To vzdelavanie je dobre, ze robia a potrebuje to vela vodicov. Mozno hlavne taki, ktori nejazdia aj na bikeu by v ramci skolenia mohli byt posadeni na stojaci
bicykel a okolo nich by v coraz blizsej vzdialenosti prechadzalo auto, len aby sami videli ako to je neprijemne, ked je auto natesno
Ale v reale si stale myslim, ze nejde ani tak o tych 1,5 metra, ale o uvedomenie si, ze treba cyklistovi jednoducho dat dostatocny priestor. Osobne nemam problem aj ked ma niekto obieha napr. v metrovej vzdialenosti, ked vidim, ze o mne vie a nechce ma hodit do priekopy. Ak by ale bolo preukazatelne, ze zakonom prikazana minimalna vzdialenost ma realny efekt oproti vseobecnej definicii "bezpecneho odstupu", tak samozrejme by bolo lepsie tu minimalnu vzdialenost do zakona dat, ale opat s tym, ze cyklisti by si stale mali uvedomit, ze su ovela zranitelnejsi ako auta a ze by sa na zakonom danu vzdialenost nemali spoliehat ani si ju drzo vynucovat za kazdu cenu. Hlavne taki cyklisti, ktori chodia po cestach pod 15 km/h, casto bez ukazovania smeru, osvetlenia v tme a podobne. A na druhu stranu ani u tych na cestakoch, ktori si to sinu na okreske skoro stredom cesty, to nie je pekne... Auto je na mimo mesta vzdy rychlejsie a je lepsie nechat ho prejst aj napr. miernym posunutim sa k okraju cesty (t.j. menej ako 0,75 m a naznacenim nech ide), vtedy vodic ovela viac aj dava pozor na toho cyklistu a ak aj nedodrzi 1,5 m, tak riziko stretu je stale minimalne. Jednoducho myslim, ze ak vodici aj cyklisti maju spravny sposob zmyslania, tak sucasny zakon je dostatocny a ak maju nespravny sposob zmyslania, tak 1,5 m povinna medzera na ich spravani nic nezmeni.