našiel som v mobile fotky takže jeden príklad...na prvej vedľa 4-prúdovky v meste ukážková cyklocesta ,ktorá však po 200m už nie je,viď druhé foto...reklamné tabule sú dôležitejšie...

Prílohy:

Screenshot_2023-05-03-11-22-23-366_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2023-05-03-11-22-23-366_com.miui.gallery.jpg 126.62 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_2023-05-03-11-23-46-773_com.miui.gallery.jpg
Screenshot_2023-05-03-11-23-46-773_com.miui.gallery.jpg 126.82 KiB thumb_up0thumb_down

03.05.2023 - 11:32:55
02
scarinko napísal:
parodia je to ze ta to po 200m co sa motas medzi ludmi ktori ti na tu zelenu vec lozia stale vypluje spat na ceste cize uvazovat vobec ze z cesty zleziem na cyklo ma ani nenapadne koli 200m.
https://www.google.com/maps/@48.163273,17.1249512,3a,75y,82.71h,77.11t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2vwg_2WW-MBZpGNnsFH0jw!2e0!7i16384!8i8192


Vsetci vieme, ze tvoje blahorodie je to najdolezitejsie vo vesmire. Len sa potom necuduj, ked ta niekto posle, kam patris. Napriklad do tejto temy :P
03.05.2023 - 11:40:24
00
scarinko napísal:
ten zamer uz teraz je niekolko rokov stary a dalsich xy rokov to nebude cize je to uplne zbytocne ak to nema byt komplet v nejakom horizonte ale v dekadach. a uplny nezmysel je vynucovanie si aby tadial niekto jazdil. je to nesystemove a pokial to nema byt aspon nejaky uceleny usek racianske myto - VUZ tak to nema vyznam ani robit. samozrejme to ma vyznam pre toho kto zadava zakazku aby bola provizia do vacku, to ano.


Úsek popri Urban Residence sa robil ako vyvolaná investícia developerom, ktorý to platil (z predaja bytov). Komu šla provízia v tomto prípade? ;) Či bolo lepšie ten úsek pri Urban Residence nepostaviť a stavať ho niekedy v budúcnosti? Prínosom by bolo, že by to bolo systémové, drahšie a neskôr :) Prípadne vôbec, ak by sa budova postavila tak, že by nebola dostočná rezerva.

Príklad "systémového" prístupu máš pri Kauflande na Patrónke: https://goo.gl/maps/KERAzn98FTZgASL17. X rokov sme tu mohli mať cyklotrasu ako pri Urban Residence a dorobiť len pokračovanie na Patrónku a zlegalizovať pokračovanie k Lanfranconi. Takto nemáme nič a normálnu cyklotrasu oddelenú od chodcov tu bude problém vôbec spraviť. Plus bude potrebné celý úsek prestavať nanovo vrátane križovatky, čo sú vyhodnené peniaze, keďže sa celá táto strana ulice prerábala pri výstavbe Kauflandu. Za zhruba rovnaké peniaze mohlo hneď vzniknúť dobré riešenie, hoci by bolo aj roky nenapojené.
03.05.2023 - 11:43:12
02
JoKo napísal:
predovšetkým - v prvom rade, najmä, hlavne (slovník slovenského jazyka)

Ty to asi nechápeš ako my ostatní - to predovšetkým nie je kategorický príkaz, povinnosť...

alebo nie je zjazdná - možno zámková dlažba je zjazdná na MTB, ale na cestnom určite menej... Kopčiansku poznám, občas po jej oprave jazdím, avšak po ceste.


