Máš ho naopak navlečené a zalamuje sa ti. Tadiaľ kadiaľ ti vchádza má vychádzať von tak ako mám na fotke. Mrkni manuál, je to tam pekne nakreslené. Strana 15.

https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-MARD001-03-ENG.pdf

Prílohy:

3F87559F-BDCE-46E3-A98E-EE21FADBA4E9.jpeg
3F87559F-BDCE-46E3-A98E-EE21FADBA4E9.jpeg 1.61 MiB thumb_up0thumb_down

27.10.2021 - 18:47:08
05
Nie som pravnik ale zatial co som studoval zarucnu dobu, tak nikde nepisu, ze je mozne 2 rocnu zaruku len tak kratit vyhovorkou o tesneni. Aj tesnenie moze byt nekvalitne, ci zle namontovane a podla vykladu zakona nizsie, ak v dokumentoch v biku ci tlmicu, nie je vyslovene napisane, ze tesnenie ma zivotnost mensiu ako 2 roky, tak by opravu mali uznavat. To by sa na tesnenie mohli vyhovarat aj ked tecie hydraulicka brzda (packa, ci strmen), ak tecie vidla, ci sa znicilo loziko na naboji, ked testenie zle tesnilo.
Na tvojom mieste by som este skusil napisat priamo do SOI nech sa presne vyjadria.

Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie). Informácia o obmedzení životnosti, pokiaľ sa nejedná o všeobecne známu vlastnosť, musí byť prístupná kupujúcemu napr. formou odvolávky na technickú normu, uvedením na predávanej veci a pod. Nesplnenie tejto informačnej povinnosti je SOI oprávnená kontrolovať.
27.10.2021 - 18:56:04
01
Tak Gusto0 blbosti píšem, neuvedomil som si, že máš 11spd šalter. Máš ho správne. Netuším prečo ti to môže robiť.
27.10.2021 - 19:04:38
02
Ved je po sezone tak aj tak by dal 115 eur za servis. Ake reklamacie. To nema vobec zmysel. Mente tie tesnenia na tych foxoch raz za rok lebo je to haklive.
27.10.2021 - 19:46:24
00
volodaj napísal:
Braňo, nikto nebude meniť jedno tesnenie. 115€ je komplet servis tlmiča. Keď si to spočítaš servisný kit stojí 35-50€, ďalej potrebuješ olej + vazelíny (niektoré kity ich obsahujú, iné nie) + náradie. Robota na pol hoďku to tiež nie je. Pripočítať réžiu a zrazu to taká bohová ryža nie je.

Ja si tlmiče aj vidly RS robím doma a vyjde to menej. Do Fox sa nepúšťam aj keď to nie je veľký rozdiel, lebo kity treba objednávať kade-tade. Keby som si ale spočítal čas, čo pri tom trávim a venoval ho práci, tak až tak strašne neušetrím. Robím to skôr preto, že ma to baví.


neviem ako je to s tlmicmi, tie nemam a neservisujem, a tusim aj RS servisne sady na vidlu stoja menej ako Fox, ale realne netusim ci je nejaky vyrazny rozdiel v potrebnych materialoch na servis Foxu (hlavne vidiel) a jak dobre si ho clovek spravi doma sam.

olej (5wt, 15wt) ~12-15€/1l
univerz vazelina (liqui moly) ~12e/kg
sram butter 8e/30g (predpokladam ze sa da zohnat nejaka ekvivalentna nahrada ked vies co)
penove kruzky: 12e/20ks
gufera: 11e/par...

--> ~70e dokopy. 15wt oleja treba 10ml/servis, 5wt ~100ml --> cize ak dobre pocitam:
~0.15€ + ~1.5€ + ~0.01€ + ~0.8€ + 1.2€ + 11€ <= 15€/servis + ked chces byt poriadny tak o-rings (par korun ked vies kde kupit spravne rozmery, pripadne len das silikonovy sprej na ich "ozivenie" za 15e/1l)

pointa moja bola - tie servisne sady su nechutne zdieranie jednak cenou a druhak aj tym ze imo bezucelne menia rozmery napr. tesneni/kruzkov aby stare nepasovali a teda ich niekto nepredaval vo velkom ako aftermarket. A teda cena 30-50€ za sadu je sice realna, ale sialena - ako to vidno pri guferach, ktore nevies(m) realne kupit inde "vo velkom".

