Na cesťáku pri kadencii 100 na malej píle 34z a vzadu na 14z pastorku mám rýchlosť cca 31km/h . 38 zubov vpredu bude určite v pohode. Pri zaradenom 38/11 pri kadencii 100 to bude cca 46km/h :-)
11.01.2021 - 09:50:17
00
zas ale kadencia 100 je už naozaj dosť, väčšina rekreačných cyklistov jazdí kadenciu tak 60 ... len aby sme nemali veľké oči
11.01.2021 - 09:52:12
02
peniakfoto S dusickami okolo 2 barov na 90kg? Si si koledoval😁 Neviem kolko vozim, skratka nejak pocitovo a podla skusenosti🙈 Ale isto zalezi od hmotnosti, typu a rozmeru pneu, ci su duse/bezduse, povrchu, osobnych preferencii, tazko sa riadit inymi🙂
11.01.2021 - 09:52:36
01
kurnik to len mne nestaci na mtb 38/11 :D
cez 50 uz je problem s tym dlhsie slapat
11.01.2021 - 09:54:18
00
lapaloma napísal:
zas ale kadencia 100 je už naozaj dosť, väčšina rekreačných cyklistov jazdí kadenciu tak 60 ... len aby sme nemali veľké oči


Ono idealna kadencia je okolo 85-95. Neviem si predstavit bicyklovat pri kadencii 60, ved to je ako sliapat kapustu :)
11.01.2021 - 09:58:44
02
Pri kadencii 60 sa robia silové intervaly do kopca na ťažšom prevode v sedle. Potom sa treba naučiť točiť , keď si chcú pošetriť kolená :-)
11.01.2021 - 10:00:20
02
tí čo jazdia dlhodobo cez 50 km/h trénujú pod vedením Ivana a on im poradí aj správne prevody
11.01.2021 - 10:11:29
02
Zase nie každý jazdí podľa počítača a trénuje na nejakú klasiku či grand tour.
11.01.2021 - 10:11:56
00
shaggy01 napísal:
Ahoj.
Rozmyslam nad https://www.decathlon.sk/bicykel-grvl-120-id_8575940.html s prevodmi 1x10.

Teraz mam 3x8, 40/8 11-30, 48x38x28 na 10rocnom crosse 29". Vobec sa do tych cisiel nevyznam.
Jazdim hlavne rovinky vacsinou na max. prevode. Do kopcov skoro vobec.
Bude to sprevodovanie oka?
Dik.

Nebude to OK, budu Ti chybat najtazsie dva prevody.
11.01.2021 - 10:18:29
01
Jezus napísal:
Nebude to OK, budu Ti chybat najtazsie dva prevody.

Ak ich nepoužíva, tak mu chýbať nebudú.
11.01.2021 - 10:37:50
01
Vdaka za odpovede pani.

Na sucasnom CTM Elite 09 davam jazdy s priemerkou okolo 25km/h za lepsich podmienok do 50km (nie je vela casu, takze viac 2-2.5h vyjazd proste nedavam). Brzdi ma asi hlavne aero, plaste mam nove 700x35 Conti Speed King CX Performance.
Este ma brzdi asi aj dosluzena vidla (Suntour NCX D), ktora nedrzi zamknuta, trochu padne dole a pri stlaceni mi brzda brzdi...
Inac je ten bike fajn, ma najazdene velmi malo, minuly rok prvykart videl servis :)

Takze hladam nieco, co nie cross ani cestak ale aby to malo barany (dropy?) a slusne prevody na rychlejsiu jazdu. Vychadza mi z toho gravel. A kedze neviem ako casto sa na bike dostanem (2 male decka, lockdown atd), tak mi skoda investovat vela penazi.

Kadenciu nepoznam, nemeriam, neviem co to je, slapem co udycham a tak aby som druhy den vladal vstat z postele :)

Takze hladam dalej asi nieco s dvojplackou. Problem je, ze vlastne nic v ponuke nieje. A to som si naivne myslem, ze dam cca tolko ako za ten moj ctm pred 10 rokmi (300eur) a budem vysmiaty :D
11.01.2021 - 10:39:39
01
no za 3 kila bike čo aj pojde nekupiš ,to rovno zostan na starom len vymen vidlicu za pevnu a plašťe daj hladke 30mm. nejaký lacný gravel triban máš okolo 800e
ak chceš zvýšiť priemerku treba jednoducho popracovať na kondičke, mať dobre premazaný bike a oblečko obtiahnute nie plandave bundy a gate :)
11.01.2021 - 10:45:27
02
shaggy01 Tak 300€ bolo bol 10 rokmi trocha inak veľa peňazí ako teraz ?

Ale zaujímavé možnosti, nie je to síce gravel, ale niečo medzi cesťákom a gravelom
https://www.decathlon.sk/bicykel-rc120-sivy-abyss-id_8505088.html - ak nie sú kotúčové brzdy podmienka, plášte sa dajú použiť aj 32c
https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-rc120-kotuce-id_8545836.html - už kotúče, 2x8 prevody, plášte až do 36c
https://www.decathlon.sk/cestny-bicykel-rc500-cierny-id_8502354.html - lepšie osadenie, 2x9 prevody úplne v pohode, sám som ich mal, plášte až do 36c

Cenovo sú všetky do toho gravelu, čo si dával. Za mňa to stojí nad tým porozmýšľať. Posledné 2 majú tubeless ready kolesá. Ak by si chcel širšie plášte ako 28c, tak určite stojí za pokus sa skúsiť s nimi dá dohodnúť, že v tej cene by ti na to dali iné plášte.
11.01.2021 - 11:29:21
01
Jo, vidim ze ceny su trosku inde :)

Aj by som vidlu vymenil, no neviem za aku (najlepsie karbonovu). Brzdy su Tektro V, neviem ci dnesne vidli maju este pripravu na Vecka.
Aj barany by som nahodil, len potom treba asi packy menit. Ak to ma stat aj s pracou 3 kila (netusim, mozno som mimo uplne), tak to radsej novy bike...

Kondicka sa rapidne zlepsila, za posledny pol rok 15-16 kil dole.
Bike bol na komplet servise v lete, a tie plaste by mali byt na ceste dobre. Nechcem uplne hladke plaste, bo aj daka sotolina, gravel, obrubniky sa obcas najdu...

Jano1987
Vdaka. Myslis, ze tie ich "ne-cestaky" su vhodne aj tak lahke sotolinky, lesne cesty? Aky je rozdiel oproti gravelom? Iba plaste? Ta 500ka by asi sla.
11.01.2021 - 11:46:43
00
shaggy01 ak si predstavuješ niečo takéto pod pojmom šotolina https://foto.mtbiker.sk/Technika/2016/Test_Cannondale_Slate/s_22.jpg, a lesná cesta niečo takéto https://www.bystricoviny.sk/wp-content/uploads/2014/07/11.-Lesn%C3%A1-cesta.jpeg tak po takom bežne jazdím na cestnom biku s 23c kolesami, akurát v zákrutách pozor, pneumatiky nemajú vzor a môže sa šmýkať a idem o niečo pomalšie ako keď som mal gravel. Reálne čo bude rozdiel, trocha iná geometria, možno trocha iný tvar baranov, do tých gravel verzií sa dajú dať ešte širšie kolesá. Inak to bude plus mínus to isté, nič čo by bežný smrteľník pocítil. Takže ak nahodíš nejaké 32-35c plášte s trocha agresívnejším vzorom po bokoch, dáš trocha nižšie tlaky, malo by to byť v pohode zjazdné.
11.01.2021 - 12:00:31
01
keyboard_arrow_up