Myslel som to tak ze ked tahas rozumnou rychlostou 10km/h na BK tak tlacis cca 230W a usetrenych 27W (velmi optimisticke realne je tak 13W) je smiesna hodnota lebo pojdes 11km/h. Naproti tomu ak ides po rovine 20km/h tlacis 66W a ak usetris 27W tak zrychlis na 24km/h co je skoro 25% zrychlenie len spravnou kombinaciou plastu a tlaku.
To co pises o AM a treku nespochybnujem, ale to nema nic s problematikou ako fukat
plaste na asfalt. AM
bike a tipicke trail/enduro/AM plaste je tu skoda debatovat. Ich vzor, zmes a casing urobi ovela vacsi rozdiel ako tlak. To som tu uz niekde pisal. Tu je dokonca mozne, ze ked ich nafukas na doraz pojdes ako na ozubenych koleckach, uvidis vsetko rozmazane od vibracii, ale este stale usetris na valivom odpore. Je to scestne prirovnanie, lebo s takym plastom nikto pri zmysloch po asfalte jazdit nejde, jedine ze by musel. Je to ako riesit na aky tlak nafukat traktor na asfaltku. Spravna odpoved je traktor tam nema co robit. A ked tam uz musi ist, tak ma aj tak max povolene 40km/h. S tym AM je to podobne.
Ak by si ale porovnaval bike na XC plastoch ci dat 2,8" alebo 2,2" XC rychle plaste a ako ich nafukat, tam sa to uz uplatnit da. A tie 2.8'' budu rychlejsie uplne vsade, dokonca aj hore kopcom. Samozrejme nemusia ti sediet pre neistu stopu a nepresne ovladanie, alebo odskakovanie.... to uz su ine aspekty. Tiez v blate sa budu ovela viac klzat.