peniakfoto S dusickami okolo 2 barov na 90kg? Si si koledoval😁 Neviem kolko vozim, skratka nejak pocitovo a podla skusenosti🙈 Ale isto zalezi od hmotnosti, typu a rozmeru pneu, ci su duse/bezduse, povrchu, osobnych preferencii, tazko sa riadit inymi🙂
Teraz mam 3x8, 40/8 11-30, 48x38x28 na 10rocnom crosse 29". Vobec sa do tych cisiel nevyznam.
Jazdim hlavne rovinky vacsinou na max. prevode. Do kopcov skoro vobec.
Bude to sprevodovanie oka?
Dik.
Nebude to OK, budu Ti chybat najtazsie dva prevody.
Na sucasnom CTM Elite 09 davam jazdy s priemerkou okolo 25km/h za lepsich podmienok do 50km (nie je vela casu, takze viac 2-2.5h vyjazd proste nedavam). Brzdi ma asi hlavne aero, plaste mam nove 700x35 Conti Speed King CX Performance.
Este ma brzdi asi aj dosluzena vidla (Suntour NCX D), ktora nedrzi zamknuta, trochu padne dole a pri stlaceni mi brzda brzdi...
Inac je ten bike fajn, ma najazdene velmi malo, minuly rok prvykart videl servis
Takze hladam nieco, co nie cross ani cestak ale aby to malo barany (dropy?) a slusne prevody na rychlejsiu jazdu. Vychadza mi z toho gravel. A kedze neviem ako casto sa na bike dostanem (2 male decka, lockdown atd), tak mi skoda investovat vela penazi.
Kadenciu nepoznam, nemeriam, neviem co to je, slapem co udycham a tak aby som druhy den vladal vstat z postele
Takze hladam dalej asi nieco s dvojplackou. Problem je, ze vlastne nic v ponuke nieje. A to som si naivne myslem, ze dam cca tolko ako za ten moj ctm pred 10 rokmi (300eur) a budem vysmiaty
no za 3 kila bike čo aj pojde nekupiš ,to rovno zostan na starom len vymen vidlicu za pevnu a plašťe daj hladke 30mm. nejaký lacný gravel triban máš okolo 800e
ak chceš zvýšiť priemerku treba jednoducho popracovať na kondičke, mať dobre premazaný bike a oblečko obtiahnute nie plandave bundy a gate
Cenovo sú všetky do toho gravelu, čo si dával. Za mňa to stojí nad tým porozmýšľať. Posledné 2 majú tubeless ready kolesá. Ak by si chcel širšie plášte ako 28c, tak určite stojí za pokus sa skúsiť s nimi dá dohodnúť, že v tej cene by ti na to dali iné plášte.
Aj by som vidlu vymenil, no neviem za aku (najlepsie karbonovu). Brzdy su Tektro V, neviem ci dnesne vidli maju este pripravu na Vecka.
Aj barany by som nahodil, len potom treba asi packy menit. Ak to ma stat aj s pracou 3 kila (netusim, mozno som mimo uplne), tak to radsej novy bike...
Kondicka sa rapidne zlepsila, za posledny pol rok 15-16 kil dole.
Bike bol na komplet servise v lete, a tie plaste by mali byt na ceste dobre. Nechcem uplne hladke plaste, bo aj daka sotolina, gravel, obrubniky sa obcas najdu...
Jano1987
Vdaka. Myslis, ze tie ich "ne-cestaky" su vhodne aj tak lahke sotolinky, lesne cesty? Aky je rozdiel oproti gravelom? Iba plaste? Ta 500ka by asi sla.
shaggy01 ak si predstavuješ niečo takéto pod pojmom šotolina https://foto.mtbiker.sk/Technika/2016/Test_Cannondale_Slate/s_22.jpg, a lesná cesta niečo takéto https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads/2014/07/11.-Lesn%C3%A1-cesta.jpeg tak po takom bežne jazdím na cestnom biku s 23c kolesami, akurát v zákrutách pozor, pneumatiky nemajú vzor a môže sa šmýkať a idem o niečo pomalšie ako keď som mal gravel. Reálne čo bude rozdiel, trocha iná geometria, možno trocha iný tvar baranov, do tých gravel verzií sa dajú dať ešte širšie kolesá. Inak to bude plus mínus to isté, nič čo by bežný smrteľník pocítil. Takže ak nahodíš nejaké 32-35c plášte s trocha agresívnejším vzorom po bokoch, dáš trocha nižšie tlaky, malo by to byť v pohode zjazdné.
