niekto niečo nedomyslel ....
uvidime
https://www.tydenikhrot.cz/clanek/rozvodna-sit-je-pripravena-ani-milion-elektroaut-ji-nestrhne
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
posledný komentár: Predvčerom o 23:22
posledný komentár: 11. 2. 2020 o 7:23
A to nemam problem s krizami atd.
Mozes mat technologie, ale ak dizajn a pouzitelnost produktu je zla, cely produkt je nahovno.
Ruku na srdce, nove auto za 15 nevrzga a funguje, na rozdiel od drahej tesly (castokrat este s nulou na budikoch).
subjektivny pohlad, ak by bol tak naprd ako vraviš tak by nebol model Y 4 najpredavanejším celosvetovo a model 3 7.
Schopnost kupit (drahsiu) vec s horsimi parametrami ako ma konkurencia.
Pretoze keby talian, francuz od novoty neposluchal ci vrzgal, ludia by besneli do nepricetna. Ale teslicka na parkovisku sa moze rozpadnut, prepacime jej to.
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
Po nejakej Audi A6, BMW X5, Citroen...a v abecede mozeme pokracovat... sa len tak niekto neobzrie, lebo su 'bezne'.
už aj sama velka toyota uznala jej kvality https://www.drive.com.au/news/toyota-tesla-model-y-work-of-art-report/
Chapem tomu tak, ze nekvalita sedenia vzadu u tesly je asi vseobecne znama.
Podla mna je nutne aby auto "sedelo", neakceptovatelne cestovat par hodin a vystupit polamany.
Toyota inzinieri sa nevzrusuju nad vrzgajucim interierom, piskajucimi tesneniami okien, ci nelicujucimi dvermi; ale nad technickymi rieseniami vnutornych struktur a skeletu.
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
Treba brat do uvahy dotacie a nacionalizmus v usa, proste tam aj 80r dochodci maju novy ajfon, ale kvoli zraku (a na hovory) by im bol lepsi tlacitkovy mobil...
Ze sa tesla predava, v usa nic extra nie je na vyber, to plati aj niektorych dalsich trhoch.
skoro nič, len asi 70 modelov bez Číny, napriek tomu mala tesla 40 percent trhu v US
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_production_battery_electric_vehicles
tieto ? https://oenergetice.cz/rychle-zpravy/iea-globalni-dotace-do-fosilnich-paliv-dosahly-loni-bilionu-dolaru
"status symbol"
https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2022/09/07/tesla-model-y-gets-highest-safety-score-ever-in-european-test/?sh=2e2b6adb4ff3
Schvalne si to nepisal? Alebo si schvalne napisal? Kratka pamat...
Navrhujem zalozit separatnu temu o Tesle
v drvivej väčšine prípadov, je ale na vine ten element medzi volantom a sedačkou, lebo je to kategória ľudí, ktorí sú presvedčení o tom, že fyzika pre nich neplatí... (ale to sa asi všeobecne prejavuje aj pri iných prémiových značkách...)
šecko je to aj tak o peňezách... priemerný človek, pri súčasných podmienkach jednoducho aj tak na predražený elektromobil nebude mať peniaze...
PS: aby sme zostali v téme, včera v novinách...
25% Fully Electric s medziročným rastom 50%
predpoveď 50% elektromobilov do roku 2025
tiez vam pride vtipne to šermovanie so zakazom 2035 a Euro 7 v EU? 2030 už bude hotovo aj v europe
https://cleantechnica.com/2022/12/30/china-electric-car-sales-25-fully-electric-35-have-a-plug/
Lenze v Cine je jedna podstatna limitacia. V Sanghaji je realne mozne kupit si len elektromobil. Teda, mozes si kupit aj auto na fosilne paliva, ale nedostanes znacku a bez nej nejazdis. Fosilne auta ich mesacne dostavaju len velmi obmedzene mnozstvo.
