Napíšem osobnú skúsenosť z jari minulého roku.Mám suseda 42 r. Jeho kolega z práce si kúpil Kenzel 400.Malo to sadu tourney 2x7sp.Vážilo to 11kg(bez pedálov)Keď sa na tom odviezol,bol nadšený,lebo jediný
bicykel ktorý dovtedy poznal,bol Olpran z tesca.Chcel to kúpiť na bežné vyjazdy do mesta a po okolí.Stálo ,,to" 560 euro a určite by mu to na tento účel bohato postačilo.No ja som ho presvedčil,aby zacvakal 100-vku naviac s tým,že som schopný za tie peniaze mu ponúknuť oveľa viac.Nakoniec som mu postavil cesťák na al ráme force taranis+carbon vidla force.Sadu som mu kúpil 10 rýchlostnú sram apex a
kolesá 30mm hliníkové Pro-lite garda na priemyselných ložiskách.Celý bicykel ho vyšiel na 690 euro.Čiže za 130 euro naviac mal bicykel
ľahší o 2,5kg,mal 30mm kolesá
na priemysloch namiesto
kónusov,10 sp sadu namiesto
7sp.A keď ho postavil vedľa toho Kenzela,tak ten rozdiel bol brutálny.Tiež som mu mohol ,,poradiť" že mu stačí aj Kenzel,že keď sa bude o to starať,tak mu to bude super radiť,že mu stačí 7 prevodov a 2 kilové kolesá na kónusoch.Ale presvedčil som ho,aby nevyhadzoval zbytočne peniaze za takéto šunty a na jeho šťastie si dal poradiť.Dnes kratšie výjazdy(do 50km) jazdí niekedy spolu so mnou.Rada pre nováčika ktorý rozmýšľa nad kúpou prvého
cesťáku by mala
smerovať k tomu,aby mal za svoje peniaze čo ,,najviac muziky"To že takto poradia ,,teoretici"(rozumej ľudia ktorí cesťák nemajú a cestu nejazdia) ma až tak neprekvapuje,ale to že tak radia ľudia,ktorí cestu jazdia,je na zamyslenie.