovať bočnicu montpákou. V podstate na Pepi´s insertoch to ide ako z čítanky, ale na Pepis zas nie je schopnosť vystuženia bočnice - insert sa plášťa nedotýka.
Oprava v teréne neviem ako by šla na Rivaloch..ak majú v sebe dieru na ventil, tak by sa možno dala do priestoru nad insertom vložiť duša...u Pepis je to vyriešené..tam diera na ventil nie je..takže ak dostanem defekt a budem to musieť riešiť dušou na dojazd, tak nudlu vybrať, dať si ju okolo krku ako vavrínový veniec a takto dôjsť domov. Na inserte sa ale dá dôjsť, ale ťahať s tým po rovine 10-ky km by sa mi nechcelo.
Ináč na Pepisoch je jedna výhoda teraz v zime, ktorá je ináč trochu nevýhodou...to že Pepis nevystužuje úplne bočnicu plášťa je super pri jazde na nízkom tlaku v snehu, plášť je potrebné aby sa riadne deformoval..práve veľkoobjemové plášte od Maxxis sú na toto veľmi dobré
rimpact siel na rafik celkom lahko, ale vyzuvanie plašta bolo citelne tazsie ako bez insertu.
a to este nebolo obschnute mlieko v styku patka/rafik...