Ono idealna kadencia je okolo 85-95. Neviem si predstavit bicyklovat pri kadencii 60, ved to je ako sliapat kapustu
S týmto súhlasím, ale tých 60-65 rpm nie je až taká výnimočná vec - pár ľuďom som to po spoločnom výjazde aj vypočítal a poslal v grafe, lebo si napr. nechceli dať povedať, že 48x11 so zábermi celého tela a takmer na diaľku počuteľným praskaním v kolenách rozhodne nie je „jazdenie na pohodu“ (a nestojí za to, ak idem zarovno s nimi na 29" fulle s prevodom 38x15) ...
S týmto súhlasím, ale tých 60-65 rpm nie je až taká výnimočná vec - pár ľuďom som to po spoločnom výjazde aj vypočítal a poslal v grafe, lebo si napr. nechceli dať povedať, že 48x11 so zábermi celého tela a takmer na diaľku počuteľným praskaním v kolenách rozhodne nie je „jazdenie na pohodu“ (a nestojí za to, ak idem zarovno s nimi na 29" fulle s prevodom 38x15) ...
Presne. Ono ja samozrejme suhlasim, ze bicyklovat sa da aj bez toho, aby sa clovek zaoberal wattmi, kadenciou, pulzom a vsetkymi moznymi cislami a statistikami - lenze niektori ludia si svojim stylom vyslovene ublizuju. Tahat na najtazsom prevode s kadenciou 60, ved to je trening na stupani v Alpach.
Ale nechcem nikomu brat chut do jazdenia
To je celosvetový problém. Napríklad v USA nebolo možné tento rok po apríli kúpiť bike pod 1000$, všetko vypredané. Ja mám objednaný bike od novembra 2020 ale predajca ma upozornil, že je možnosť, že ho ani nedostanem vôbec. Výrobca by ho mal dodať v marci 2021.
Ahojte, mam len kratku otazku - pouzivate na Slovensku pneumatiky s ostnami (alebo ako sa to vola) do snehu? Vo Svedsku je to bezne na autach a aj bicykloch. Len tak zo zaujimavosti, lebo som tu nikoho o tom nevidel pisat. Teraz nam tu nakydalo dost snehu a dalsich x centimetrov je na ceste v noci, tak mi napadlo, ze sa spytam.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
cez 50 uz je problem s tym dlhsie slapat
Ono idealna kadencia je okolo 85-95. Neviem si predstavit bicyklovat pri kadencii 60, ved to je ako sliapat kapustu
Rozmyslam nad https://www.decathlon.sk/bicykel-grvl-120-id_8575940.html s prevodmi 1x10.
Teraz mam 3x8, 40/8 11-30, 48x38x28 na 10rocnom crosse 29". Vobec sa do tych cisiel nevyznam.
Jazdim hlavne rovinky vacsinou na max. prevode. Do kopcov skoro vobec.
Bude to sprevodovanie oka?
Dik.
Nebude to OK, budu Ti chybat najtazsie dva prevody.
Ak ich nepoužíva, tak mu chýbať nebudú.
Na sucasnom CTM Elite 09 davam jazdy s priemerkou okolo 25km/h za lepsich podmienok do 50km (nie je vela casu, takze viac 2-2.5h vyjazd proste nedavam). Brzdi ma asi hlavne aero, plaste mam nove 700x35 Conti Speed King CX Performance.
Este ma brzdi asi aj dosluzena vidla (Suntour NCX D), ktora nedrzi zamknuta, trochu padne dole a pri stlaceni mi brzda brzdi...
