Jaroh
Mesto:
Založený: 22. 1. 2007
Príspevky: 3 367
Bicykle: Specialized Rockhopper Pro 2017 | Trek FX3 | Cube Nature EXC
Skúsim ešte raz: neignorujú manuál. Skrátka si myslia, že ak majú automatické svetlá, tak tie riešia všetko za nich.
To, čo sa tebe zdá krištálovo jasné a samozrejme, je pre nich niečo úplne neznáme. Kúpili si auto s automatickými svetlami a tak si myslia (nie "ignorujú manuál") že to auto to bude riešiť za nich a pustia to z hlavy - to auto rieši "za nich" plno iných, pre nich nepochopiteľných vecí, tak prečo by sa mali zaujímať práve o svetlá? A nikto im to nikdy nepovie, nesledujú ani mtbiker ani motoristické relácie či podcasty, kde sa petrolheads navzájom ubezpečujú, akí sú múdri a ako sú ostatní ignoranti. Už sú naučení, že auto spomalí či zabrzdí za nich (adaptívny tempomat, núdzové brzdenie), že auto im vždy zapípa, keď opustia pruh alebo keď majú niekoho v slepom uhle, že auto si samo radí, samo si prerušovane brzdí, že auto im samo pípa či dokonca zastaví, keď sa priblíži pri cúvaní k prekážke, ba dokonca že už aj úplne samé zaparkuje, auto im ukáže, kedy majú ísť do servisu a kedy majú mäkké gumy... nemajú prečo vedieť, že auto si samo neprepína v hmle svetlá. A to ešte nie je najhoršie - spoznal som už nejedného šoféra, ktorý bol prekvapený, že môže dostať šmyk aj keď má 4x4 a/alebo EPS ...
Je to výsledok komunikácie, ktorý je dnes bežný - ľudia nečítajú dlhé texty, nevedia pochopiť prečítaný text, čítajú iba titulky, ťažšie filmy prepínajú, veria marketingu ... a to sa odzrkadluje aj v šoférovaní.
Len nedávno tá pani, ktorá zabila autom 1,5-ročné dievčatko, uviedla, že si myslela, že tam, kde ona kvôli kapote svojho gigantického SUV mercedesu nevidí, sa pozerá auto za ňu a zabrzdí za ňu... a takých je značná časť šoférov.