Nechcel som tu na forum uz moc odpisovat, ja najradsej riesim veci po osi zakaznik-predajca, ale asi uz musim lebo sa to tu trosicku zvrhava akoby nekomunikujeme so zakaznikmi. Ako pise
imro1, bohuzial "korona" nam dala aspon v cyklo biznise v poslednych mesiacoch poza usi vsetkym tak ako to asi nikto necakal...ci uz nam ako predajcom, ale aj dovozcom, vyrobcom, vlastne vsetkym v tomto retazci. Proste nikto na to co sa bude diat nebol ani nahodou pripraveny...ci sa to uz tyka skladovych zasob, personalnych, priestorovych a dalsich moznosti."Legendarny" zakaznicky
servis sa nezvladal/nezvlada co som pocul v ziadnom shope/predajni. My osobne sme doplatili na to ze dost ludi nas malo zafixovanych ako tych co zozenu "vsetko". A to sa bohuzial momentalne rozpadlo ako domcek z kariet...sme radi ze vobec vieme dodat to co mame v ponuke. Mozno aj to bol problem o ktorom tu pisal michalienko...dopytoval u nas moznost dodania tovaru ktory v ponuke nemame a podstate sa nedovaza poriadne ani do EU. Ale OK, povedali sme si ze sa to pokusime nejako zohnat...a to bola asi v dnesnej dobe chyba. Aj napriek tomu ze som do toho zapojil aj cloveka mimo firmy ( ktory sa v cyklo biznise uz hybe nejake tie roky a mal kontakt na predajcu danej znacky v Dansku ) aby sa to pripadne podarilo nejako zohnat, tak sa to aj tak nepodarilo. Samozrejme ta komunikacia ja/"kolega"/predajca v Dansku/vyrobca bola v tejto dobe kedy toho mal kazdy nad hlavu nekonecna a mohlo sa zdat ze nekomunikuje...ale co robit? Kazde dva-tri dni pisat ze stale nic nove nemame? A uprimne, clovek nestihal tie uplne najhlavnejsie veci ako na cas odosielat baliky, v nejakom rozumne primeranom case vymienat tovar na zelanie zakaznikov, spat, jest atd...
Proste na tento rok sme toho mali v plane vela, ci uz nahodit novu stranku, vo vacsej miere sa pustit do vlastnej znacky bicyklov/komponentov atd, ale namiesto toho sme radi ze sme radi, ze v nejakej rozumnej forme dokazeme fungovat...nova stranka snad bude ko koncu roka a vo vacsi rozbeh znacky Suncycle na poli bikov/ramov/komponentov dufame v sezone 2021, mozno az 2022 ked sa oklepeme z toho co sa dialo posledne mesiaca a ked sa konecne dostanem na biznis trip smer Taiwan/Cina ktory je pri takomto niecom nevyhnutny...
Rovnako sme museli mnozstvo veci v nasej ponuke zmenit nakolko sa menili obchodne podmienky od vyrobcov/dovozcov, niektore znacky sme uplne stiahli z ponuky atd...a to moze byt zase problem ktory sa tyka martinko76. Viem ze uz dlhsi cas u nas dopytuje nahradne
spice Spinergy PBO a najnovsie aj
orech XD a na mnozstvo mailov som odpisal a snazil som sa vysvetlit situaciu ze dane spice v danom case vyrobca v USA nemal/pripadne ak by aj mal, tak keby berieme iba nejake drobosti do urcitej hodnoty tovaru, tak nam nauctuju prepravu 80USD ( 50USD nejaky pausal a cca 30USD samotna preprava ). Neskor som aj 2x v komunikacii spomenul ze tento tovar treba dopytovat u noveho ofialneho EU distributera. Bohuzial pri danych podmienkach sme boli nuteny stiahnut tovar Spinergy z ponuky a nemame ho stranke uz nejaky ten piatok ( az na centrovacie kluce ktore mame na sklade )
Takze ja samozrejme chapem ze bikeri/zakaznici by chceli mat tovar doma cim skor, pripadne odpoved na nejaky dotaz najlepsie obratom, len nech robime co robime, niektore veci sa naozaj momentalne nedaju robit v takom case ako boli ludia u nas zvyknuti. Ale snazim/e sa...
Matúš, trochu v skratke, aby to nebola súrodenecká grafomanská esej:
Oceňujem, že si do toho zapojil aj svojich známych a vyvinul si snahu zohnať tovar, na ktorý som sa pýtal (i keď prakticky ako zákazníka ma to ozaj nemusí zaujímať a nie je to v princípe až tak dôležité, veď ide o obchod/možný profit). Ja viem, korona a všetko okolo narobili bordel v biznise (nielen bicyklovom), ľudia sa na veľa vecí vrhli ako kobylky. Ale už sa z toho stalo klišé takmer na všetko. Tiež spím málo a odpisujem na emaily v noci o druhej, ale kurňa, ak mi napíše férový človek, že "večer sa na to pozriem a napíšem" a napíše až o 8 dní po násobnom pripomenutí, tak je to čo? Slovo robí chlapa. Na to netreba papier, ani výhovorky. Pýtal som sa 29.6 a dnes je 17.7. 2,5 týždňa - a ešte mi tu bude niekto písať o trpezlivosti?! Čakať 2,5 týždňa na odpoveď, kde bude áno/nie je trpezlivosť sama o sebe.
Stačilo napísať "riešim to, môže to trvať týždeň-dva-tri..." Ok, bral by som to. Alebo jednoducho napísať "nie, neviem to zohnať, nemáme dovozcu" alebo čokoľvek iné, pochopím x dôvodov alebo jednoducho nenabrať si na seba viac, ako človek uvládze. Ale byť ticho? Neblázni. Základom obchodu je komunikácia. Akákoľvek. Keď sa nestíha odpisovať, pokojne stačí zdvihnúť vyzváňajúci telefón.
Nestalo sa mi to prvýkrát, no nemám ti to za zlé. Možností mám kopec, ale ja som taký somár, že najradšej nakupujem doma a u ľudí, ktorí sa snažia robiť veci dobre. Pritom oveľa jednoduchšie to je úplne inde. Však stojan pôjde od teba, aj sada zrejme, len musím zvážiť, do ktorej ísť. A rám? O ňom už komunikujem priamo s výrobcom. Veď UPSko dovezie a JCDčko sa vypíše. Takže pohoda, len nech sme zdraví