V zadnom kolese vozím Panzer a spokojnosť. Dostalo už pár tvrdých rán, ktoré by asi skončili preliačeným ráfikom a zatiaľ všetko ok.
Inštalácia jednoduchá vďaka profilu, netreba špeciálny ventil ako pri niektorých iných riešeniach. Nahodené Lidl pumpou na prvý krát. Mlieko som dal to čo bolo priložené a funguje celkom slušne. Pri zjazde z chaty pod Kľačianskou Magurou som prerezal bočnicu, po vložení knôtu ju hneď zalepilo, stačilo dofúkať. Odvtedy najazdených dalších 500-600 km bez podliepania a tlak drží.
Tlaky vozím okolo 1.4 vpredu a 1.6 baru vzadu pri 85-87 kg bez výstroje. Plášte Schwalbe MM + HD. Prvé jazdy som pociťoval, že bike ide do kopca subjektívne trochu pomalšie, ale časom som si zvykol.
To je tak asi tak všetko čo mi momentálne napadá. Keby si niečo konkrétne chcel ešte vedieť tak sa pýtaj. Ak budem vedieť tak odpoviem. Ozaj a prečo Panzer? Nejak som nešpekuloval a nečítal recenzie. Kamoš ho objednával tak som mu napísal nech vezme aj mne.
Na tomto webe ich testovali viacero, vacsinu z bezne dostupnych, tak postuduj... https://dolekop.com/ Treba hladat v testoch vložka alebo tak nejak.
Ja tiez nad tym vaham na nove karbon kola, teda minimalne dozadu, ale stale sa jaksi neviem rozhodnut...
Mne nejde priopritne o ochranu rafu. Mne ide o tlmenie odskakovania. Ak som to spravne pochopil tak lahky casing s vlozkou by mal tlmit poskakovanie rovnako, alebo lepsie ako DH casing bez vlozky. Kolesa su vlastne nezatlmene pruzenie a na HT je to v zadu jedine pruzenie. Nechcem jazdit velky tazky DH plast v zadu, ale tiez nechcem aby mi zadok biku poskakoval na kamenoch a korenach ako lopticka. volodaj Zaznamenal si nejaku zmenu v chovani sa plastu, prilnavosti, hopsavosti, zvachalni sa v klopkach ?
Skusim to najskor takto nech sa nieco dizvie pripadne ja niekto dalsi. Imroman prosimta ak jazdis v HT nejaky insert mozes sa nam tu podelit o skusenosti pls. Mna osobne zaujima hlavne efekt tlmenia odskakovania zadneho kolesa. Ma to zmysle na taketo vyuzitie? Je lepsie jazdit silnejsi casing, alebo lahky plast plus vlozku? Vdaka za kzde info.
To odskakovanie HTčka som pociťoval aj ja, ale len ako nesúlad vidly a pevného zadku v skalnatých trailoch akých tu máme na okolí niekoľko (modrá z Polomu, Jeďľovina a Krvavá z CHPS). Výhoda insertu (Pepi´s noodle) bola v tom, že som mohol tlak spustiť pod 1,0 bar a potom to už neposkakovalo, ale hlavne trebalo správne vyladiť odskok, tlmenie a pridať tokeny do vidlice - to hlavne pomohol a v kombinácii s insertom to bolo super. Len mne sa nechcelo naspäť fúkať po každom zjazde zas tlak naspäť. Keď si tlak podhustil, tak si cítil už výrazne efekt čo opisuje volodaj, že pocitovo sa s tým ťažšie ťahá, ale zvykneš si.
Potom som už zistil, že na HTčku sa nikde neposuniem , alebo len veľmi pomaly ..jednoducho ten bicykel nech som ho vylepšoval akokoľvek, tak bol stále len také orezávatko. Tak som si kúpil rám TREK FUEL, insert vyhodil a chodím cez šutre ako na lietajúcom koberci. Ale priznám sa, že teraz som insert nahodil naspäť, ale kvôli inej veci. jazdím často v hlbokom snehu a niekedy idem aj pod 0,5 bar a nechcem si rozsekať koleso.
V podstate tá jazda bez tlaku to som tiež absolvoval...asi 8 km...nikomu to neprajem ..insert ušetrí ráf ale ten odpor preverí nohy
Super konecne niekto co to testol na HT. Planujem na sezonu prezut plaste. Chcem ist do 2,45" cca. Mam 29" 27mm rafy. Prioritne to je na trail jazdenie. Nie na vyslovene enduro alebo dh orientovane zjazdy. Obul by si lahsi casing a dal do zadneho kolesa nejaku lahku vlozku, alebo by si isiel do silnejsieho casingu, co by malo mat tiez tlmiaci efekt? O rafy sa az tak nebojim. Mam 75 kg a rafy su lacnaky.
