Karol...
1. Neviem, odkiaľ máš, že "zväčša" vedú po asfaltových cestách s premávkou? Viac ako polovica vedie mimo asfaltových ciest a absolútne mimo zóny dopravy. Samozrejme, že sú tam aj také, čo vedú po frekventovanejších úsekoch, no nakoľko chýba cyklodopravná infraštruktúra (nie iba v KE kraji), musíš cyklistov niekde previesť.
2. Zmapované a evidované boli. To, čo sa robí je, že sa trasy digitalizujú, fotia a rekognoskujú kvôli aktuálnemu stavu. Výsledkom toho je to, že všetky budú na stiahnutie pre širokú verejnosť. Ak sa ti to zdá zbytočné, tak už potom neviem, čo viac robiť pre propagáciu krajov a cykloturistiky? Odpoveďou je návštevnosť cykloportálu, stahovateľnosť gpx trackov a pozitívne ohlasy, či od turistov alebo obyvateľov kraja. Spolu s KE krajom budeme mať na portále viac ako 9000 km cykloturistických trás.
3. Pre mňa skôr zarážajúci fakt ako ľahko si to niektorí predstavujú. Nie je to totiž iba o tom, kde by si sa chcel bicyklovať ty alebo ja. Ale treba brať do úvahy množstvo faktorov a zákonov. Možno je to pre niektorých úsmevné, ale máme tu ochranu prírody, rôzne združenia ako VLK, vlastníkov pozemkov, ale i iné záujmové skupiny ako poľovníci či rybári. A všetlých treba brať do úvahy. Vlastníctvo je ústavným zákonom a nikomu by sa nepáčilo, keby som ti napochodoval do záhrady a začal tam značiť. Tak sa prosím ťa netvárme, že lesy nikomu nepatria. Už tu nemáme všeľudové vlastníctvo. Treba jednať s množstvom ľudí, nájsť prieniky, alternatívy a byť diplomat. Bohužiaľ nie sme v Rakúsku, kde nebol socializmus a pôda má dlhodobo svojich vlastníkov. Nemusíš jednať so stovkami ľudí, ale iba pár. Tiež ti už dnes nestačí vyjadrenie ochrany prírody, ale do konania môže vstúpiť hocijaký združenie, ktorému sa nepáči cykloturistická trasa, lebo tam budeš rušiť nejaké zvieratko. Atď, ..... mohol by som pokračovať ďalej.
4. Napriek tomu SCK za posledné roky povolilo a vyznačilo stovky km nových cykloturistických trás (prevažne v lesoch a mimo zóny dopravy). Orientujeme sa aj na nové trasy a keby si sledoval našu činnosť, tak by si to vedel. O nových trasách pravidelne informujeme či už na webe či našich spravodajoch. Tu si ich môžeš stiahnuť:
http://www.za.cykloportal.sk/info/na-stiahnutie 5. Trasy treba aj udržiavať, meniť a pracovať s nimi. Nemôžeme iba nahlušiť stovky kilometrov nových trás a ďalej ich neriešiť. Trasy rušíme, prekladáme, skracujeme, meníme ich farby,... Stále sa snažíme reagovať na aktuálnu sitáciu a vieme, že to čo stačilo pred 15 rokmi, už dnes jednoducho neobstojí.
6. Na Slovensku, aj KE kraji je niekoľko mimoriadne atraktívnych trás, ktorých povolenie a vyznačenie si vyžiadalo značné úsilie. Vihorlat, Tokaj, Slovenský Raj, Slovenský Kras, všade máš množstvo trás mimo zóny dopravy, v národných parkoch či dokonca rezerváciach s najvyšším stupňom ochrany. Máš tu rovinaté trasy, náročné, máš tu trasu cez tunel či trasy so singletrackovými úsekmi. Trasy s množstvami pamiatok či už prírodných alebo historických. A to, že ich niekto nechce stále vidieť, už nie je náš problém. Kritizovať je predsa ľahšie ako niečo pochváliť. Áno, stále je čo zlepšovať a o to sa každým rokom v SCK snažíme.
Napriek všetkej situácii, ktorú tu máme sa podarilo za posledné roky spraviť množstvo roboty.