robo96 napísal:
Filip80 toho sa prave tyka ta druha cast. skratena zaruka na casti, ktore sa prirodzene opotrebuvavaju pouzivanim, cize loziska, tesnenia atp. Je to nerealne, vies si predstavit, ze by si donekonecna mohol reklamovat napr. loziska? Pretoze na vymeneny komponent dostavas novu zaruku, v dlzke urcenej vyrobcom, tym padom by si mohol tieto diely reklamovat naozaj donekonecna, ak by odchadzali v danej lehote.


A presne to by sme vsetci mali robyt, az do momentu, kym vyrobca prestane pustat von tovar co nevydrzi ani 2 roky. To nie je mlieko. Predsatv si ze si kupis auto a ked ti vytecie prevodovka cez gufero povedia ti ze je to besznym opotrebenim. Alebo ked ti praskne rozvodny remen mimo servisny interval a pritlcie ti ventili o hlavu. Ano tie diely sa opotrebuvavaju pouzivanim, ale ak nie je uveden ze ich zivotnost je len xy km/hod... tak je ich zivotnost min 24 miesiacov a plati na ne zaruka. IMHO
28.10.2021 - 10:19:09
00
výrobca určil živnotnost výrobku lebo podlieha rychlejšie spotrebe ako je dvojročná záruka. To sa píše od klávesnice keď nieste výrobca. Nadávat na výrobcu ale dodržiavať servisne intervaly nik nebude alebo teda aspoň raz za sezonu vymenit všetky tesnenia to nie. Ja osobne každých 200hodín jazdenia proste vymením tesnenia a olej je to drahé lebo to sám neviem spraviť ale nikdy som s foxom nemal problém. Raz mi praskla ihla či ako sa to vola po takmer 4 rokoch ale to sa aj dalo čakať.
28.10.2021 - 10:33:15
02
double a to si ešte o 75 hodín pretiahol servisný interval, ktorý FOX udáva :D

Prílohy:

01.jpg
01.jpg 80.85 KiB thumb_up0thumb_down

28.10.2021 - 10:34:34
02
zakon hovori jasne:

Občiansky zákonník
§ 627
(1) Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.
(2) Ak dôjde k výmene, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
28.10.2021 - 10:38:14
00
A mne sa x-krát stalo, že mi napr. vymenili vec za nový kus a do protokolu o reklamácii napísali, že ho opravili, len aby nezačala plynúť ďalšia 24 mes záručná doba ...
28.10.2021 - 10:59:51
10
Ked sa tu riesia tieto veci, stretli ste sa s tym alebo ako je to z hladiska zakona so zarukou na zlavneny tovar? Proste kupite vec trebars v 50% zlave a nasledne po uznanej reklamacii obchod odmietne vymenit tovar ale radsej vrati peniaze? Je to vsetko koser?
28.10.2021 - 11:57:22
00
Ak je uvedene, ze servisny interval je 125 hod/rok a zakaznik ho nedodrzal, nie je co riesit. Vlastne niet sa tu ani co stazovat. To ze vyhodim hromadu penazi za nieco bez toho aby som si nastudoval zivotnost vyrobku a nutnu udrzbu je moj problem. Je otazne ako su tieto informacie pristupne a na kolko bol o nich pri nakupe zakaznik informovany. Kazdopadne je to dobre ponaucenie, preco nevyberat len podla testov a recenzii, ale aj podla prevadzkovych nakladov a predpokladanej zivotnosti dielov.
BTW: nehovorte mi, ze sa to neda vyrobit tak, aby to aspon tie 2 roky vydrzalo berz zasahu. Na motorke mi tlmic a vidlica funguje bez servisu 90 000km a uz 16 rokov. ;-)
28.10.2021 - 11:58:48
01
Jaiub napísal:
Ked sa tu riesia tieto veci, stretli ste sa s tym alebo ako je to z hladiska zakona so zarukou na zlavneny tovar? Proste kupite vec trebars v 50% zlave a nasledne po uznanej reklamacii obchod odmietne vymenit tovar ale radsej vrati peniaze? Je to vsetko koser?


