Pockaaat. To akoze ludia kupuju
biky podla toho, kto na nich z profikov jazdi?
Ci to je len sen marketingovych specialistov?
Také jednoduché to nie je. Časť ľudí naozaj vyberá značku podľa nejakého vzoru, ale marketing firmy ešte viac zaujíma pozitívna publicita. Napr. keď Senna vyhral MS F1 na Honde, nikto si nemohol kúpiť také auto, ale firma využila na propagáciu prostý fakt, že sa o nej viac hovorilo.
Aj keď
náradie športovcov sú vždy nejaké pretekárske špeciály, pozitívne pôsobí na bežnú verejnosť predstava, že tá firma je technologicky vpredu. V skutočnosti to nemusí byť ani pravda, ale na konzumenta to tak pôsobí.
V cyklistike idú pretekári často do zdanlivo nezmyselných únikov, lebo aj keď je víťazstvo nepravdepodobné, jazdci sú na očiach TV kamier a to dostáva ich sponzorov do popredia. No a víťazi sú zaujímaví práve v tom, že sa na ich úspechu zvezú sponzori, ich popularita sa dá využiť v reklame, atď.