arrow_leftscarinko napísal:
Len pre inšpiráciu. Stal som na semafore pri patronke (isiel som z Velocity). Predo mnou mestski fizli. Ostre oko si vsimne tabulku vlavo ( nie ze by tam musela byt. Co myslite, dali prednost autu co islo od IBM rovno k nam? ?


A co sa zrazili ? Obmedzili ci ohrozili auto iduce oproti ?
Chodim inak tadil autom zo zahoria, za tmi po bikovani smer patronka. Takmer vzdy ked stojim na tej krizovateke, ide neosvetleny cyklista zo zeleznej. To ze odrazky na biku su pre deti chapem, ale preco si nemoze kupit aspon 2E svetlo a vozit ho pre pripad, ze sa zabudne na pive s borovickou u slivu dlhsie ?
23.10.2022 - 13:23:53
00
No to auto solidne brzdilo aby si nedalo pusinku. Cajti ani nepribrzdili a isli dalej.
23.10.2022 - 13:33:17
00
arrow_leftJaroh napísal:
Nikoho neospravdlňujem, iba opisujem stav.

A nie je to o ignorancii. Ľudia, ktorých stretneš s denným svietením v hmle, nemajú zapnuté stretávačky (a prípadne aj hmlovky) nie preto, že majú v paži (to by bola ignorancia), ale preto, lebo ich to skrátka nenapadne. Ako som napísal vyššie: žijú v tom, že keď majú automatické svetlá, tak sa nemusia o nič starať, pustia to z hlavy.


Jasne ze to je o ignorancii… ignoruju manual. K autu… absolutne ignoruju fakt ze stretavacky by im mali svietit na palubovke ked su zapnute… tj. Ak sa pri automatike na palubovke pocas hmly nerozsvietia stretavacky tak to treba KUA riesit manualne! Ale ignoranti neriesia….
23.10.2022 - 14:06:29
01
Skúsim ešte raz: neignorujú manuál. Skrátka si myslia, že ak majú automatické svetlá, tak tie riešia všetko za nich.

To, čo sa tebe zdá krištálovo jasné a samozrejme, je pre nich niečo úplne neznáme. Kúpili si auto s automatickými svetlami a tak si myslia (nie "ignorujú manuál") že to auto to bude riešiť za nich a pustia to z hlavy - to auto rieši "za nich" plno iných, pre nich nepochopiteľných vecí, tak prečo by sa mali zaujímať práve o svetlá? A nikto im to nikdy nepovie, nesledujú ani mtbiker ani motoristické relácie či podcasty, kde sa petrolheads navzájom ubezpečujú, akí sú múdri a ako sú ostatní ignoranti. Už sú naučení, že auto spomalí či zabrzdí za nich (adaptívny tempomat, núdzové brzdenie), že auto im vždy zapípa, keď opustia pruh alebo keď majú niekoho v slepom uhle, že auto si samo radí, samo si prerušovane brzdí, že auto im samo pípa či dokonca zastaví, keď sa priblíži pri cúvaní k prekážke, ba dokonca že už aj úplne samé zaparkuje, auto im ukáže, kedy majú ísť do servisu a kedy majú mäkké gumy... nemajú prečo vedieť, že auto si samo neprepína v hmle svetlá. A to ešte nie je najhoršie - spoznal som už nejedného šoféra, ktorý bol prekvapený, že môže dostať šmyk aj keď má 4x4 a/alebo EPS ...
Je to výsledok komunikácie, ktorý je dnes bežný - ľudia nečítajú dlhé texty, nevedia pochopiť prečítaný text, čítajú iba titulky, ťažšie filmy prepínajú, veria marketingu ... a to sa odzrkadluje aj v šoférovaní.
Len nedávno tá pani, ktorá zabila autom 1,5-ročné dievčatko, uviedla, že si myslela, že tam, kde ona kvôli kapote svojho gigantického SUV mercedesu nevidí, sa pozerá auto za ňu a zabrzdí za ňu... a takých je značná časť šoférov.
23.10.2022 - 14:25:00
06
..ty si tiez asi manual k autu nevidel co :D
23.10.2022 - 14:36:05
02
Manuál ku klíme na r320 ma cez 300 strán. Podobne ku rádiu s navi etc. Ku samotnému autu to bude tiež veľa, neviem presne, ale mam ho stiahnutý, keď potrebujem info o poistkach, ziarovkach atď. Tiež ma neštandardné umiestnenu baterku, čiže aj štarty cez kábel majú svoj rád. Ale nečítal som to ani náhodou. So štartom idú automaticky stretávacky a v hmle už ďalej operujem s hmlovkami manuálne
23.10.2022 - 14:44:00
01
arrow_leftJaroh napísal:
Skúsim ešte raz: neignorujú manuál. Skrátka si myslia, že ak majú automatické svetlá, tak tie riešia všetko za nich.

To, čo sa tebe zdá krištálovo jasné a samozrejme, je pre nich niečo úplne neznáme. Kúpili si auto s automatickými svetlami a tak si myslia….


Takze ignoruju manual….