Tak si predstav, ze by bolo zakazane v Bratislave kupovat fosilne auta (a neodrbavalo by sa to). Mozno by bol pomer BEV na predajoch podobny.
Tuto info mam z knihy Pavla Dvoraka Moja Cinska dekada.
sám som, ako sa vraví vhodný kandidát na elektromobil, akurát limitujúcim faktorom pre mňa je cena a úžitok (v zmysle jediného rodinného auta, ak by som mal peňáze na malý elektromobil ako doplnok, tak sem s ním, lebo trápiť benzínový turbomotor 1-3 km jazdami po meste, nie je to pravé orechové)
trošku srandy, sranki
práve táto príliš prehnaná a neobjektívna pozitívnosť mi na tom vadí... je pekné mať dnes elektromobil, ideálne v činžiaku pred domom bez možnosti pomalého nabíjania... zatiaľ je používanie špecifické... ideálne na dochádzanie do práce zo satelitov väčšieho mesta, s vlastnou možno aj vyhrievanou garážou, s možnosťou nabíjania v noci z vlastnej FVE s baterkou ako záložným zdrojom...
ozaj niekde som teraz zachytil také info, že ak baterka v zime stojí vonku (povedzme auto sa týždeň-dva nepoužíva), čo sa vlastne stane, ak sa baterka vybije úplne že do "0" a zmrzne, písali tam niečo, že sa môže zničiť úplne, to mi príde ako blbosť, či je to tak?
https://www.teslamagazin.sk/elektromobil-vybitie-baterie-nula/
Ale uz to vidim ako sa tu zase vyroja chitrolini s tymi svojimi ALE ....... a bla bla bla
Zopakujem to tu 6. krat. Mam elektroauto, na DC nabijam 7% kWh za celu dobu co to auto mam.
Jaroh: všetko sa zmení, a samozrejme len k lepšiemu
skúsim takto...
Bratislavský kraj:
rodinné domy 100 000
bytové domy 240 000
polyfunkčné domy 14 000
Trenčiansky kraj: (aby ti to bolo bližšie)
rodinné domy 125 000
bytové domy 115 000
polyfunkčné domy 2 000
takže minimálne pre 50% obyvateľov SR, platia ceny na verejných nabíjačkách... takže za mňa je to relevantná informácia... (bavíme sa o stave tu a teraz 2023, čo bude 2035 to je ešte vo hviezdach...)
Jasné, elektrické autá sú super pre toho, komu sa oplatia. A tí, ktorým sa neoplatia, nech ďalej jazdia a kupujú spalovacími. Ani v tejto diskusii ani v reálnom svete nikto nikoho nenúti kúpiť si e-auto. Tak prečo sa odporcovia e-mobility tak úporne bránia a neustále dokola a úplne zbytočne argumentujú, prečo sa im to neoplatí?
Podla mna elektromobily u nas stale neprodukuju menej CO2 ako usporny fosil, ale zial som tu ubijany argumentom o priemernych emisiach.
Elektromobily su cesta, ale neklamme si.
Argument, preco elektromobil v nasom gride bezi casto na elektrinu z uhlia: obnovitelne zdroje (okrem stabilizacnych - precerpavacky a niektore vodne el) bezia vacsinu casu na svojej aktualnej kapacite a nemas ich ako zvysit. Pokial spustis el. spotrebic, tak obrazne povedne, niekto v Cesku alebo Polsku hodi lopatu uhlia do pece. Zial, je to tak. Nasa cista energia sa presuva na juh a k nam ide elektrina z Ceska a Polska. Take su toky energie.
V inych krajinach - Francuzsko, Spanielsko, Svedsko, Norsko - toto neplati. V UK tym regulatorom nie je uhlie, ale plyn, takze tam je to lepsie. Ale u nas je to zatial tak. Pokial nenabijas z vlastnej fotovoltaiky, tak generujes viac CO2 ako s uspornym fosilom.