Inac je ten bike fajn, ma najazdene velmi malo, minuly rok prvykart videl servis
Takze hladam nieco, co nie cross ani cestak ale aby to malo barany (dropy?) a slusne prevody na rychlejsiu jazdu. Vychadza mi z toho gravel. A kedze neviem ako casto sa na bike dostanem (2 male decka, lockdown atd), tak mi skoda investovat vela penazi.
Kadenciu nepoznam, nemeriam, neviem co to je, slapem co udycham a tak aby som druhy den vladal vstat z postele
Takze hladam dalej asi nieco s dvojplackou. Problem je, ze vlastne nic v ponuke nieje. A to som si naivne myslem, ze dam cca tolko ako za ten moj ctm pred 10 rokmi (300eur) a budem vysmiaty
ak chceš zvýšiť priemerku treba jednoducho popracovať na kondičke, mať dobre premazaný bike a oblečko obtiahnute nie plandave bundy a gate
Ale zaujímavé možnosti, nie je to síce gravel, ale niečo medzi cesťákom a gravelom
https://www.decathlon.sk/bicykel-rc120-sivy-abyss-id_8505088.html - ak nie sú kotúčové brzdy podmienka, plášte sa dajú použiť aj 32c
https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-rc120-kotuce-id_8545836.html - už kotúče, 2x8 prevody, plášte až do 36c
https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-rc500-cierny-id_8502354.html - lepšie osadenie, 2x9 prevody úplne v pohode, sám som ich mal, plášte až do 36c
Cenovo sú všetky do toho gravelu, čo si dával. Za mňa to stojí nad tým porozmýšľať. Posledné 2 majú tubeless ready kolesá. Ak by si chcel širšie plášte ako 28c, tak určite stojí za pokus sa skúsiť s nimi dá dohodnúť, že v tej cene by ti na to dali iné plášte.
Aj by som vidlu vymenil, no neviem za aku (najlepsie karbonovu). Brzdy su Tektro V, neviem ci dnesne vidli maju este pripravu na Vecka.
Aj barany by som nahodil, len potom treba asi packy menit. Ak to ma stat aj s pracou 3 kila (netusim, mozno som mimo uplne), tak to radsej novy bike...
Kondicka sa rapidne zlepsila, za posledny pol rok 15-16 kil dole.
Bike bol na komplet servise v lete, a tie plaste by mali byt na ceste dobre. Nechcem uplne hladke plaste, bo aj daka sotolina, gravel, obrubniky sa obcas najdu...
Jano1987
Vdaka. Myslis, ze tie ich "ne-cestaky" su vhodne aj tak lahke sotolinky, lesne cesty? Aky je rozdiel oproti gravelom? Iba plaste? Ta 500ka by asi sla.
S týmto súhlasím, ale tých 60-65 rpm nie je až taká výnimočná vec - pár ľuďom som to po spoločnom výjazde aj vypočítal a poslal v grafe, lebo si napr. nechceli dať povedať, že 48x11 so zábermi celého tela a takmer na diaľku počuteľným praskaním v kolenách rozhodne nie je „jazdenie na pohodu“ (a nestojí za to, ak idem zarovno s nimi na 29" fulle s prevodom 38x15) ...
Presne. Ono ja samozrejme suhlasim, ze bicyklovat sa da aj bez toho, aby sa clovek zaoberal wattmi, kadenciou, pulzom a vsetkymi moznymi cislami a statistikami - lenze niektori ludia si svojim stylom vyslovene ublizuju. Tahat na najtazsom prevode s kadenciou 60, ved to je trening na stupani v Alpach.
Ale nechcem nikomu brat chut do jazdenia
Jo, take dake cesticky.
Vdaka za rady. Skusim to ešte preluskat a uvidim.
Dost problem je ale s dostupnostou vseobecne...
https://bikeshop.se/suomi-tyres/t601281/suomi-hile-w240-28-dubbd%c3%a4ck-40-622-240-dubb-refleks-60tpi-wire