Myk: tak u toho auta je to přesný :-). Já chtěl moc SUV, ale v ceně do mega, mně dost zklamaly jejich jízdní vlastnosti :-( Kdybych nedal zkušební jízdy, tak jezdím SUVčkem, takže prvně už raději zkouším a pak kupuji ;-)
04.09.2019 - 18:33:29
00
Cafte,

zvazujem kupu e-bike. Zvazujem nad:
- Cube Reaction Hybrid PRO 2019 ( za cenu 1950e ) : https://www.cube.eu/sk/2019/e-bikes/horske-e-biky/hardtaily/reaction/cube-reaction-hybrid-pro-500-black-edition-2019/
- Cube Reaction Hybrid EAGLE 2019 ( za cenu 2240e ) : https://www.cube.eu/sk/2019/e-bikes/horske-e-biky/hardtaily/reaction/cube-reaction-hybrid-eagle-500-greyngreen-2019/

Co myslite, co sa viac oplati ( pomer cena/vybava ). Je vybava SRAM NX u bike EAGLE lepsia volba ako Shimano u bike PRO? + kvalita/pevnost prednej vidlice?

Dikes za nazor.

Maros
05.09.2019 - 20:59:22
00
Maros2212: jel jsi na těch Cubech? U těchto konstrukčně starších Cubů je dost krátká geometrie a ostrý úhel vidlice.
Konkrétně u těchto dvou bych určitě doporučil bezproblémové Shimano 6000, než NX od Sramu. Ale vidlice XCM je asi pružina? Což by ale nemuselo vadit, záleží kolik vážíš. U Judy není psána šířka noh, pokud by byla taky 34, pak to bude lepší řešení. Brzdy Shimano 200 jsou velmi slabé, u MT se nevyznám, ale tam jsou prý dobré až MT5.
Pokud netrváš na těchto dvou, tak bych koukl na Kross Level Boost 2, dá se koupit v akci za v přepočtu cca 1.550euro. Má celkově lepší výbavu včetně brzd.
06.09.2019 - 06:41:00
00
Palo7: Dikes za nazor...
Bike Cube som si vyskusal, ale len na take kratke prevezenie okolo obchodu. Z geometrie som nemal zly pocit, je to novy model 2019, ide o konstruckne starsiu radu?
Ja mam vysku 176cm, 77kg, bike mam Kellys Thorx 90 2018, velkost M, ktory mi sedi.
Nie som zamerany len na Cube, povodne som zvazoval aj Kellys Tygon ( u tohoto modelu sa ale neda vytiahnut bateka, takze tento asi nie ). Nemam prehlad v znackach ebikov, bike sa mi vsak musi zapacit ( Tebou odporucany Kross mi dizajnovo nesedi, hoci moze byt dobry ).
Co sa tyka motorov - je Bosh a Cube dobra volba? Prip ine odporucanie v cene okolo 2000e?