Nie, bohužiaľ to nie je tak. Zákon 8/2009 o cestnej premávke je v oblasti značena podrobnejšie rozpracovaný vyhláškou 30/2020 o dopravnom značení a v nej cyklistickú cestičku označuje značka 221 Cyklistická komunikácia (prípadne aj značky 222 a 223 Spoločná cestička pre chodcov a cyklistov) a jej definícia je jednoznačná "Značka označuje cestičku pre cyklistov alebo cyklistický pruh a prikazuje cyklistovi použiť takto označenú cestičku alebo pruh."
To, že je to častokrát nevykonateľné či dokonca nebezpečné, už správcovia komunikácií moc neriešia. Úkol zněl jasne, urobit cyklotrasu a to, ako ju urobiť, je už jedno a najjednoduchšie je nešpekulovať a placnúť tam 221 Cyklistická komunikácia. Veď oni na bicykli nejazdia, tak majú v paži ...
Ak však správca komunikácie naozaj chce podporiť bicyklovanie, tak radšej použije značku 232 Zákaz vjazdu pre všetky motorové vozidlá alebo značku 220 Cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou " 515 voľno" so symbolom bicykla. Také riešenie neprikazuje cyklistovi cestičku použiť.
03.05.2023 - 12:29:09
10
tr3mp napísal:
Úsek popri Urban Residence sa robil ako vyvolaná investícia developerom, ktorý to platil (z predaja bytov). Komu šla provízia v tomto prípade? ;) Či bolo lepšie ten úsek pri Urban Residence nepostaviť a stavať ho niekedy v budúcnosti? Prínosom by bolo, že by to bolo systémové, drahšie a neskôr :) Prípadne vôbec, ak by sa budova postavila tak, že by nebola dostočná rezerva.

Príklad "systémového" prístupu máš pri Kauflande na Patrónke: https://goo.gl/maps/KERAzn98FTZgASL17. X rokov sme tu mohli mať cyklotrasu ako pri Urban Residence a dorobiť len pokračovanie na Patrónku a zlegalizovať pokračovanie k Lanfranconi. Takto nemáme nič a normálnu cyklotrasu oddelenú od chodcov tu bude problém vôbec spraviť. Plus bude potrebné celý úsek prestavať nanovo vrátane križovatky, čo sú vyhodnené peniaze, keďže sa celá táto strana ulice prerábala pri výstavbe Kauflandu. Za zhruba rovnaké peniaze mohlo hneď vzniknúť dobré riešenie, hoci by bolo aj roky nenapojené.

co je zle pri tom kauflande? ved sa tade jazdi, rovnako ci tam namalujes zelenu alebo nie. Skor to co pokracuje od kauflandu az v podstate na krizovatke Patronka kde natlcieme stlpiky do chodniku a osadime znacku o spolocnej cesticke pre cyklistov a chodcov a voala, zrazu sme postavili nieco pre cyklistov. A uplne najinfantilnejsia myslienka je ze vsetkych cyklistov oficialne posleme po tom zjazde pred zastavkou plny kamenov a skal a je nam jedno ci je to dieta, dochodca, MTB, cestak atd.


co sa tyka Urban residence tak mne nevadi ze to tam je ale ze sa v dohladnej dobe nic na to nenapojilo a zjavne ani nenapoji a ked sa nahodou nieco take udeje tak to co tam uz je bude treba aj tak prerobit lebo za ten cas sa to uz dostane do nepouzitelneho stavu.

Preco napr nemohol na druhej strane ten zeleny cyklopruh koncit az na krizovatke racianske myto? preco to ludi vypluje opat na jazdny pruh medzi auta? v tomto meste ludia nejazdia na bikoch lebo aj tie akoze cyklocesty su proste nebezpecne, ano prispievaju k tomu aj samotni vodici ktori su taki aki su
03.05.2023 - 12:37:26
00
tr3mp co som povodne chcel povedat je presne to co tu naznacil hore Jaroh - pri sucasnej legislative je tato snaha trosku kontraproduktivna (chyba je v legislative, nie v snahe o zlepsienie). Ide o to, ze technicky podla zakona/vyhlasky v tomto smere musis vyjst na ten cyklochodnik uz tesne pred prechodom, zastavit na prechode aby ta nieco nepreslo a potom mozes ist kusok po novom cyklochodniku, ktory ak konci tak ako to je na streetview tak je to dost o hubu (kvetinace a vyustenie do "zuzenia"). Ak by clovek fakt chcel vyuzit bicykel ako dopravny prostriedok, tak pri dodrzovani vsetkych predpisov sa na to radsej vykasle a pojde autom - ak podobnych cyklopruhov mas po ceste viacero...

