uz sme offtopic, ale dodam:
najvacsia slabina toho bajku rozhodne neni ram
skor to su:
1. kolesa - rafky su makke (s tym som ratal), toto je dnes skorej charakteristika lacnych bajkov - cenu hladaj v kolesach.
2. brzdy (s tym som ratal, vymenim),
3. vidla (s tym som neratal, vymenim),
4. SX šalter a páčka (vymenil som za SLX 12spd)

ostatne ako najlacnejšiu Eagle kazetu alebo blatovu SX retaz nespominam, to je taky ten "najposlednejší" spotrebak... GX retaze mam do foroty a na kazetu som zvedavy kolko km vydrzi.
05.04.2021 - 19:40:27
03
Boo_boo napísal:
Kenai - na predchadzajucej strane si napisal, ze kupujuci vzdy taha za kratsi koniec. Ak si odpracoval v maloobchode tolko, co pises tak si asi nikdy neprecital zakon o ochrane spotrebitela. Nase zakony a EU legislativa je tak prozakaznicky orientovana, ze doslova a do pismena umoznuje zakaznikovi zneuzivat legislativu. Aj my sme sa stretli so spravanim zakaznikov, ktore bolo jemne povedane nemoralne, ale v medziach zakona.

Toto je OT vzhladom na temu ale ako predajca, ktoremu zalezi na korektnom vztahu predajca/zakaznik sa musim ozvat. Ako mi svojho casu povedali na linke SOI, kde som preveroval jednu chutovku kde s nami zakaznik doslova vypiekol a jedinym legalnym riesenim by bol sud a nahrada- "aj nas skvely prozakaznicky zakon je udajne postaveny na tom, ze clovek, ktory ho aplikuje je normalny" (sranda, ze toto ti povie statny organ, ze= legislativa nemysli na to, ze ta chce niekto ojekabatit). Reklamacie ci zameny tovaru riesime zasadne v prospech zakaznika pokial to len troska ide a este za tych par rokov v biznise nebola situacia, kedy by som dal hlavu do piesku a nesnazil sa najst riesenie priechodne pre kazdu stranu. Z tisicov predanych bicyklov bolo zo 4-5 pripadov kedy sme vracali peniaze aj za slusne pojazdeny bike.... Boli to ale pripady kde bola jasna chyba na linke vyrobca - distributor - predajca a nie na strane zakaznika. Az na to jedno individuum co som spomenul vyssie sa vsetko dalo vyriesit a akceptovat aj ked to bola pre nas strata.


Zakon je sice pekna vec, ale jeho vymozitelnost je to co je rozhodujuce. Pojdes na sud pre zlu specifikaciu biku ? Nie. Tak ake mas moznosti ked s tebou predajca prestane komunikovat. SOI? Cize zakon je fasa, ale nikdy ziaden nevyskoci zo zvazku a nezjadna portiadok. Tak ako pises obvikle je jedine riesenie sud a tam su len dve porazene strany. Sudy vyhovuju len pravnikom.

K tomu zvysku, len tolko, necit sa mojim prispevkom dotknuty. Pisal som vseobecne moje skusenosti ako zakaznika, myslim, ze sme spolu nikdy ziaden obchodny vztah nemali, tak sa ta to nijako netyka.


Naposledy upravil Kenai dňa 27.05.2021 - 13:11:55, celkovo upravené 2 krát.

05.04.2021 - 20:23:29
00
Z inej temy link na odporucany cestak. Odporucam zamerat sa na specifikaciu https://www.spectrumbike.cz/silnicni-kola/specialized-tarmac-sl6-2021/

* Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění
05.04.2021 - 20:27:32
01
Jaroh Ako to ze nie je realne kontrolovat co prislo od distributora, co sa jedna o prekladne stredisko spedicky ? Mne chodil tovar z ciny v lodnych kontajnertoch a kontorloval sa 2x. Raz na colmici, druhy krat oproti fakture a dodaku pri rozbalovani. Inak by mi pri prvej prilezitosti cinan "omylom" nieco neposlal. Tiez to bolo poistene a nie raz prisla prazdna krabica.
Mate malo ludi, ved je nezamestanost ako prasa, aku kvalifikaciu treba na kontrolovanie osahu balika ? Cloveka co to dokaze robit najdes do niekolkych dni. Ale to by si bolo treba ubrat zo zisku v zaujme skvalitnenia sluzieb. Lacnejsie je nechat kontrolu urobit zakaznika zdarma, ze ano. A ak to zakaznik nezbada to je uplne najlacnejsie. A prosim nenapis, ze je neralne prijat dalsieho cloveka, lebo trzby bicyklovych obchodov za posledne roky su znacne nad plan. Nechapem, ked sa ludia stazuju, ze maju privela prace. Robia zadarmo ? Asi nie, tak to je, ako by sa stazovbali, ze maju moc velky prijem.
05.04.2021 - 20:36:33
00
Kenai A prosím pekne, čo si predával, aký tovar?
05.04.2021 - 20:50:10
01
uz vidim ako kenai kontroluje ci bol dodany presny tip mikrospinacov/kondenzatorov/rezistorov na 300 plosnych spojoch, ci loziska zalisovane vo finalnom produkte su ozaj take ako sa pise a nie napr. fejky, pripadne rucne prepocitavat pocet dodanych dielov ked sa jedna o tisice kusov (lebo napr. ked spravis 1 kus o troska tahsi, tak namiesto 100ks vyde ta ista vaha na 99ks).