Dikes.
06.09.2019 - 11:30:39
00
Cube majú pre 2020 úplne nové e-bajky s novým motorom Bosch 4. generácie. Bosch ako taký je dobrá voľba, pri staršom modele s malým prevodníkom však ťaháš cez prevodovku, jazda s vypnutým motorom je trochu náročnejšia keď ti dôjde baterka. určite sa treba obzerať po bajku so vzduchovou vidlou ak chceš jazdiť aj nejaké lesy a terén.
06.09.2019 - 11:42:41
00
Maros: ten Thorx má třeba mnohem lepší brzdy než ty Cube a to je o 10kg lehčí. Taky je to M o 2 5cm delší než 19 od Cube.
Když Cube, tak koukni na verzi Race, měla by mít taky Kusy vidlici, ale řazení Shimano 11 a dobré brzdy od Shinana. Nový Kellys už prý zase mají vyndavaci baterku
06.09.2019 - 16:07:14
00
Myk: na test dost skarede počasí, takže asi nic :-(
Koukni pro ženu na cyklobazaru na úplně nový Giant Stance E2+ v krásné zelené, vel. M a cena skvělých 57tis.
Nebo predvadečka od Apache v camobarvě za 64, vel. 18. Nepsal jsi jak je žena vysoká, tak nevím jestli ji Mka budou.
07.09.2019 - 11:29:40
00
Testovačka proběhla včera :) Půjčil jsem si v půjčovně HTčko s Bafangem, 27,5, vidlice Suntour 120 a celou jízdu jsem děkoval Radohanovi, že mě doporučil celopéro a tobě, že jsi doporučoval 27,5+. Měl jsem z toho HTčka naklepanej zadek, fakt je to velkej rozdíl. A i ta vidlice 120 byla málo. Jak jsem si stěžoval, že moje kolo mi vibruje od 14 a ve 20km/h už to hodně mlátí, tak jsem poznal, že to je vlastně dobrý, to kolo z půjčovny mi mlátilo do řidítek už při 13km/h. Ono se to nezdá, ale jezdím sice lehký terén, ale zas úplně upravený cesty to nejsou a ta vidlice 150 se využije.
Ujeli jsme 24 km, z toho asi tak 2km po silnice, zbytek terén (lesní a polní neupravený cesty). Vzal jsem jí na okruh od baráku, který jsem sám jel a který je hezký, protože tak jsou výhledy, ale při tom se jede mimo běžný cesty. Žena byla nadšená z ekola a vyjížďka se jí hrozně líbila (hlavně to, že do kopce to nebyla moc námaha). Na mém kole v podstatě neměla problém držet tempo do kopce se mnou (na těch 24 km vyjela půlku baterky, protože všechno jela na trail a přepínala na boost). Problémy jí dělala jízda z kopce, ale to bylo hlavně tím, že to kolo je na ní velký a tudíž moc široký řidítka a hlavně se bála zastavit v prudkém kopci, protože nedokázala bezpečně sesednout, i když měla sedlo nejníž. Takže na dvou místech kolo dolů z kopce vedla.
Byla nadšená, ale samozřejmě nevím, jak moc jí to vydrží. Na druhou stranu, žena měří 170cm, dcera 16 let 175, takže si to kolo budou střídat (i když dcera je velký nepřítel sportu, tak snad jí párkrát vytáhnou taky). No a když to nebude využitý, tak za 2-3 roky na to Mko doroste syn. Takže nějaký ekolo koupím.

Díky za tipy, ale ten Apache je Bosch a ten Giant Yamaha. Určitě bych chtěl pro ženu Shimano, už jen z toho důvodu, že tím budu mít rovnou dvě baterky. Když koupím ženě něco jinýho, tak si její baterku nebudu moct půjčovat na solo vyjížďky jako zálohu.

Problém je, že ve velikosti M se shimanem toho moc na bazarech není, asi vezmu toho Kellyse co má Radohano. Cena je super a když to nebude fungovat, tak to kolo zbyde pro kluka (teď je mu 12, ale ve 14-15 už něj bude mít výšku). Je dost velká šance, že mi město postaví za barákem sjezdovej trail, tak to při nejhorším využije syn. A nebo se to prodá a koupí vhodnější kolo, až se někde něco zajímavýho objeví.

