oponoval by som, gravel ma svoje vlastne specifika, doteraz take nieco na trhu nebolo. Zavadzajuci je ten nazov gravel, ze na strk,
pre mna je gravel stabilnejsi endurance cestak s poriadnym tire clearance, ked sa to zmeni na drbne, cestak znaci ze to ma jazdne vlastnosti
cestaku plus je lahke, a manevrovatelne a komfortne, nie zbytocny overbuild ako MTB Htcka. endurance znamena pohodlny vysoky posed. Tire clearance aspon 38mm, to sa uz da jazdit komfortne po hocicom okrem blata, korenov, kamenov a podobnych lesnych veci.
Ano, ma svoje specifika, ako vsetko co vznikne kombinaciou viacerych konceptov, ale neprinasa nic zasadne noveho.
Stale plati, ze je to ako "ochudobneny" krosovy bicykel.
Oproti krosu ponuka:
- nizsi komfort v lahkom terene odobratim odpruzenej vidlice,
- mensi rozsah prevodov - namiesto MTB komponentov su cestne,
- chyba plynule davkovanie brzdneho ucinku - vo vseobecnosti vacsina krosovych
bicyklov ma hydraulicke kotuckovky, gravelove
bicykle zas mechanicke,
- nizsiu vahu - karbonova vidlica, cestne prevody namiesto MTB, mechanicke kotucovky namiesto hydraulickych , to vsetko umoznuje znizit vahu,
- viac moznosti uchopov vdaka baranom.
Do diskusie by som nevmiesaval MTBcka HT, kedze tie tu primarne urcene len do narocnejsieho terenu. Krosove bicykle, na druhu stranu, su svizne na asfalte (aj rozbitejsom) a v lahkom terene. Rovnako sa prezentuju gravely.
Musim prizvukovat, ze v zasade nemam nic proti gravelom, akurat mi pride divne, ze sa okolo tejto novej kategorie robi take halo, akoby slo o nieco prevratneho. Jasne, s baranmi vyzera bike kuulovejsie
.