Tymto ale nechcem "znevazovat" servisakov, ich ceny/co-ako-preco robia ma casto svoje dovody (napr. verim ze oficialny servis musi pouzit "fox/rs olej" s vysokohorskou prirazkou miesto ekvivalentneho lacnejsieho).
27.10.2021 - 20:01:08
00
Súhlas, servisné sady sú na to čo v nich je brutálne predražené. Ten zvyšok, keď má niekto chuť tak môže skúsiť hľadať jednotlivo tie tesnenia a ušetriť. Mne to za to raz za rok nestojí a radšej si kúpim komplet sadu a preventívne vymením vždy všetko. Záleží len na chuti a motivácií, nedávno to bol jeden čo si vyrábal brzdové platničky.
27.10.2021 - 20:36:07
06
stanos4 Daj tip na gufera pre 32mm SID za 11€/par.
27.10.2021 - 21:41:56
00
Tak ja mam 5 rocnu rebu (skratenim prispevku som to vypustil), a tam tiez cena setu klesla cca na polovicu oproti 3-4r dozadu, takze asi musis pockat s novsou vidlou... A cena je z bike24
27.10.2021 - 22:26:45
00
double napísal:
Ved je po sezone tak aj tak by dal 115 eur za servis. Ake reklamacie. To nema vobec zmysel. Mente tie tesnenia na tych foxoch raz za rok lebo je to haklive.

Úplne zbytočne budem meniť tesnenia každý rok, keď mi môže po 4 mesiacoch kľudne znova prdnúť a zacvakám si znova 115e. Proste v tomto štýle, že 90dní záruka, to radšej budem voziť kým sa nerozpadne do h*ven a potom kúpim nový tlmič, alebo si proste zacvakám takúto opravu. Veď ten tlmič nenajazdil ani 2000km, lebo tento rok som bol viac s teplomerom ako s tepomerom, a to som kúpil minulý rok 2017 neuron al 9.9. (Float DPS Performance Elite), ktorý nemal žiadny servis a za 2020 rok som na ňom namlátil 7000km a 102K výškových, jazdil oveľa väčší bordel a servis som spravil preventívne pred predajom a tým vnútornostiam nič nebolo a ešte sa ma pýtal týpek, či som na tom vôbec jazdil, že veď to má cez 3 roky...
Som totálne znechutený z kúpy nového biku za 3500e, lebo mi je to úplne k h*vnu, mať nový bike, keď sa nič poriadne nedá vyreklamovať (česť výnimkám, ktoré aspoň menia rámy bez oštary).
Je mi jasné, ze ten tlmič v treba rozobrať a zložiť a čo všetko na to treba, ale stále to mohlo stáť 50-70e (čo mi povedal týpek z Big Biku) a keď som volal do slovkolexu tak cena 2x taká. On sa obhajoval tým, že jemu to nikto nepreplatí (to, či neprdla ihla a to by už možno reklamovateľné bolo nedokážem), ale minimálne toto by som čakal, že sa to dá na inú závadu a bolo by po probléme a dalo by sa to reklamovať a všetci by sme boli spočko.
To môže teraz každému povedať, že prdlo tesnenie a treba to zaplatiť (pričom jemu môže byť jedno kto mu to preplatí), ale mne to teda jedno nie je, lebo je to fakt total shit, mať novú vec v záruke a platiť za to. Asi má očividne lepší zisk z takéhoto preplatenia ako z reklamácie. Zavolám ešte zajtra do BigBiku ako to teda bolo, lebo závada ani cena absolútne nesedia.
At the end of the day, asi sa naozaj radšej oplatí kupovať jazdenky a dúfať, že keď sa niečo neposralo doteraz, ešte to niečo vydrží... To, že sa posrala vec, na ktorú ja reálne nemám dosah a nemám ako pokaziť a mám za to platiť v záruke za pomaly polovičnú cenu tlmiča mi príde ako totálny vyser do ksichtu zákazníka... No fakt, že naozaj som vytočený...
27.10.2021 - 23:36:28
00
Filip80 napísal:
Nie som pravnik ale zatial co som studoval zarucnu dobu, tak nikde nepisu, ze je mozne 2 rocnu zaruku len tak kratit vyhovorkou o tesneni. Aj tesnenie moze byt nekvalitne, ci zle namontovane a podla vykladu zakona nizsie, ak v dokumentoch v biku ci tlmicu, nie je vyslovene napisane, ze tesnenie ma zivotnost mensiu ako 2 roky, tak by opravu mali uznavat. To by sa na tesnenie mohli vyhovarat aj ked tecie hydraulicka brzda (packa, ci strmen), ak tecie vidla, ci sa znicilo loziko na naboji, ked testenie zle tesnilo.
Na tvojom mieste by som este skusil napisat priamo do SOI nech sa presne vyjadria.

Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie). Informácia o obmedzení životnosti, pokiaľ sa nejedná o všeobecne známu vlastnosť, musí byť prístupná kupujúcemu napr. formou odvolávky na technickú normu, uvedením na predávanej veci a pod. Nesplnenie tejto informačnej povinnosti je SOI oprávnená kontrolovať.

Fox to tak má vo Warranty information. Myslím, že tu si s 620 môžem utrieť chrbát.
27.10.2021 - 23:39:37
01
FMK37 podľa mňa si sa vzdal príliš rychlo, mal si sa aspon poradit s niekym kto sa vyzna v suvisiacej legislative, ci by to uz bol komercny pravnik, nejaka neziskovka zamerana na ochranu spotrebitelov alebo rovno na statnom urade...
28.10.2021 - 07:42:00
00
Filip80 toho sa prave tyka ta druha cast. skratena zaruka na casti, ktore sa prirodzene opotrebuvavaju pouzivanim, cize loziska, tesnenia atp. Je to nerealne, vies si predstavit, ze by si donekonecna mohol reklamovat napr. loziska? Pretoze na vymeneny komponent dostavas novu zaruku, v dlzke urcenej vyrobcom, tym padom by si mohol tieto diely reklamovat naozaj donekonecna, ak by odchadzali v danej lehote.
28.10.2021 - 09:25:56
01
Henten tlmic vytiekol cez packu, tam nie su tesnenia, ktore by nejak podliehali opotrebeniu ako tie vo vzduchovej komore alebo olejove gufero na piestnici, normalne to vydrzi dlho, velmi dlho. Aj ked je jasne, ze veci podliehajuce opotrebeniu sa nedaju takto reklamovat, zas ked je nieco od vyroby zle .. naprasknuty o-kruzok, zle nasadene tesnenie, nenamazane, atd. , atd. .. to sa zvalit na bezneopotrebenie neda. V motore auta je tiez plno veci, ktore sa opotrebovavaju, ale ak by prdol klinovy remen/retaz po 5tisic km, tak to urcite bezne opotrebenie nebude. A tuna je myslim podobna situacia. Ale v praxi asi tazko dosiahnutelne. Asi sa da nieco dosiahnut len ak clovek venuje vela rozhorcenej energie na napravu.

Inak ta cena servisu ma ale zaraza, komplet servis ma TFTuned za 105lb a unas uz 115e ?
28.10.2021 - 09:46:11
01
lto túto cenu majú v slovkolexe už minimálne 2 roky.
28.10.2021 - 09:49:58
00
Nesledujem to, len som teraz pozrel, ci sa dvihli ceny u tftuned , vyzera ze nie, tak ma to prekvapilo,lebo cena prace u nas je vyrazne nizsia. Na druhej strane servis CCDB tlmica v CR stoji tiez tak nejak, ako u nich...Zial na vymenu/opravu tejto veci je treba slusna piplacka a tlakovanie komory ihlou, vymena vo vzduchovej komore sa da myslim stale lahko.
28.10.2021 - 09:59:34
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up