Prečo Tesla fučí, keď je zaparkovanáa nenabija sa?
28.08.2023 - 11:47:27
00
Ked sa raz tym autom potrebujem odviezt z bodu A do bodu B, tak tie emisie vytvorit musim. Je to realna potreba. A je jedno ci je to elektro alebo spalovak. Ale emisie na prepravu hrusky ktora cestuje cez pol sveta vytvorit nemusim, lebo to nie je realna potreba kedze hruska rastie aj tu na SK.
28.08.2023 - 11:48:32
02
Jezus napísal:
Tie data co si uviedol su zaujimave, ale pointa zostava - ked si mozem kupit hrusku od lokalneho pestovatela, tak sa nevyprodukuju zbytocne emisie na jej prepravou z Argentiny do Thajska, kde ju spracuju, a nasledne este do Europy, kde si ten vyrobok z nej kupim. Proste je uplny nezmysel kupovat takyto vyrobok ked mozem kupit lokalny vyrobok. Ano, kakao alebo kavu si asi lokalne nedopestujeme, takze tam ta preprava ma zmysel. Pri hruskach ale nie.



Lenze jezus to je presne to copises vo svojom predoslom prispevku - ciel je co najucinnejsie znizit CO2eq emisie - budes teda legislativne/policies riesit nieco co ma (trepnem) 0.01% podiel alebo nieco co ma 10%, ked sme v situacii zevieme ze ten 10% podiel vieme uz dnesnymi pristupmi/technol znizit o zrejme/zjavne cele %?
Obdobne, potom je efektivnejsie sa zamerat na ine problemy.

Cim sa nesnazim povedat ze kupovat si potraviny cezcely svet je super (tiez niekedy zerem mango, ananas...), a ked na to niekto mina svoju energiu ok, ale ako spolocnost mame zrejme vacsie ryby na dosah
28.08.2023 - 11:48:57
00
Ja by som legislativne riesil oboje subezne a neodkladal to. Ked raz tvrdime, ze nam zalezi na znizovani emisii, tak by sme ich mali znizovat plosne v kazdej oblasti. Jednoducho efektivitu treba vyzadovat vsade a nie len v niektorych odvetviach. Inak akurat vcera bola na RTVS v spravach reportaz, ze vlakova doprava ma nasobne nizsie emisie ako letecka, ale listky na vlak v ramci kontinentu stoja nasobne viac ako letenky, nehovoriac o strate casu. Este nas caka dlha cesta...
28.08.2023 - 11:56:08
02
Keď na pultoch obchodov, tak ako naposledy v Británii, nebolo skoro žiadne ovocie ani zelenina, tak je dobré ovocie aj z Argentíny. Medzinárodný obchod práveže pomáha vyrovnávať nedostatok v ponuke. Keby sa potraviny pestovali len lokálne, tak by nemali chudobnejšie štáty, čo vyvážať. Takto majú aspoň nejaký príjem. Niektoré štáty zasa majú viazané kapacity v iných odvetviach ako v poľnohospodárstve. Je aj výhodnejšie pestovať ovocie v krajinách s vhodnou klímou.
Okrem toho aj lodná doprava znižuje emisie a má svoje normy.


Naposledy upravil bicycletour dňa 28.08.2023 - 12:22:38, celkovo upravené 1 krát.

28.08.2023 - 12:16:40
00
Elektromobil na kazdodenne pouzitie este skusnem. Aj by som povedal ze ideal a na vikendy si moze clovek stale kupit aj starsieho caymana alebo 911 a ked si bude moct dovolit palivo do toho tak to sem tam poprehana.

Ale dufam, ze uz tu nebudem ked bude hrozit, ze mi zakazu kilovy Porterhouse alebo Hanger, kavu a cokoladu :D. Svet sojovo ryzovej kašičky nebude uplne pre mna.
28.08.2023 - 12:21:29
00
bicycletour napísal:
Sem sa hodí uvádzať súvislosti a dáta.
Lodná doprava má podiel na celkových emisiách skleníkových plynov 1,7 % a cestná doprava 11,9 % (dáta za rok 2016).
Ďalej u lodnej dopravy majú podiel na celkových emisiách kontajnerové lode 30 %, bulkery (sypké materiály) 27,5 %, tankery na ropu a chemikálie 21 %, LNG tankery 5 %, lode na ostatné plyny 3 %, lode na prepravu vozidiel (bez trajektov) 3 % a napríklad chladiarenské lode 0,7 % a výletné zaoceánske lode 0,5 % (údaje za rok 2019).
Preto sa znižujú emisie najmä v cestnej doprave.


