Ved to mas tie iste plaste,len zmenili nazov :-)
01.02.2021 - 20:33:25
00
Tiez si myslim ze pocitovo je to optimalnejsie... Ja napriklad zistujem ze ani na asfalte nemozem nejako nafukat nejako vyraznejsie moc ako do terenu (mam na mysli MTB tubeless) pretoze potom su tie plaste prilis nepoddajne a vlastne ta dotykova plocha sa znizuje. To je moje subjektivne pozorovanie. A pri vyssich tlakoch v terene brutalne odskakuju plaste od kamenov...
01.02.2021 - 20:37:05
20
doma nafukaj a pred vjazdom do lesa sfukni
jeden presun mas vyrieseny
nazad to nejak das ...
02.02.2021 - 00:09:00
04
vlastoch napísal:
Kenai na vysledny efekt ma vplyv vela faktorov, ty si si zobral len vplyv jedneho a tvaris sa ze ine, s opacnym efektom, neexistuju
napisal si "+ plaste budu rychlejsie na kazdom povrchu ako uzsie aj ked maju vyrazne nizsi tlak"
nezmysel



Neviem ci sa rozumieme, tak zjednodusene. Ked urobis test kde jedina premenna bude sirka plasta a tej prizposobis tlak tak aby bol dosiahnuty rovnaky SAG plasta, tak v rychlostiach kym neprevazi aerodinamicky drag bude vzdy sirsi plast rychlejsi. Ak chces tvrdit opak, budem rad ak to podporis nejakym argumentom. Testovalo to vela ludi vzdy s rovnakym vysledkom.
02.02.2021 - 01:10:45
00
prosím ťa a ako meriaš sag pneumatiky? ako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo? čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama? ... úprímne, keď som posledne šiel do práce so zhruba tebou odporúčaným tlakom na celopevnom bajku s 2,1" plášťami tak som kvôli autobusu mhd brutálne sekol dušu a keďže práve ten deň som sa rozhodol ísť naľahko tak som nemal nič na opravu ... a tlačil som nejaké 3km do práce ... ale v lese s +plášťami a ráfikmi aspoň 25mm, radšej 30mm, šírky si jazdi aj 0,5 baru
02.02.2021 - 07:24:43
00
randal dezen je rovnaky ale su tam nejake zmeny... https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-cross-king-protection-2020-vs-continental-x-king-racesport-2015
02.02.2021 - 09:04:43
00
Zmena ziadna,iba porovnavaju 2 rozne typy zhotovenia.
02.02.2021 - 10:02:01
00
Tento nový model má oproti predchádzajúcej verzii niekoľko rozdielov. Hlavné vylepšenie spočíva v tom, že pneumatika je na rozdiel od predchádzajúcej verzie, ktorá bola zosilnená od ráfika k ráfiku a mala 4 vrstvy po 60 tpi, na bočných stenách zosilnená iba 3 vrstvami po 60 tpi. Táto úprava pomáha maximalizovať priľnavosť a pohodlie, pretože sa pneumatika lepšie prispôsobuje nerovnostiam terénu.
02.02.2021 - 10:29:48
00
https://www.cycletyres.com/blog/test-of-the-new-continental-cross-king-black-chili-protection-tubeless-ready-2018.html
02.02.2021 - 10:30:22
00
Ano a vedlajsi efekt je ze to skacka ako futbalova lopta, alebo ze ked to odpustis tak sa to zuje. To je plast na lahke XC max. Na maratony by to mohlo byt fajn.
02.02.2021 - 10:37:07
00
lapaloma napísal:
prosím ťa a ako meriaš sag pneumatiky?
ako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo? čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama? ... úprímne, keď som posledne šiel do práce so zhruba tebou odporúčaným tlakom na celopevnom bajku s 2,1" plášťami tak som kvôli autobusu mhd brutálne sekol dušu a keďže práve ten deň som sa rozhodol ísť naľahko tak som nemal nič na opravu ... a tlačil som nejaké 3km do práce ... ale v lese s +plášťami a ráfikmi aspoň 25mm, radšej 30mm, šírky si jazdi aj 0,5 baru

ako meriaš sag pneumatiky?

Nemeriam. Da sa to zratat. 15% je optimum na asfalt, ale ak budes mat 12-18% svet sa nezruti. Vzorce v citovanej teme. o par prispevkov spat

ako sa ten tvoj sag mení keď sa zaprieš do predku alebo naopak ideš za sedlo?

Na co by si to na asfalte robil? Ak ides 100km vyjazd nejdes jazdit street. Ale ak to chces vediet, skoro vobec nic. Pekne si supnui vahu pod predne koleso, sadi na bike opis, potom pod zadne. Potom urob to iste ale prenes vahu, budes velmi prekvapeny aky may je tam rozdiel. Ked to preratas zistis ze to reprezentuje tak male zmeny tlaku ze ich ani digitalnym manometrom nenamerias. Hore dolu kopec je to iste. potrebujes 45% klesanie aby si mal vahu v predu a vzadu rovnaku. Taka cesta nejsestvuje.

čo s tvojím sagom urobí obrubník alebo veľká jama?
Nic. tych 85% staci na to aby si nesekol plast alebo dusu. Fukam tak 25m plaste roky a jam tu mam tolko ze golfove ihrisko je nic. Samozrejme ak urobis manual o 20cm vysoky ostri obrubnik na cestnom biku, zlomis aj koleso.
Na MTB mi touto metodou vychadzju vyzsie tlaky ako bezne jazdim v terene. Cize overene aj na schodoch obrubnikoch kamenoch.

zhruba tebou odporúčaným tlakom

Daj tvoju vahu s bikom a vystrojou, vodou ....
sirku plastu (zmeranu nie udavanu)
sirku rafu
distribuciu hmotnosti predne/zadne koleso (zisits pri experimente s vahou)
zratam ti udaje pre teba a potom sa mozeme rozpravat ci si to mal tak nafukane alebo nie.

Kazdopadne to nie je fukanie pre blbovzdornost na vsetky podmienky, to je fukanie pe minimalny valivy odpor.
02.02.2021 - 10:55:48
01
Mozeme tuto tvoju teoriu vyskusat v praxi
Z race na BK, jednu jazdu pojdes s 3 bar a druhu s 0,93 bar. Pozriem si tie casy 😉
02.02.2021 - 11:39:09
00
ideálny svet vs realita ... niekto žije tam a niekto tam
02.02.2021 - 12:11:09
00
outsiiider napísal:
Tento nový model má oproti predchádzajúcej verzii ...

Nic to nemeni na tom,ze je to ten isty plast,co sa dezenu tyka.Verzii moze mat aj 10.Kazdy si vyberie aka zmes atd.mu vyhovuje.
02.02.2021 - 12:13:08
00
scarinko Pocuj ty si dobry chlapec, ale obcas je s tebou tazky debat. Opakovane pisem ze to nie je pre vsetky podmienky, nie je to na mestsky DH pretek a ty mi napises ze mame dat TT z BK dolu. Este raz, ja nehovorim ze na pretek mestskeho DH vyhra pretekar s najsirsim plastom a fukanim na 15% SAG. Ja vravim ze ke mas siroky plast a kolesa nafukane na 15% sag minies pri jazde po asfalete menej energie ako ked mas uzsi plasta alebo iny tlak. Nic viac nic menej.

thumb_up0thumb_down
02.02.2021 - 12:15:36
00
keyboard_arrow_up