Prioritne by si mal odľahčiť kolesá. Prejsť na solídny karbón a neurobiť chyby ako ja, keď som sa hral na gramára a dal si ráfy s 22mm vnútornou šírkou. Jednoducho slušné 30mm široké karbóny. Na ne potom obuť plášte s primeranou hmotnosťou. Isto nie nejaké papieráky, ale ani ťažítka. Popravde, ale keď som teraz vyskúšal Minion DHF+ 29x3,0 (zmes Dual - nejakých 1200g) tak som zostal unesený z toho čo to vie v ťažkom teréne, len potom príde sezóna a na dlhých presunoch by sa mi ich nechcelo po asfalte ťahať. Čiže ja ostávam asi pri Vittoriach..dopredu Agarro 2,6, dozadu Barzo 2,6. Alebo možno kombi Mazza2,4/Agarro2,35...ale plášť to bude chcieť u teba čo najširší..ideál možno dopredu Minion DHF 2.5..
Samozrejme po tomto procese by si mal minimálne dozadu dať insert, aby si tento celok ochránil a potom sa už len hrať s tlakom. Ako som spomínal, tak s insertom môžeš ísť aj bez tlaku, ale asi by som to neskúšal v rýchlosti dolu nejakými skalami a koreňmi...ako vhodný tlak ber porovnávaciu hodnotu 1,0 bar.
ja mam teraz nahonedene magic mary 29x2.4 supergravity spolu s cush core na tlakoch 20psi a 25psi na karton rafoch 33mm. Odjazdene mam zatial len na pumpu po pivo a spat. Takze feedback neviem momentalne poskytnut ziadny. Vaha systemu 100kg+ vacsinou alpske kameniste trate.
Ako nahradu mam pripravene maxisi 2.5 a 2.4 s EXO bocnicou. Predsa len supergravity a cush core je riadna kotva. Usetrim 0,7kg na obe kolesa.
co by ste odporucili pre 110kg "porizka" na e biku ? minuly rok som mal nespocetne vela defektov, odkedy som presiel na bezduse, nastastie ani jeden no tak ci tak som nosieval dost vysoke tlaky nakolko niesom najlahsi. premyslam ist trosku dole s tlakom no nerad by som rozmlatil kolesa. zatial su o mna velky favoriti mtb rival / technicke riesenie + podpora slovenskeho vyrobku) a panzer ( kompromis medzi peppis a cushcore, k zazdeho si zobral nieco ) co by ste odporucili ? bajk bude cube stereo hybrid 160 acionteam, pneu uz mam doma assegai a dissector 27,5+x 2.60
branomelis Hmotnost setu mojich kolies je 1800g co podla mna nie je tragedia na 27mm sirku 29" ak by som siel do karbonu tak vela neusetrim, mozno 100g za 1000E Tolko je bezne rozdiel v plastoch kus od kusu na dvoch kolesach.
Teraz mam obute conti MK v predu a CK v zadu v 2.3" Vsetko by bolo super az na to skackanie zadku. Jazdim 24 psi (1.6bar) v predu 26psi (1.8bar) v zadu. Ked idem s tlakom pod tieto hodnoty zacne sa to nepriemne zvachlat v zakrutach.
Uvazujem nasledovne bud supnem do zadnej vlozku a budem na vahe cca 2x770g plast + cca 100g vlozka= 1640g
alebo vymenim plast za Schwalbe NN 2.35" super trail speed grip a do predu pojde HANS DAMPF super trail soft bez vloziek 1075 g + 1045g=2120g
Verim ze na tom super trail casingu budem moct ist s tlakom tak nizko ze to odskakovat nebude a nebude sa to ani zut v zakrutach.
No mne na schwalbe mm super soft v predu na 27,5x2,35 pri 33mm plastoch pri 20psi par krat odhrnulo bocnicu ked som zahucal rychlo do klopenky. Po naslednom odsrani som musel ist hore z tlakom. Kenai radsej zober viacej hmotnosti -> mensie tlaky.
Celkovo by sa enduro/dh plaste nemali v zatacke krutit az tak ze to citis. Asi jazdis moc nizke tlaky, alebo mas uzky rafik.