Ehm….
Dokonca aj bez manualu… predsa v autoskole ucia ze stretavacky ti ukazuje aj na palubovke…tj. Ak je hmla a mne na palubovke nesvietia zapnute stretavacky… mam to okamzite riesit…

Bohuzial idioti rovnako ako ignoruju manual tak ignoruju aj take zaklady ako je plne obladanie auta…

Ale co sa cudujem… Prevazne su radi ze tu krabicu udrzia aspon na vozovke (v ramci pruhu to dokazu udrzat len ti sikovnejsi 🙈) na nejake tiesenie stretavaciek uz nezostava miesto….
23.10.2022 - 14:56:05
00
Hm zaujímavá myšlienka s tými stretávačkami a signalizovaním na palubovke
23.10.2022 - 14:57:27
00
Ako pise Jaroh, tiez mi chvilku trvalo na novom aute, kym som si vsimol, ze vzadu cez den nesvietim, pricom starsie auta mi svietili vzdy. Manual k novemu autu uz snad ani neexistuje, ale skusim pohladat, rad si pozriem implicitne upozornenie zadneho nesvietenia. Dnes mi rano v hmle preskakoval auto rezim, az som natvrdo zapol svetla.
A krabicu na vozovke udrzim aj v drifte, mozno aj v pruhu... :lol:
23.10.2022 - 15:55:42
00
arrow_leftscarinko napísal:
Len pre inšpiráciu. Stal som na semafore pri patronke (isiel som z Velocity). Predo mnou mestski fizli. Ostre oko si vsimne tabulku vlavo ( nie ze by tam musela byt. Co myslite, dali prednost autu co islo od IBM rovno k nam? 😁

To je dosť smutný stav znalosti cestných pravidiel vodičov, že musia mať takúto pomôcku pred križovatkou čo je najskôr nelegálny vizuálny odpad vo verejnom priestranstve. Aké ďalšie informačné tabuľky môžeme pre blbov v plechoviciach očakávať? “Pozor na červenú sa neprechádza cez križovatku.”
23.10.2022 - 16:11:15
03
Tie zadné svetlá pri dennom svieteni sa menili v čase, nejaký čas bolo treba vzadu svietiť a vcul sa vzadu nesvieti. Záleží to od času homologizacie danej káry ...
23.10.2022 - 16:35:31
01
Dnes som šiel ráno z Tatranských Matliarov do Bratislavy. Skoro každé auto, čo malo denné svietenie, tak bolo na ňom. V hmle. Neexistuje výhovorka, že mám automatiku, a neviem, čo mi svieti. Ak si nie som istý, tak kurňa otočím prepínačom svetiel, od toho tam je. K autám je manuál, aj keď nie vždy papierový, ale dá sa stiahnuť pdf od výrobcu. Tam sa vždy píše, že šofér má skontrolovať, aký režim svetiel mu aktuálne beží a ak treba, má svetlá prepnúť. Svetlá nie sú klíma, či rádio, že keď to neviem nastaviť, tak sa nič nedeje. Takže prečítať si stať o svetlách nie je problém. To že sa to nedeje, je čisto o lenivosti daných ľudí. Druhý extrém, stojíte v kolóne, či sa v nej pohybujete ako slimák a vypaľuje vám oči hmlovka auta 3m pred vami.
23.10.2022 - 17:54:18
03
Ja som dnes svietil aj na bicykli a koľko som videl takých, čo nemali žiadne svetlo počas tej hmly...

Nastaviť svietenie zadných svetiel v režime denného svietenia sa da relatívne jednoducho, ale nejde to samozrejme bez diagnostiky na mnohých autách. Moje už svieti aj vzadu.

arrow_leftZipsik napísal:
Dokonca aj bez manualu… predsa v autoskole ucia ze stretavacky ti ukazuje aj na palubovke…tj. Ak je hmla a mne na palubovke nesvietia zapnute stretavacky… mam to okamzite riesit…


Neukazuje. Môžem ti to ukázať. Alebo sa opýtaj nejakého suseda, čo má vw/škoda. Soudruzi z NDR to vymysleli tak, že indikátor je na vypinaci :D

Na octavii mi známy dorabal kontrolku, lebo ona tam aj bola, ale nebola sfunkčnená.

Príloha:
F293C465-A836-482B-AD3E-A5DD6C4F0791.jpeg
F293C465-A836-482B-AD3E-A5DD6C4F0791.jpeg 176.19 KiB thumb_up0thumb_down

23.10.2022 - 19:09:44
01
arrow_leftZipsik napísal:
predsa v autoskole ucia ze stretavacky ti ukazuje aj na palubovke…


Ak si dobre pamätám, tak napríklad prvé Suzuki Swift nemá žadnu kontrolu stretávačiek, iba diaľkové. To, či máš alebo nemáš zapnuté stretávačky, vieš iba z polohy ovládača.
23.10.2022 - 19:22:30
00
arrow_leftmisoR napísal:
Neukazuje. Môžem ti to ukázať. Alebo sa opýtaj nejakého suseda, čo má vw/škoda. Soudruzi z NDR to vymysleli tak, že indikátor je na vypinaci :D

Na Octavii ročník 99 som síce nemal denné svietenie, ale zapnuté stretávačky som mal na palubovke signalizované. Fabia ročník 2010 má denné svietenie a aj signalizáciu stretávacích svetiel.
23.10.2022 - 19:54:03
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektronika a svetlá / Svetlá)
keyboard_arrow_up