Off Topic: Můj dojem z Bafanga je taky zklamání. Bafang je tišší než shimano a má větší baterku, takže ujede asi víc, ale ten systém 5ti stupňů přípomoci, který nemá dávkování podle výkonu šlapání je prostě horší než Shimano. Stávalo se, že jsem šlapal konstantně, ale když to šlapání kleslo pod nějakou sílu, tak motor vypnul, jak kolo zpomalilo, tak jsem trochu víc zabral, motor sepnul a jak to mělo asi velkej stupeň přípomoci, tak mě motor postrčil dopředu a pak to zase zlehklo a motor zase vypnul. Asi by si člověk zvyknul, ale když jsem zkusil e8000, tak už bych bafanga nechtěl. Co se týká výkonu, v půjčovně mi řekli, že na 5ku by se s bafangem nemělo jezdit do prudkého kopce, že by se mohl motor mohl spálit. Asi je to blbost, proč by tam jinak ta 5ka byla, ale raději jsem jezdil na 4ku a jedno docela prudký stoupání po louce jsem na tu 4ku nedal, zatím co žena na E8000 to vyjela. Takže za mě Bafang je co se týká komfortu jízdy (pominu-li hlasitost) je výrazně horší.
07.09.2019 - 15:04:07
00
Pěkná testovačka:-)
Bafang je znatelně slabší, papírové ne, ale je. To stejný český motor Comp. Pokud uvažuješ nad využitím druhé baterky, tak se samozřejmě dost s úží výběr kol. Občas bývají i kola se Shimanem na bazaru, myslím že tam i nějaký jsou. Ale dobrý kupy vel. M jsou rychle pryč. Na druhou stranu konci sezóna a neměl.by být problém koupit něco se slevou a pak se dostat pod 80. Vidlice okolo 140-150mm bude tedy asi ideál. Pak ještě bývá výběr 27,5+ od 2.6 až 2.8.
Pokud máš někde možnost Giant v okolí vyzkoušet, tak to zkus. Ten jejich upravený Yamaha motor je strašně příjemný na klidný výlety a ta cena je krásná a jejich kola na živo radost pohledět.
07.09.2019 - 15:52:14
00
Podívám se, jestli gianty mají tady u nás ve městě, máme tu jen jednu cykloprodejnu. Ohledně tlouštky pneu mám jasno - jedna ze dvou cest, které vedou z města ke mě domů má volně položené kameny, které pod pneumatikou ustřelují. Takže lehce podhuštěná 2,8 má lepší stabilitu než užší pneu. Je mi jasné, že na cyklostezce je ta 2,8 pomalejší, to už jsem si vyzkoušel, když jsem nedokázal na rovině na asfaltu držet krok s trekingovým obyč kolem (jasně, taky ta váha nad 25km/h je znát), ale nejsem závodník a žena už vůbec ne a cyklostezku po rovině máme jen jednu podél řeky, jinak všechno strmé kopce - např. sjedu od domu 3 km 150 m výškových dolů a hned můžu jet do kopce 13 km se stoupáním 550 metrů. Takže dlouhé trasy po rovném asfaltu, kde se jezdí rychle bez motoru a kde bych ocenil menší odpor pneu prostě jezdit nebudeme, už z toho důvodu, že bych musel montovat nosič, jet někam autem, sundat a schovat nosič do kufru. To se mi prostě nebude chtít, když mám přímo od baráku takovýhle profil a silný motor :)

Prílohy:

profil.png
profil.png 50.07 KiB thumb_up0thumb_down

07.09.2019 - 17:13:37
00
Jsi na dobré cestě :-)
07.09.2019 - 19:21:49
00
Při výběru kola mně Gianty s tou upravenou Yamahou taky cvrnkly do nosu, ale při pročítání recenzí jsem narazil na velmi negativní postřehy od majitelů těchto kol. Za prvé, na praskající rámy a zadruhé na nemožnost vyřízení reklamace u nás na české straně. Zastoupení Giantu nebylo schopno uznat znalecké posudky a vracelo vše na prodejnu, prodejna zas na zastoupení. Atd. A protože těch prasklých rámů hlásilo více lidí, nešel jsem do toho. Možná, že na to taky natrefíš. :)
08.09.2019 - 15:48:45
00
Hmm, tak to je škoda. Proto že Trance je fakt povedený kolo a ten jejich upravený motor poslední generace taky :-(
08.09.2019 - 17:24:20
00
Asi ano. Ovšem kup si výrobek někoho o kom víš, že se mu do případné reklamace nechce. Možná, že u sousedů je to v pohodě. Například to stejné zažívají kluci s motorkama. KTM má zajímavé stroje, ale sem tam se něco nepovede a je třeba to vyreklamovat. Ovšem v Česku to nejde. Chlapi si koupili stroje za velké prachy a služby žádné. Proto jsem nešel ani do kola KTM, protože jsem nevěděl, jaké pak budou služby. Přitom teď celé Beskydy u nás pokryli nabijeckama KTM, takže kdo má jejich kolo, nemusí sebou vozit ani nabíječku. To je super. 😉 Takže záleží, jak se člověk rozhodne. 😉
09.09.2019 - 11:33:19
00
Jo, taky jsem několikrát uvažoval o moto KTM a teď zase uvažuji o Adventure 790, ale asi to opět nevezmou kvůli tomu co člověk slyší o spolehlivosti a hlavně přístupu k reklamaci :-(
09.09.2019 - 11:40:18
00
keyboard_arrow_up