Zlava na tovar nijako neovplyvnuje zarucne podmienky. Jedini rozdiel je ak je zlava poskytnuta pre nejaku vadu alebo opotrebenie, v tom pripade sa zaruka nevzstahuje na tu konkretnu vadu a zakaznik musi byt pri kupe o tom infrmovany. Na vsetko ostatne sa zaruka vztahuje v plnom rozsahu.
Vratenie penazi je mozne ak nie je mozne zavadu odstranit v lehote 30 dni. V takom pirpade je obchod povinny tovar vymenit za zhodny, alebo podobny ak s tym zakaznik suhlasi. Ak nesuhlasi musi obchod vratit peniaze. Pokial viem nemozu ta ani nutit vziat si iny tovar v tej cene.
28.10.2021 - 12:00:45
00
Kenai napísal:
Ak je uvedene, ze servisny interval je 125 hod/rok a zakaznik ho nedodrzal, nie je co riesit. Vlastne niet sa tu ani co stazovat. To ze vyhodim hromadu penazi za nieco bez toho aby som si nastudoval zivotnost vyrobku a nutnu udrzbu je moj problem. Je otazne ako su tieto informacie pristupne a na kolko bol o nich pri nakupe zakaznik informovany. Kazdopadne je to dobre ponaucenie, preco nevyberat len podla testov a recenzii, ale aj podla prevadzkovych nakladov a predpokladanej zivotnosti dielov.
BTW: nehovorte mi, ze sa to neda vyrobit tak, aby to aspon tie 2 roky vydrzalo berz zasahu. Na motorke mi tlmic a vidlica funguje bez servisu 90 000km a uz 16 rokov. ;-)


Dá, len väčšina bude plakať, že prečo to má o 100 gramov viac. A porovnanie s motorkou tiež nie je úplne košér. Musel by si porovnávať s MX motorkami, kde sa pruženie tiež bežne servisuje raz a viac krát ročne pri porovnateľnom nájazde. A možno by si bol prekvapený po repase, že sa ti aj tá tvoja správa úplne inak ;).
28.10.2021 - 12:08:46
02
Na tomto celom je len smutné, že keď už teda by bol problém aj s nejakým tesnením, tak pri tak malom nájazde ako chalanisko uvádza a pár mesiacoch používania mu to mohli urobiť bezplatne. Ten veľký servis za 115 eur nechápem prečo mu nútia a prečo ho musí vlastne platiť. Keby som mal osobne dodržovať veľký servis, tak pri 125 hodinách mi to ročne vychádza na 4 takéto servisy = 500 eur ročne a bike vždy tak týždeň nepojazdný. Isto by mi muselo pekne drbať aby som takýto biznis podporoval.....samozrejme to je tlmič, podobná cena je vidlica. Myslím, že sám výrobca nie je na tom tak zle, aby vyrábal tesnenia so životnosťou 120 hodín jazdy... Odhliadnuc od toho, že napríklad zvažujem používanie špeciálnych tesnení so znížením trenia, ktoré stoja nejaké peniaze a keby mi ich ktosi odtiaľ vyhodil a nanútil mi tam novú sadu originálnu, tak mu asi aj poviem čosi k tomu.....
28.10.2021 - 12:10:48
10
Mal si niekedy nejaký tlmič rozobratý? To tesnenie tam nevopcháš bez toho, aby si ten tlmič rozobral a vypustil z neho dusík. A nebudeš ho spätne skladať s tesneniami, ktoré majú vyše roka a najazdené 2000 km.

Ale už radšej končím, lebo začnem vyzerať, že mu to zlomyseľne prajem, čo vôbec nie je pravda. Osobne ma tie ceny a krátka životnosť tiež dosť serú.


Naposledy upravil volodaj dňa 28.10.2021 - 17:24:56, celkovo upravené 1 krát.

28.10.2021 - 12:15:58
05
esteze jazdim HT :) ten obcasny servis vidly stoji "par eur"
28.10.2021 - 12:21:20
03
Pri fullharde by to bolo ešte lacnejšie, porozmýšľaj :)
28.10.2021 - 12:25:27
06
do krcmy sa da aj peso zajst :)
28.10.2021 - 12:28:04
11
Je to rovnako ako vidlica. Vidlicu otvorím. Tesnenie má ku 10 tisíc km najazdené a nevidím dôvod na jeho výmenu. Všetko premažem, dám nový olej, ale tesnenie meniť po 2 tisíc km je krajná somarina. Navyše ak tam mám cez pol sveta dodané tesnenie napríklad od Pushindustries na úpravu citlivosti vidlice, alebo nejaký podobný diel pre tlmič. Jednoducho otvorím, opravím časť ktorú treba a nemením veci, ktoré sú v poriadku, alebo sú dokonca podrobené tuningu.
28.10.2021 - 12:30:26
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up