fixska Preco si chces kazit vikend, pre to ze s niekym nesuhlasis. Naozaj si precitaj debatu vo vlakne o velkostiach. Okrem mna tam k tomu pise aj chalan co je tak daleko, ze si navrhuje geo sam. Tiez si treba uvedomit, ze reach (ak je zachovana distribucia vahy na kolesa napriec velkostami co u Stoic nie je) tak ovplyvnuje len to ako velmi musis zmenit spovju polohu na biku aby si zmenil distribuciu vahy. Tu nejde o to aky posed mas na biku, sedlo ide aj tak okamzite dole v technickom terene a v stupaniach mas cely
bike tak otoceny ze sa ti cely reach skracuje. Ked mas velky reach, tak ta posun o par cm v pred a v zad nerozhodi (stabilita) ale ak potrebujes aktivne zmenit zatazenie (drop, manual, endo turn...) musi urobit vacsi pohyb = musis byt rychlejsi aby si to stihol a vladal. Vela ludi dnes uz prichadza na to, ze extra dlhe geo su narocnejsie na pracu na biku a to co vyhovuje profikom, ktori na biku ziju a kondicku maju na rozdavanie, nevyhovuje nam vikendovim bojovnikom. Pre profika je taka geo najlepsie z oboch svetov, stabilna ked chce a obratna lebo vladze, stiha. Pre nas je to zvacsa o obetovani obratnosti/poslusnosti za stabilitu, kedy mozeme zavriet oci a ist cez vsetko. Inak budes na agresivnom HT jazdit ty, inak ja, inak Brandon Semenuk. Kazdmu bude sediet ina geo a pritom mozeme mat na vlas rovnake miery koncatin.
Ak si stale v rezime dlzky koncatin urcuju aky mas mat velky bike, tak potom hladaj tradicne geo nie long, slack and low, bude to ovela viac naplnat tvoje ocakavania. Tito
bicykle su dost peklo na rovine napriklad. Nic na cykloturistiku. Naopak ak chces prejst na agresivne aktivne jazdenie v style profikov, tak sa na vlekost divaj ako na dlhe, tradicke, dlhsie, pre profikov, pre sialencov co chcu mat predne
koleso v inom okrese (On ONE Hallo Dave napr. ).
Canyon nebr za etalon, co sa tyka velkostnej tabulky, ked ide o long, slack and low HT ta fabrika este cika do plienok. Pozri si prevazne UK firmy robiace agresivne HT dekady, tam je na to najvacsi trh a najviac ludi to navrhuje aj jazdi.