Je imo nerealne ocakavat, ze komplexnejsie produkty sa pri danych objemoch a cenach budu vzdy/vsetky kontrolovat - ako bolo spominane skorej, treba mat aj pochopenie z oboch stran, nebyt svina ani z jednej strany etc.

Inak fajn vediet ze kenai sa podielal na podplacani, ktohovie co sa schovava po "uhranim soi-ky napomenutim". Taka dalsia skladacka do obrazu o jeho osobnosti
05.04.2021 - 21:34:12
02
Koncim debatu, na kolko ste OT. Tema neznie co robi Kenai.


Naposledy upravil Kenai dňa 26.05.2021 - 20:34:49, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2021 - 23:59:03
00
Kenai, a teda aký tovar si to predával? To nie je ani trochu off-topic otázka, pretože od nej priamo závisí relevantnosť tvojho tvrdenia, že je ekonomicky reálne skontrolovať tovar dodaný výrobcom. Je rozdiel kontrolovať špecifikáciu tisícov bicyklov a tisícov umelohmotných stoličiek.
Takže?
06.04.2021 - 07:53:17
02
Army shop.


Naposledy upravil Kenai dňa 26.05.2021 - 21:01:13, celkovo upravené 2 krát.

06.04.2021 - 12:27:49
00
a strelivo si dúfam kontroloval náboj po náboji, vybavenie kúsok po kúsku, ak sa skladalo z viac dielov
06.04.2021 - 13:52:17
01
Kenai-ovi chodili v kontaineroch tie merače kadencie čo ponúka v bazári. Myslím, že aj ja mám od neho.
06.04.2021 - 13:55:41
01
lapaloma napísal:
a strelivo si dúfam kontroloval náboj po náboji, vybavenie kúsok po kúsku, ak sa skladalo z viac dielov

Ano kontroloval, taku povinnjost mi dokonca ukladal zakon. A ver mi, my sme nespokojnych zakoaznikov naozaj netuzili mat.
Raz mi prisiel tipek reklamovat noz, ze sa rychlo otupil. No skoncilo to volanim policie. Moj predavac chcel dat po tom vypoved. Vraj nema za potreby aby mu niekto so sialenym vyrazom, sibrinkoval nozom pred ksichtom. Nie kazdy zakaznik je servilny biker.

Pre uplnost, policia prisla 10 min po tom, co zakaznik odisiel.

vikino1 Nemas, to si bohuzial s niekym pleties. Alebo mas dve konta ?


Naposledy upravil Kenai dňa 27.05.2021 - 13:17:06, celkovo upravené 2 krát.

06.04.2021 - 16:14:12
00
laco napísal:
Keď je to cez e-shop, dá sa vrátiť. Ak to kupuješ v obchode, nemusíš to kúpiť.


Sa opakujem, ale načo toľko rečí okolo toho? 🙂
06.04.2021 - 19:05:01
00
Ako táto debata je už na pobavenie. Zákazník si objednal výrobok s určitými špecifikáciami. Ak dokonca platil zálohu tak je bez debaty, že špecifikácie mali byť dodržané. Nie je chybou predajcu, že výrobca svojvoľne špecifikáciu zmenil. Ale...Prečo predajca po vybalení biku neskontroloval bike či špecifikácia sedí? Toto už chyba predajcu je. A v momente keby to zistil má kontaktovať zákazníka a dohodnúť sa s ním na riešení. Alebo a to je vcelku legitímna otázka na to predajca možno prišiel , ale zahral mŕtveho chrobáka a skúsil...Ale to sa asi nedozvieme.
31.08.2022 - 13:55:43
01
Pises do vyse roka mrtvej temy...
31.08.2022 - 15:17:06
01
keyboard_arrow_up