Scott spark, hore som to písal, mám tam vydlu rock shox judy čo by som chcel do budúcna tiež vymeniť za niečo lepšie.
23.05.2021 - 20:54:43
00
...tak najskôr asi vidlu a potom porozmýšľať nad brzdami.
RS Judy je myslím pružinová.
23.05.2021 - 21:00:26
00
Nie vzduchová je, každopádne brzdy musia ísť čo najskôr.
23.05.2021 - 21:14:36
00
judy je vzduch ale viac ako 180mm kotuc by som jej nedal. skus ktorekolvek 4 piesty od shimana - vsetko to bude +/- rovnake - podla toho ake mas fin. chute a co je vlastne teraz zohnatelne. neduhy shimano brzd su tu dost popisane - stym sa treba asi len zmierit. jedine ze by si nasiel niekde este zee alebo ak by si mal chut saint. tie boli este bezproblemove
23.05.2021 - 21:18:09
01
A dozadu lepšie hodiť 180 či 203 alebo zadok až tak nezaváži a je to jedno?
23.05.2021 - 21:22:58
00
Ano, mas Scott Spark... Lenze sa nerobi len 1 model, tak preto som sa pytal.
Ked ti tu piseme ze 203 dopredu radsej nie, tak dozadu uz vobec. Ked chces mat symetricky bike tak si daj aj dozadu 180. Ak nemas problem zablokovat zadne koleso, tak tam nechaj to co mas teraz, evidentne to ma sily dost.
23.05.2021 - 21:36:59
00
urcite vacsi kotuc dopredu. ked tak rovnake - v strmych padakoch sa zadna brzda zide.
23.05.2021 - 21:41:06
00
Vďaka za rady, zhruba sa mi potvrdilo to že 4piesty a dilema 180/203 je tiež vyriešená.
23.05.2021 - 21:54:49
00
Deore M6120 - stvorpiesty, som osadil teraz na Rascala a SM RT 64 - 180 mm dopredu aj dozadu. Vyrazna zmena, oproti MT400, takto som si predstavoval vzdy ze ma brzdit bike.
23.05.2021 - 21:56:05
02
Peto_MTB Podla mna ti v zadu bude stacit aj 2 piest a 160mm, ale ak das 4piest a 180mm nic nepokazis. Len rataj s tym ze pri brzdeni nedokazes zadny plast zatazit, tak ako predny a tym padom tam bude vzdy mensi grip ako v predu. Preto nepotrebujes rovnako vykonnu brzdu do zadu ako do predu. Cize mozes mat v predu aj v zadu to iste ale za prve budes vozit viac vahy zbytocne za druhe budes lahsie blokovat zadne koleso ako predne. Cize rovnaky tlak na paky nebude mat rovnaky efekt. Tiez slapsia zadna brzda pomaha pri citlivej modulacii (wheelie, manual) Ja mam v predu 180 4 piest v zadi 160 2 piest a napriek tomu je stale zadna predimenzovana oproti prednej. Ale ak by si jazdil velmi dlhe zjazdy, kde stale pribrzdujes zadnou (nevhodna technika, ale vela ludi tak jazdi) tak kvoli prehrievaniu ma zmysel dat vacsi kotuc aj do zadu. Max priemer kotuca na vidlu je v navode. Kazdopadne s prichodom 4 piestov to uz niej e tak jednoduche. Lebo 180 4 pies ma velmi podobny brzdny moment ako 203 2 piest. Cize opatrne ak je 180mm tak so 4 piestom to uz budes tlacit do bezpecnostnej rezervy. V kombinacii so zlym doskokom to moze klaknut.
24.05.2021 - 13:37:56
01
Peto_MTB Pozri aj magury mt5(okolo 70€ kus). Kotúče daj 180mm aj dopredu aj dozadu.
24.05.2021 - 13:58:16
00
Take male citanie na zamyslenie sa nad vyuzitim brzd (predna vs zadna)

https://www.vitalmtb.com/news/press-release/BrakeAce-wants-to-help-you-get-faster-with-their-braking-analysis-system,3702
24.05.2021 - 14:41:05
02
Hej co si vsimam prednou su nauceny brzdit len dlhorocni motorkari odchovani na okruhoch. Aj to skor starsia generacia, lebo nove moto s ABS a dual brzdenim su uz zasa o niecom inom. Biker ktori nejazdi DH preteky sa to vlasntne ani nema ako sam od seba naucit, na bezne jazdnie pribrzdovanie zadnou staci. A tak nas to predsa rodicia ucili aby sme cez riaditka nepreleteli a prve decke bicykle ani prednu brzdu nemali. Zle naviky ostavaju, kym sa ich clovek cielene nezbavi.

a este doplnim ze jedna vec je brzdenie s cielom spomalit, kedy naozaj zatazujeme brzdy a druha je pouzivanie brzd pre ovladanie biku. Zadna brzda sa casto chyta prave z cielom zrovnat bike, pripadne odtrhnut grip na zadnom plasti... Skutocne vyuzite brzd je pri nudzovom brzdeni na povrzchu s dobrym gripom. A tam je pmer brzdnych sil v predu a v zadu uplne iny. To je ten moment na ktory treba mat brzdy nadimenzovane.
Do slamova vypaleny predny brzdny kotuc na mojom starom biku. To som zvladol v MK. Zadny bol bez sfarbenia. Mal som tam 160mm v predu aj v zadu (jeden vyjazd, potom isla do predu 180 ktora tam ostala 5 rokov ale tiez som ju pekne zafarbil do zlatova)


EDIT: este som zabudol dolezitu vec. Na HT to plati dvojnasobne na HT zadny plast nema skoro ziaden grip v zjazde cize tam mat rovnake brzdy v predu aj v zdau je uplna sprostost.
24.05.2021 - 14:52:40
10
Hehe, ja pri nudzovom brzdeni obcas zabudnem zadrapit za zadnu brzdu. Asi preto, lebo som zacinal este s cantilever brzdami, kde ani predna nebrzdila nijako oslnivo a nebola sanca preletiet cez riaditka :D
24.05.2021 - 16:58:14
00
Čavte máte tu niekto shimano radenie na magura brzdách a riešili ste nejako vzdialenosť radenia od palca? Ja by som radenie potreboval dostať ešte minimálne 1cm bližšie k ruke teda doprava ale na tomto úchyte je to nereálne. Riešili ste to niekto nejako? Či jedine radenie na objímku alebo sram radenie ak máte niekto či nieje bližšie. Dík.

Prílohy:

193678555_105237258346206_8078970796347575923_n.jpg
193678555_105237258346206_8078970796347575923_n.jpg 123.35 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20210528_195944.jpg
IMG_20210528_195944.jpg 125.33 KiB thumb_up0thumb_down

31.05.2021 - 17:48:39
00
keyboard_arrow_up