Takisto oproti - technicky ak ides opacnym smerom, musis preletiet cez elektrickovu trat a ist po tom cyklochodniku - kedze na ceste je cyklopruh az dalej..

Nastastie tu v CR uz tu sialenu povinnost pouzit cyklochodnik zrusili - lebo je to fakt absolutny nezmysel a v tomto konkretnom priklade je to krasne vidiet..
03.05.2023 - 17:51:19
10
tr3mp co som povodne chcel povedat je presne to co tu naznacil hore Jaroh - pri sucasnej legislative je tato snaha trosku kontraproduktivna (chyba je v legislative, nie v snahe o zlepsienie). Ide o to, ze technicky podla zakona/vyhlasky v tomto smere musis vyjst na ten cyklochodnik uz tesne pred prechodom, zastavit na prechode aby ta nieco nepreslo a potom mozes ist kusok po novom cyklochodniku, ktory ak konci tak ako to je na streetview tak je to dost o hubu (kvetinace a vyustenie do "zuzenia"). Ak by clovek fakt chcel vyuzit bicykel ako dopravny prostriedok, tak pri dodrzovani vsetkych predpisov sa na to radsej vykasle a pojde autom - ak podobnych cyklopruhov mas po ceste viacero...

Takisto oproti - technicky ak ides opacnym smerom, musis preletiet cez elektrickovu trat a ist po tom cyklochodniku - kedze na ceste je cyklopruh az dalej..

Nastastie tu v CR uz tu sialenu povinnost pouzit cyklochodnik zrusili - lebo je to fakt absolutny nezmysel a v tomto konkretnom priklade je to krasne vidiet..


Súhlasím, že vyznačovanie nedokonalých cyklotrás značkou, z ktorej vyplýva povinnosť ich použitia, nie je dobrá cesta. Takáto značka predpokladá, že existuje (minimálne v danom mieste) koherentná sieť. Obzvlášť zmiešané cestičky pre chodcov a cyklistov, ktoré vznikli len preznačením chodník, je lepšie značiť značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou voľno. Príklad z Lamača: cyklokoalicia.sk

Interpretácia povinnosti použitia cyklotrasy na Račianskej sa mi zdá byť pritiahnutá za vlasy. Najmä smerom do mesta povinnosť použiť cyklotrasu určite neznamená prechádzanie cez električkovú trať v mieste, ktoré na to nie je určené, keď o 40 metrov ďalej začína vyhradený pruh pre cyklistov v danom smere. Mimochodom, cyklopruh by mal byť podľa mojich informácií vyznačený už od Pionierskej, tak to bude úplne bez debaty.

"technicky podla zakona/vyhlasky v tomto smere musis vyjst na ten cyklochodnik uz tesne pred prechodom" - toto môžeš spraviť, ale keď sa na cyklotrasu napojíš až na križovatke so Škultétyho, určite ťa žiadny policajt nebude pokutovať. Dokonca to možno je narozdiel od tebou navrhovaný jediný legálny spôsob, keďže ten krátky úsek pred Škultétyho nie je označený ako cestička pre cyklistov, značka je až za križovatkou: https://goo.gl/maps/RQVyzY6SrreUtix87 ;)

To, že sú na cyklotrasách pred všetkými križovaniami vodorovné značky daj prednosť v jazde je chyba príslušných technických podmienok a projektantov, ktorí túto značku dávajú, aj keď by nemali. Ide to proti všeobecnej úprave v zákone, pritom na to nie je na to dôvod.

Vodič odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť v jazde cyklistovi idúcemu rovno vrátane cyklistu idúceho súbežne s cestou; to neplatí pre vodiča električky. Pri odbočovaní doľava vodič motorového vozidla nesmie ohroziť cyklistu odbočujúceho vľavo.


Takže vodič odbočujúci vpravo je povinný dať prednosť, ale cyklista tam má tiež rovnakú povinnosť miestnou úpravou. Čo podľa mňa vytvára nejednoznačnosť.
03.05.2023 - 18:56:19
01
xyz napísal:
našiel som v mobile fotky takže jeden príklad...na prvej vedľa 4-prúdovky v meste ukážková cyklocesta ,ktorá však po 200m už nie je,viď druhé foto...reklamné tabule sú dôležitejšie...

