Ahojte, ak už tu také niečo je, tak sa ospravedlňujem, ale potrebujem sa zorientovať v oblasti vidlíc.
Aký vplyv má:
1. veľkosť kolies (26" či 27,5") a
2. zdvih vidlice (100-140 mm)
na celkovú výšku vidlice => geometriu bicykla?

Mám Kelly´S Majestic 2007 a na ňom pružinovú Manitou Axel Platinum 100 a teraz som kúpil manželke rovnaký bike so vzduchovou vidlicou Manitou Splice Comp 100 a ten comfort vzduchovej vidlice je lepší, preto zvažujem tú svoju vidlicu vymeniť tiež za vzduchovú vidlicu, ideálne zas Manitou.

Problém je, že nejak sa strácam v tom, aký má vlastne na daný bicykel mať krk a akú mám vlastne zháňať (aj z druhej ruky), len ide o to, že ja tam mám 26" kolesá a väčšina z tých vidlíc má väčšiu veľkosť 27,5" a často majú aj vyšší zdvih. Nechcem ale moc meniť vzhľad a geometriu bicykla ako takého.

Jazdím len klasické XC a občas nejaký bežný zjazd, ale zas nič extra. Skôr mi ide o väčší komfort pri normálnej jazde.
16.02.2021 - 16:35:21
00
Hladaj vidlicu s rovnakym rozmerom "axle to crown", vacsinou si ho budes musiet dohladat podla nazvu i roku. Krk taky co mas, uchytenie kolesa take co mas (rychloupinak/pevna os). K tomu jezka. 10s hladania https://www.mtbiker.sk/clanky/8793/na-co-prihliadat-pri-vybere-novej-vzduchovej-vidlice.html

Mozno by stacil servis ci tunning - vymena pruziny, ale to vies sam.
16.02.2021 - 17:20:38
01
Dík za info, teda ak vychádzam napr. zo stránok Manitou k vidlici Markhor:

Axle to Crown: 455-475mm (26") 474-514mm (27.5") 490-530mm (27.5+/29")
Travel: 80-100mm (26") 80-120mm Internally adjustable (27", 27.5+/29")


Čiže s toho vyplýva, že:
1. základný rozdiel v dlžke medzi 26" a 27,5" vidlicou (pri 100 mm zdvihu) bude 475 vs. 494 => 19 mm, tak?
2. v prípade rozdielneho zdvihu o koľko narastie zdvih, tak o toľko narastie aj dĺžka vidlice=> 120 mm zdvihu by to narástlo na 39 mm rozdiel.

Podľa toho mi to vychádza tak, že ja tam mám klasický rychloupínák 9x100 a krk 1 1/8.
Otázka teda je, či tých cca 19 mm by bol taký rozdiel, čo by niečo nejak zmenilo či už na vzhľadebicykla či jazdných vlastnostiach?
17.02.2021 - 20:51:46
00
Praveze to nie je pravidlo ze vidlica s vyssim zdvihom bude vyssia o ten rozdiel zdvihu, preto sa udava ten udaj axle to crown. Axle to crown sa moze lisit i medzi modelmi toho isteho zdvihu i vyrobcu
17.02.2021 - 22:14:42
00
Myslim, ze 19 mm si nevsimnes (ak si spravne pocital). Mam to podobne, zmensi sa uhol alfa (dobre) a beta (zle - posunies sedlo o par mm vpred) o par mm sa ti zdvihne stack S a skrati reach R (mal by si kompenzovat o 1cm dhlsim predstavcom aj kvoli posunu sedla, pripadne strmsim o nejaky stupen) no a o nejaky mm sa ti dvihnu kluky, podla mna dobre - lepsia priechodnost prekazkami. Je tam proste par pro a proti, ale podla mna zanedbatelnych.

Prílohy:

geo.jpg
geo.jpg 38.1 KiB thumb_up0thumb_down

17.02.2021 - 22:23:41
00
Ďakujem za info všetkým, už som trochu v obraze...
02.03.2021 - 08:58:22
00
keyboard_arrow_up