Kenai....ja osobne by som si to HTčko chystal tak, aby mi vyhovovalo na pohodlnú jazdu. Na tlaku vzadu 1.8 bar to musí ozaj riadne odskakovať. Toľko ja jazdím keď sa chodím voziť na hrádzu na asfalt pri rýchlostnom priemere 25-26km/h. Ale píšeš že máš Conti Cross King. Ten plášť som si tiež kedysi kúpil dozadu a aj jazdil, ale to je mäkký plášť, nedrží moc dobre v ťažkom teréne a okrem toho sa rýchlo opotrebovával. Podobný plášť je BARZO..omnoho lepší plášť. Len ťažší od Conti, ale aj lepšia odolnosť bočníc. Len je to kategória kompromisného trailového plášťa. Ty už keď ideš vyslovene do schwalbe, tak budeš mať niečo okolo 950/900g. Konkrétne produkty ti tu radia borci čo to jazdia. Ale pri 1.45-1.5bar vzadu by sa ti nemalo nič žuť ani podobné veci robiť.
huskro1 Ja prave nemam enduro plaste to su skor take XC Conti Cros King a Conti Mountain King. Bocnice su sice pomerne odolne ale makunke. S defektami problem nemam.
branomelis Ano, tak nejak to bude. Len k tej vlozke si sa mi nevyjadril, myslis ze by tire insert mohol odstranit to zvachlanie a zatlmit to odskakovanie. Tvrdia ze to robi, logiku to ma. Elastomer sa proste narovnava pomalsie a tak spomaluje spatne vyskocenie plasta po jeho zatlaceni. Bocnice by to tiez mohlo spavnit aby sa to nezulo. Vaha by stale bola dobra a nemusel by som vyhodit skoro nove plaste. Ci je to marny pokus ?
Kenai
Kým mi neprišiel rekon 2.4 tak som mal nahodený vzadu na skúšku ardent race s insertom rival s tlakom okolo 1Bar. Ani pri takomto tlaku sa vôbec nežuval. Hmotnost mám +-ako ty resp. o pár kíl viac. Insert o dosť zpevnil bočnice, plášť bol širší o3mm a nízky tlak v zjazde krásne kopíroval terén. Ani pri nepeknom doskoku v rýchlom zjazde som nesekol plášť ani nezničil ráfik. Pro prehadzovaní plášťa som si všimol malé zárezky v inserte - zrejme stopy toho nepodareného doskoku.
On ten insert je tak viac menej vložený v ráfiku a pri širšom ráfiku aj celkom voľný. Ten plášť pruží v blízkosti insertu, možno sa bočnica jemne dotýka, ale že by sa to menej žuvalo pri náklone nepozorujem. Ale my tu ani nejaké extra klopenky nemáme v lesoch. Ja skôr naklápam na asfalte dosť hodne a pohoda. Nevyzujem. Skôr tlmenie odskakovania dosiahneš nižším tlakom a hlavne širším plášťom aj keď ten Conti 2,3 úplne úzky nie je.
Ja som si inserty kupoval hlavne kvôli tomu, že keď som to pustil po kameňoch na nízkych tlakoch, tak som už aj na bezdušiach rozrážal plášte, ale tak , že už som musel do toho pchať knoty, mlieko už mi tie diery nelepilo.
Inserty ako cushcore, rival sú o dosť širšie ako pepis a pod. Tie nie sú v ráfe vložené ale ho prekrývajú - vyčnievajú a tým pádom tlačia na bočnice plášťa = zpevnia bočnice
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inštalácia jednoduchá vďaka profilu, netreba špeciálny ventil ako pri niektorých iných riešeniach. Nahodené Lidl pumpou na prvý krát. Mlieko som dal to čo bolo priložené a funguje celkom slušne. Pri zjazde z chaty pod Kľačianskou Magurou som prerezal bočnicu, po vložení knôtu ju hneď zalepilo, stačilo dofúkať. Odvtedy najazdených dalších 500-600 km bez podliepania a tlak drží.
Tlaky vozím okolo 1.4 vpredu a 1.6 baru vzadu pri 85-87 kg bez výstroje. Plášte Schwalbe MM + HD. Prvé jazdy som pociťoval, že bike ide do kopca subjektívne trochu pomalšie, ale časom som si zvykol.
