lapaloma: presne tak isto ako ty 1.krat prispevkom o 11:30 a potom prispevkom o 11:38
Natankovanie - ktoru cast tankovania myslis? Len naliatie paliva do nadrze auta z nejakej predpripravenej nadrze? Pri pretekoch je to par sekund, v realnom zivote par minut. K tomu ale potrebuje dost vela ludi spravit niekolko km zachadzku na benzinku + riesit dalsiu platbu a pod. Odhadol by som, ze kazde tankovanie je priemerne aspon 10-15min.
Radsej ani nebudeme spominat extra udrzbu (co si vyzaduje extra cas) benzinoveho stroja vs elektro.
Pravdaze, dneska, ked na to parkoviska niesu pripravene, a na parkovisku pre niekolko tisic aut je v lepsom pripade par desiatok nabijacich portov je to nie dobre. Ovsem priprava nabijacich portov na niekolko kW
vykon pre velku cast parkovacich miest nieje nic extremne zlozite/drahe. A potom zapojenie toho kablika bude +- tak isto dlho ako zapichnutie hadice na pumpe, akorat nebudes musiet nikam chodit a odpojis ju rano/po pracovnej dobe. A to by odhadom uz 99.999% ludom bolo realne sumafuk ci tych <20kWh dobiju za 2 alebo 8 hodin.
Akorat 50% z tych ludi bude ohrnat nosom, lebo "nieeee, ja idem 1x do roka na dovolenku na chatu do chorvatska, takze musim vlastnit SUV s 1500l kufrom, 8m dlzkou a zaberat 3 parkovacie miesta, a mne je jedno ze sice za rok tankovanim stravim niekolko dni, tie 2 jazdy potrebujem mat natankovanu 150l nadrz do 10minut pretoze ja to potrebujem mat odsoferovane v 1 kuse tych 13h za volantom s celou rodinou v aute".
To ze slovaci co parkuju nadivoko po chodnikoch nemozu dobijat pri kazdom strome je take usmevne - v prvom rade nech si spravia podzemne parkoviska a potom zrazu zistia ze aj parkovat a aj dobijat bude kde sa na to pripravia. V kope tych inych krajin, na ktore narazas, taketo vyrazne problemy niesu.