Podme sa bavit o tom, co najma nakladne lode spaluju, mazut a ine sracky ktore aby sa dali vobec streknut do valca musia byt zohriate na vysoku teplotu.. A zaroven tie motory pouzivaju specialne zilatiny, lebo "palivo" obsahuje tolko siry a bordelu, ze pri horeni vznika kyselina sirova a dalšie šmakocinky.
Ale auta co maju katalyzator, filter, egr, mocovinu a ine kurv/tka, tak strasne skodia....
https://twitter.com/wideawake_media/status/1690662478567309312
No a tie akoze neskodne vyletne lode, tie boli nie raz prichytene pri cine ako sypali odpad rovno do mora.... :D
28.08.2023 - 12:42:44
00
Teraz tlačia svet skleníkové plyny. Zníženie prepravy sezónnych potravín loďami svet nespasí. To sú zanedbateľné hodnoty v porovnaní s množstvom nákladu, čo loď prepraví. Kontajnerová loď má 3 g CO2 t-km a 40 t nákladné auto 80 g CO2 t-km.
28.08.2023 - 13:21:50
00
Jezus napísal:
Sem sa to paradoxne hodi najviac, kedze elektromobilita nie je ponechana na prirodzeny vyvoj, ale umelo tlacena regulaciami. A pritom regulovat sa mali najprv tieto sialene globalne transporty zvysujuce CO2 podstatne nezmyselnejsie ako nejake spalovacie auta.


patri to do vtipkára aj to neviem či by sa ujalo, v tomto vlákne je to učebnicový off-topic. Takto sa ta spýtam odkial pochadza ropa z ktorej pre teba vyrobili benzin/naftu..
28.08.2023 - 14:02:44
00
no odkial odkial ... z metra? alebo kauflandu?
28.08.2023 - 14:08:25
00
bicycletour napísal:
Teraz tlačia svet skleníkové plyny.

Aha... takze osobaky zakazeme, ale lode nech su akekolvek uz nie. Kde sa zrazu vytratila ta pevna vola bojovat voci CO2 ?

Ja by som to urobil naopak, pretoze exoticke ovocie (nielen to) tahat krizom zemegulou je sprostost. Za druhe, to likviduje Slovenske farmarstvo a sebestacnost. Ludia osprosteli, jablka uz im nie su dost dobre, tak musia vyzierat banany a avokada z opacnej strany zemegule...

Doporucujem pozorne vypocut moj link hore. Tu je dalsie: https://twitter.com/wideawake_media/status/1689917323275046912 nadviazem na to co zaznelo vnutri, ze pre vyssie co2 uroda je vyssia. CO2 je potrava pre rastliny, to sa uci na zakladnej skole.
www.thegeoexchange.org
CO2 benefit potvrdia aj akvaristi, co skusili najprv bez a potom s co2. (Tie tlakove flase a system nie je zrovna lacna zalezitost.)
Mna fascinuje onanizacia a demonizacia ludi nad CO2... Vodna para ked uz, tak ta vyrazne viac ma "sklenikovy efekt". Teraz co, zakazeme vode sa vyparovat, ci natiahneme igelit nad kazdu vodnu hladinu ?
Keby aktivistom UPRIMNE slo o planetu, vysadzali by stromy a zbierali odpad.
Namiesto toho troluju lepenim sa o asfalt a vandalizmom v muzeach oblievanim obrazov...
Ludom ebe..
28.08.2023 - 14:16:51
00
porovnávať vodnu paru s co2 tak to je krásne nepochopenie základov :D vodná para padá spať na zem vo forme zrážok, CO2 sa kumuluje v atmosfere roky :D

"CO2 je potrava pre rastliny" :tmi:

V lodnej aj leteckej doprave sa tiež dlhodobo sprísňujú normy podobne ako v auto priemysle, to že o tom nevieš je len tvoja neznalosť.
28.08.2023 - 14:33:12
01
peter120
Ešte raz a pomaly. Lodná doprava je zodpovedná za 1,7 % skleníkových plynov celosvetovo za všetky odvetvia a z toho tvoria chladiarenské lode 0,7 %. Keď sa tomuto má venovať pozornosť pri znižovaní emisií, tak je to odvádzanie pozornosti od významnejších zdrojov emisií.
O sebestačnosť sa pokúšali mnohé krajiny a dopadlo to vždy rovnako. Nedostatkom iných tovarov aj základnej potreby. Práve vďaka medzinárodnému obchodu s potravinami už svet nezažíva také hladomory ako v minulosti.
Tiež neviem koľko Slovákov je ochotných začať pracovať v ovocinárstve, keďže posledné roky aj kvôli zmene klímy, je čoraz náročnejšie vypestovať ovocie.
Mal by si si doplniť do toho zjednodušeného modelu s CO2 a rastlinami aj vodu, pretože tej akosi rýchlo ubúda a keď naprší, tak na jednom mieste a spadne jej toľko, že poničí úrodu.
28.08.2023 - 15:01:19
00
A ešte pár údajov pre zástancov lokálneho ovocinárstva. Jablká vypestované v Nemecku alebo dovozené loďou z Juhoafrickej republiky.
https://www.dw.com/en/would-you-eat-local-for-a-week-i-tried-and-discovered-what-eating-green-really-means/a-36751273

Keď tu kritici elektromobility píšu o návratu do stredoveku, tak u potravín by to bol naozaj návrat o 100 rokov. Takže žiadne citrusy, ale kapusta, zeler, brokolica, mrkva a keď nebudú prízemné mrazy, tak aj jablká a hrušky.
28.08.2023 - 15:17:01
10
trionq napísal:

"CO2 je potrava pre rastliny" :tmi:
Co je smiesne na fotosynteze?

pbs.twimg.com
Vase zachranovanie planety skonci podobnym stylom.
28.08.2023 - 17:09:49
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up