To je tak asi tak všetko čo mi momentálne napadá. Keby si niečo konkrétne chcel ešte vedieť tak sa pýtaj. Ak budem vedieť tak odpoviem. Ozaj a prečo Panzer? Nejak som nešpekuloval a nečítal recenzie. Kamoš ho objednával tak som mu napísal nech vezme aj mne.
Ja tiez nad tym vaham na nove karbon kola, teda minimalne dozadu, ale stale sa jaksi neviem rozhodnut...
Imroman prosimta ak jazdis v HT nejaky insert mozes sa nam tu podelit o skusenosti pls. Mna osobne zaujima hlavne efekt tlmenia odskakovania zadneho kolesa. Ma to zmysle na taketo vyuzitie? Je lepsie jazdit silnejsi casing, alebo lahky plast plus vlozku? Vdaka za kzde info.
Potom som už zistil, že na HTčku sa nikde neposuniem , alebo len veľmi pomaly ..jednoducho ten bicykel nech som ho vylepšoval akokoľvek, tak bol stále len také orezávatko. Tak som si kúpil rám TREK FUEL, insert vyhodil a chodím cez šutre ako na lietajúcom koberci. Ale priznám sa, že teraz som insert nahodil naspäť, ale kvôli inej veci. jazdím často v hlbokom snehu a niekedy idem aj pod 0,5 bar a nechcem si rozsekať koleso.
V podstate tá jazda bez tlaku to som tiež absolvoval...asi 8 km...nikomu to neprajem ..insert ušetrí ráf ale ten odpor preverí nohy
Samozrejme po tomto procese by si mal minimálne dozadu dať insert, aby si tento celok ochránil a potom sa už len hrať s tlakom. Ako som spomínal, tak s insertom môžeš ísť aj bez tlaku, ale asi by som to neskúšal v rýchlosti dolu nejakými skalami a koreňmi...ako vhodný tlak ber porovnávaciu hodnotu 1,0 bar.
Ako nahradu mam pripravene maxisi 2.5 a 2.4 s EXO bocnicou. Predsa len supergravity a cush core je riadna kotva. Usetrim 0,7kg na obe kolesa.
Teraz mam obute conti MK v predu a CK v zadu v 2.3" Vsetko by bolo super az na to skackanie zadku. Jazdim 24 psi (1.6bar) v predu 26psi (1.8bar) v zadu. Ked idem s tlakom pod tieto hodnoty zacne sa to nepriemne zvachlat v zakrutach.
Uvazujem nasledovne bud supnem do zadnej vlozku a budem na vahe cca 2x770g plast + cca 100g vlozka= 1640g
alebo vymenim plast za Schwalbe NN 2.35" super trail speed grip a do predu pojde HANS DAMPF super trail soft bez vloziek 1075 g + 1045g=2120g
Verim ze na tom super trail casingu budem moct ist s tlakom tak nizko ze to odskakovat nebude a nebude sa to ani zut v zakrutach.
Celkovo by sa enduro/dh plaste nemali v zatacke krutit az tak ze to citis. Asi jazdis moc nizke tlaky, alebo mas uzky rafik.
branomelis Ano, tak nejak to bude. Len k tej vlozke si sa mi nevyjadril, myslis ze by tire insert mohol odstranit to zvachlanie a zatlmit to odskakovanie. Tvrdia ze to robi, logiku to ma. Elastomer sa proste narovnava pomalsie a tak spomaluje spatne vyskocenie plasta po jeho zatlaceni. Bocnice by to tiez mohlo spavnit aby sa to nezulo. Vaha by stale bola dobra a nemusel by som vyhodit skoro nove plaste. Ci je to marny pokus ?
Kým mi neprišiel rekon 2.4 tak som mal nahodený vzadu na skúšku ardent race s insertom rival s tlakom okolo 1Bar. Ani pri takomto tlaku sa vôbec nežuval. Hmotnost mám +-ako ty resp. o pár kíl viac. Insert o dosť zpevnil bočnice, plášť bol širší o3mm a nízky tlak v zjazde krásne kopíroval terén. Ani pri nepeknom doskoku v rýchlom zjazde som nesekol plášť ani nezničil ráfik. Pro prehadzovaní plášťa som si všimol malé zárezky v inserte - zrejme stopy toho nepodareného doskoku.
Ja som si inserty kupoval hlavne kvôli tomu, že keď som to pustil po kameňoch na nízkych tlakoch, tak som už aj na bezdušiach rozrážal plášte, ale tak , že už som musel do toho pchať knoty, mlieko už mi tie diery nelepilo.