Dôverne poznáme
asi za štvrtým billboardom je skrytá jama. veľká ako koleso, celkom sranda na prvý krát, potom si to už zapamätáš :)
03.05.2023 - 19:19:51
00
Jano1987 keď si spomínal že treba využívať tie cyklochodníky máme tu vedľa inej 4-prúdovky jeden spoločný s chodcami/oddelený čiarou no je to na ceste kde sú vjazdy a výjazdy z firiem,obchodov atd,spočítal som to..2,7km úsek a 26 vjazdov/výjazdov kde tiež každú chvíľu ide nejaké auto a cyklista musí dávať pozor naľavo napravo lebo vodiči nás majú na prejazdoch väčšinou v paži...takže sa tam kľudne môže stať že na takom krátkom úseku musíš 26x zastať,vypnúť nohu z pedálu a ak ti tam vlezie kamión tak čakať kým sa dostane na cestu lebo obísť sa nedá...ale ak by si išiel po ceste tak si na hlavnej a ideš si lebo všetky tie autá ti vtedy musia dať prednosť...
04.05.2023 - 07:09:22
01
xyz ja chápem, že to je nekomfortné, ale to nie je problém infraštruktúry. Je to problém ľudí, čo tú infraštruktúru používajú. Košice až tak nepoznám, ale v BA sú úseky, kde jazdím s nohou na brzde, lebo chodci či cyklisti to majú na háku a idú si ako slepé a hluché ovce, u nás na sídlisku za posledných 10 rokov som na jednej križovatke dostal len 3x prednosť z pravej strany a to ju využívam zakaždým, keď idem autom. Zjazdy/nájazdy na Prístavný most pre cyklistov, prednosť zprava neexistuje, rovno na ňu zabudni, nedostaneš prednosť ani kúsok odtiaľ, na jednej križovatke, napriek tomu, že predtým tam bola STOPka (áno na čisto cyklokomunikácii), teraz je tam Daj prednosť v jazde, ale napriek tomu vždy musím pre istou byť pripravený brzdiť na hlavnej, lebo značky sú zvyčajne asi len pre blbcov.
04.05.2023 - 08:28:34
00
Alebo namalujes cyklochodnik a

Prílohy:

09ab1068-9d6b-482d-9d4c-e98ec099244e.jpeg
09ab1068-9d6b-482d-9d4c-e98ec099244e.jpeg 65.34 KiB thumb_up0thumb_down

04.05.2023 - 08:33:21
00
To keby ste videli u nás (Dolný Kubín)akože cyklochodník :D po nábreží.
04.05.2023 - 08:43:43
00
Dovolil by som si to zhrnut. Zijeme v krajine kde nedodrziavat pravidla su prejavom isteho hrdinstva. Mas sa cim v krcme alebo podaktori aj tu vytahovat. A netyka sa to samozrejme len cyklistov ale vsetkych skupin - blondynok, hejterov, soferov, mnisok, ucitelov, policajtov, sudcov, fararov ... zial!
04.05.2023 - 08:44:53
05
Lenže to nie je cyklochodník namaľovaný. Len tak na okraj.
04.05.2023 - 08:45:40
00
pista napísal:
Dovolil by som si to zhrnut. Zijeme v krajine kde nedodrziavat pravidla su prejavom isteho hrdinstva. Mas sa cim v krcme alebo podaktori aj tu vytahovat. A netyka sa to samozrejme len cyklistov ale vsetkych skupin - blondynok, hejterov, soferov, mnisok, ucitelov, policajtov, sudcov, fararov ... zial!

A mozno len zijeme v krajine, kde zije aj kopa ludi, co pravidla dodrziava, alebo sa aspon snazi a nepotrebuje kazdu prkotinu riesit vo virtualnom priestore. A potom je skupina "hlasnych", je ich velmi pocut, ale spravidla nevyriesia nic.
04.05.2023 - 08:52:46
02
keyboard_arrow_up